Depot bell

Gestart door 55erke, 30 januari 2017, 01:07:19 AM

doomslu

Impressionant treintje.  ;)  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Leuk, lange treinen heeft wel iets.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

steamdriven

Mooi!
Die watertoren van Depot Bell, is dat een kit of scratch built? Indien het laatste, op welke watertoren is die dan gebaseerd?
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

svvander

Stond deze watertoren niet in één van de vorige Modelspoormagazines?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

55erke


Hoy,
Watertoren is een Kibri bouwpakket.
Kibri 9428

Groetjes
Johan


55erke



Beste modelspoorders,
Dit piko stoomlocje  heb ik al een tijdje maar had nogal een speelgoed achtig uiterlijk.
De drijfstangen had ik in begin al een zwart kleurtje gegeven , nu heb ik de rest van het locje ook eens onder handen genomen ;

20200420_164841 by J S, on Flickr


Groetjes
Johan



55erke


vyncky

ziet er veel beter uit!

nog een lading echte kolen erop dat maakt het helemaal af!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michiel

Dat ziet er heel goed uit.   8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stieven76

Knap gedaan. Ik heb dezelfde hier, je mag de mijne ook zo doen  ;D

PeterVG

Heel fraai gedaan.
Je maakt me benieuwd met welke techniek je zulk een mooi resultaat kan bekomen.

Frank_N

Citaat van: vyncky op 20 april 2020, 19:27:22 PM
ziet er veel beter uit!

nog een lading echte kolen erop dat maakt het helemaal af!

Yannick

Ik vermoed dat dat met matzwarte verf ook goed lukt ;)
Groet van Frank

55erke


Hoy,
De kolen zouden idd beter nog vervangen worden. Dat zal iets voor een volgende keer zijn.


Mijn methode is eigenlijk vrij simpel
De gehele loc krijgt een wash met vallejo dark gray. De delen die je graag wat properder houd kan je eens overgaan met een wattenstaafje.
Daarna krijgt het onderstel de eventuele buizen en fijne onderdelen een behandeling met dry brusch methode met Matt zwart en Matt bruin. Vooral de onderstellen mogen goed onder handen genomen worden.
Daarna ga ik de details versterken met een witte dry brusch beurt. Hier is het wel opletten dat u borstel superdroog is.  En dan fijntjes over de details gaan.
Vooral met het wit is het een  klassieke fout om dit te overdrijven , ook ik maak die fout nog geregeld.
Terug dry bruschen met zwart en opnieuw met wit is dan een oplossing.

Een foto van wat ik gebruik ;

20200421_195807 by J.s 5541, on Flickr

Ook deze type 26 heeft een behandeling ondergaan zonder hem te vuil te willen maken ;

20200421_191513 by J S, on Flickr

Groetjes
Johan



Rangeerduivel

#134
Citaat van: 55erke op 21 april 2020, 20:41:30 PM
De kolen zouden idd beter nog vervangen worden. Dat zal iets voor een volgende keer zijn.

Johan,
Je hoeft die kolen niet te "vervangen" hé,
Je strijkt hetgeen er nu zit in met een vettige laag zwarte verf, strooi er je gemalen kolen royaal over en laat drogen
(doe dit op een papier zodat je gemorste kolen kan recupereren)
's Anderendaags keert ge uw loc onderste boven zodat het teveel aan kolen er af valt, en je zal zien, de vorm die nu in de tender zit is ook een gewelfde hoop steenkool...

;)