Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Depot bell

Gestart door 55erke, 30 januari 2017, 01:07:19 AM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Zeer mooie foto's Johan van een prachtige baan
Om jaloers op te zijn  ;) ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

just4fun

Schitterende prenten, vind ik.
Paul

55erke


Hoy,

Depot Bell gaat stilaan naar zijn einde toe.
Je ziet het nog niet op de foto's maar de baan word beetje bij beetje afgebroken. Bij het 3 rail gedeelte kunnen de treinen al niet meer rondrijden wegens de afbraak van de rondweg rond de kamer. Enkel wat rangeren kan nog.
Gelukkig voor mezelf kan ik op de 2 rail baan nog wel rijden.  ;D
Maar geleidelijk aan zal alles  zorgvuldig afgebroken worden , wat nog kan gebruikt worden word herbruikt.
Ondertussen is het 3 rail materieel bijna allemaal verkocht of vervangen door 2 rail materieel.
De assen van de wagons werden vervangen door geïsoleerde exemplaren.

Dit heeft allemaal tot doel een nieuwe baan te bouwen. Volledig 2rail. 
Binnenkort zal ik een nieuw draadje starten over de nieuwe baan. Zo kunnen jullie ook volgen hoe de vorderingen van deze baan gaan.
In mijn hoofd ziet het er alvast Schitterend uit  ;D

In ieder geval heb ik door depot Bell veel ervaring opgedaan en veel bijgeleerd en weet ik weer beter welke fouten ik niet meer mag maken.  Aan Bell heb ik zeer veel uren rijplezier gehad.
Dat zal bij de nieuwe baan niet anders zijn. Alles draait om de mooie treinen in een mooie omgeving.
Het mag dus allemaal nog gedetailleerder , verfijnder , realistischer.
Best ambitieus dus , zeker ook omdat de baan groter is en op een andere locatie.
Maar ik heb er alvast veel zin in.
Groetjes
Johan


Er volgen vermoedelijk nog wel eens een paar foto's van Depot Bell maar geniet ervan want het zijn stilaan de laatste.
Hier de 5506. ( Omgenummerde Märklin \ Trix ) met de Neerpelder ( M2 Märklin\trix ):

Nmbs 5506 met m2 rijtuigen by J S, on Flickr

En nog een foto van bovenaf:

Depot Bell by J S, on Flickr






55erke



En voor de fans , de vloot 55ers verhuist uiteraard mee naar de nieuwe baan.  ;)

Parade nmbs 55ers by J S, on Flickr

Groetjes


ERVIN

Hola , ik val compleet uit de lucht , jammer dat je deze mooie baan gaat afbreken , maar zo te lezen heb je héél veel zin om iets anders , nog mooiers , te gaan bouwen.
Het zal niet meevallen om alles te demonteren ( ik spreek uit ervaring) veel succes in ieder geval.

Ik volg ( nog steeds) met grote belangstelling.  ;)

Floris

Heel veel succes! Ben erg benieuwd wat t volgende plan wordt. 8)

Gerolf

Citaat van: Floris op 26 juni 2022, 23:46:18 PM
Heel veel succes! Ben erg benieuwd wat t volgende plan wordt. 8)

Hier nog iemand die nieuwsgierig is  :)  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alan On Track

T'was een heel fijne baan, ik ben alvast even benieuwd als de rest naar het volgende, het wordt ongetwijfeld prachtig  ;)
Modelbouw is een kunst

Stieven76


Pierre

Ben ook zeer benieuwd naar alle moois op de nieuwe baan. ;)
Groet Pierre.


Fretbol

Als de volgende modelbaan nog mooier en beter zal worden hebben we allemaal iets om naar uit te kijken.
Veel succes!

Anthony  ;)

55erke


55erke



Terwijl ik volop aan de module van mijn nieuwe baan werk gebruik ik de oude baan nog om te rijden en foto's te nemen. , Foto's van nieuw materieel of vooral materieel dat verweerd en op punt is gezet.

Nmbs 2218 by J S, on Flickr

Bij de reeks 22 is er een nieuwe bij gekomen , deze mooie 2250 met zijn 3de koplamp kon ik echt niet weerstaan om de beurs in Saint-Ghislain ;

Nmbs 2250 by J S, on Flickr

Nmbs 2250 met graantrein by J S, on Flickr

De nmbs reeks 26 , de blauwe vind je niet zo snel , de gele en de groene daarintegen vind je veel en tegen betaalbare prijzen. Normaal gebruik ik enkel penselen om een loc te verweren maar bij mijn 2 gele 26ers heb ik toch de airbrush gebruikt om zijn ietwat plastiekerig geel te maskeren.

Nmbs 2627 by J S, on Flickr
Nmbs 2627 by J S, on Flickr


Hier de Blauwe 2619 met 2 res wagons die ik verweerd heb.

Nmbs 2619 met res wagons by J S, on Flickr

En nog een paar andere fotootjes ;


Nmbs 2627 en 2612 met keteltrein by J S, on Flickr

Nmbs 2021 met containertrein by J S, on Flickr


De 5528 van TUC rail...
Iets te modern voor mijn baan maar de eerste 55er waar ik mee in de stuurcabine heb meegereden .....
Het is ook een pracht model , de echte gaat het minder goed af. Hij heeft al een tijd stukken en zijn groene Livrij begint een beetje in verval te geraken.


Tuc rail 5528 by J S, on Flickr


Mijn excuses voor de steeds weer dezelfde fotolocaties . Maar geen nood , aan de nieuwe baan word gewerkt.
Zie , Lisette.
Groetjes
Johan



55erke



De laatste trein op Depot Bell :

De gebouwen , de bomen alsook de bovenleiding waren al verwijderd.
Maar toen was er de moment om de laatste trein te laten rijden.
De 5510 kreeg de eer om even laatste rondje te maken met een sleepje I6 rijtuigen.
Na dit rondje is er verder afgebroken en is het dus the end voor Depot Bell.

Laatste trein op Depot bell . by J S, on Flickr


Groetjes
Johan.