Depot bell

Gestart door 55erke, 30 januari 2017, 01:07:19 AM

evan

Citaat van: Frank_N op 10 mei 2020, 19:37:08 PM
Citaat van: ERVIN op 08 mei 2020, 11:40:06 AM
Ik ben ook nog steeds zoekende hoe ik die rijdraden het beste kan maken.

Heb je al eens gekeken naar blank montagedraad* van 0,5 mm, Erwin?
Vermoedelijk is het mogelijk op een houten plankje met spijkertjes een soort buigmal te maken.
Als je vervolgens de tuidraad (de "waslijn" dus)  en rijdraad op vijf (of meer) punten aan elkaar soldeert, word het geheel vast stabieler.
Is maar een idee, maar goedkoop te proberen 8)

*vanaf de rol in een bankschroef even een "snuk" geven (deftige ruk) en die is recht ;)

En natuurlijk zwart weatheren he! :D

Montage draad is echt te soepel en is gevoelig voor "knikjes".  Beste is veerbrons of verkoperde staaldraad.

Johan,  Knap zicht he...

Die nieuwe portiek staat wel vreemd gepositioneerd ten opzichte van je wissels.  Ik zou die in twee stukken maken. met telkens 1 paal. 
Links een paal met dubbelspoorconsole voor de 2 linkse wissels en rechts enkelspoorconsole voor de rechtse wissel op de posities die ik je in de vorige post aangaf voor wissels..  Je zal je draadwerk voor je wissel beter kunnen plaatsen en het gaat realistische ogen ;)

.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Thommy

Dus eigenlijk lasdraad? Dat is voor een MIG/MAG verkoperd om roestvorming tegen te gaan

Nu,heeft dat niet in een MSM gestaan hoe je die maakt op plankje/nageltjes/...
Greetz

Thommy

55erke


Hoy,


Mijn marklin hamo 5504 is door een bekwame kennis voorzien is van een 5 polige motor en een decoder.
Daarna heb ik zelf nog wat verbeteringen aangebracht ;
De luchtslangen enz... op de bufferbalk.
De trapjes voorzien van een geel biesje ( helemaal geel kan ook , je hebt een paar varianten bij het grote voorbeeld) ik vind deze variant het mooiste.
Van de zijramen heb ik de zilveren vierkant verwijderd , en vervangen door 2 stripjes fijne afplaktape.
Het Dak heeft ook een verwering gehad.
En dan ben ik nog vergeten van de 2 vierkantjes tussen de voorruiten zilver te schilderen zie ik nu pas.... ::)
En dat stof zie ik ook nu pas op de foto ;D
Daarmee is de loc mooi gepersonaliseerd en kan hij de dienst aanvangen op depot Bell.


20200701_182434 by J S, on Flickr

20200701_182626 by J S, on Flickr

NMBS 5504 by J S, on Flickr

Groetjes
Johan

55erke


Beste treinliefhebbers,

Na dat mijn vorig fototoestel zijn beste tijd gehad had, heb ik een tijd met gsm mijn plan moeten trekken voor foto's te maken. Nu heb ik een nieuw fototoestel en kunnen we terug proberen wat betere foto's te nemen.
Hier alvast enkele probeersels al staat alles nog niet op zijn punt , ik heb de camera nog maar een paar dagen  ;D

20200705_003514 by J S, on Flickr

20200705_004316 by J S, on Flickr

20200705_002419 by J S, on Flickr


Groetjes
Johan


55erke


De 22 nog ;

20200705_012524 by J S, on Flickr

Groetjes
Johan

vyncky

Het zijn toch goede foto's met je fototoestel ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

svvander

CiteerMijn marklin hamo 5504 is door een bekwame kennis voorzien is van een 5 polige motor en een decoder.

Hou deze maar goed te vriend; iemand dat goed werk levert en een kennis is = win-win situatie.  ;)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Waterman

Citaat van: 55erke op 01 juli 2020, 23:30:46 PM
Mijn marklin hamo 5504 is door een bekwame kennis voorzien is van een 5 polige motor en een decoder.

Citaat van: 55erke op 05 juli 2020, 01:18:49 AM
20200705_004316 by J S, on Flickr

Dag Johan,

Is de motor van je 1602 ook op dergelijke wijze aangepast?

Want ik ben nu niet bepaald onder de indruk van de rijeigenschappen van mijn eerste en voorlopig enige Märklin locomotief   ???

OlivierV

Patric, die 1602 ziet er mij aan de fijnheid van de panto's eerder een ViTrains uit. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

55erke

#159
Hoy,
Deze 16 is idd een vitrains.
Maar ik heb ook een 16 van Marklin met 2 rail onderstel , deze heeft vooral last van slecht contact.
Deze valt vaak stil.  Moet ik eigenlijk nog eens naar kijken....

Van de 55ers die omgebouwd zijn ben ik wel zeer tevreden. Oerdegelijk.
Het is natuurlijk ook een kwestie van wat je gewend bent natuurlijk, als je allemaal bvb roco's.. hebt rondrijden en je koopt dan een oude trix/ hamo nmbs 16  kan ik er wel inkomen dat de rijeigenschappen of rijgeluid tegenvallen.
Het is soms ook wel een beetje de ene loc tegen de andere.
Een vervanging van 3 polig motor naar 5 polig en decoder is normaal een aanzienlijke verbetering kwa rijeigenschappen en geluid.
Maar als je tandwielen kletteren van de speling gaat die 5 pool en decoder daar natuurlijk niet veel aan veranderen.
De meeste 55ers zijn prima van rijden en rijgeluid  bij mij. 2 zijn echte lawaaimakers en zijn dan ook 3 polig gebleven met delta decoder,  zij mogen het stof van de baan rijden na een periode van ongebruik ;D inrijlocs dus.
Groetjes







55erke


Vandaag mijn fotomodule even naar buiten gesleurt om wat foto's te nemen in de avondzon.
Geeft mooie kleuren. Helaas werd het snel bewolkt,  misschien morgen nog eens een poging.

NMBS 5521 & 5532 by J S, on Flickr


Groetjes
Johan


doomslu

En foto in de zon, het blijft niet te benaderen binnenshuis.
Mooi!!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

55erke


Hoy,
Mijn fotomodule is wat opgefrist , het groen op de voorgrond wat herbewerkt.
De Belgische  bovenleiding had zijn  beste tijd gehad  en is eraf gesloopt , al heb Ik toch nog wat onderdelen kunnen herbruiken op mijn vaste baan.
Tussendoor wat dieselfoto's kunnen nemen en nu heb ik er Duitse bovenleiding ( Viesmann ) op geplaatst.
Hier een reeks 16 op weg naar Aken ;

NMBS 1602 by J S, on Flickr

Groetjes
Johan


chef garde


55erke


Ook nog een schoontje;

Nmbs 5513 met kolen onderweg by J S, on Flickr

Groetjes
Johan