Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Depot bell

Gestart door 55erke, 30 januari 2017, 01:07:19 AM

55erke


Hallo
In dit draadje ga ik mijn nieuwe modelspoorbaan genaamt Depot Bell voorstellen.
En later de vorderingen laten zien.
Het is een vaste baan op mijn zolder en is een 3-rail baan met c-rails in combinatie met k-rail bestuurd met een marklin ct2. De modelbaan heeft 2 niveau's , het bovenstaande niveau is een enkelsporig goederenlijntje met aan de ene kant een klein Depot met locloods en aan de andere kant een multifunctioneel laadplatform met 2 opstelporen waar ik regelmatig een ander thema kan opbouwen. Ertussen bevind zig een opstelbundel. Op het onderste niveau komt een dubbelsporige hoofdlijn met bovenleiding met een uitwijkspoor. De 2 niveau's zijn in de achtergrond verbonden met elkaar en ook een schaduwstation is aanwezig.
Het is een Belgische baan met nmbs materieel en speelt zich af tussen 1970 - 2000. Een enkele Duitse of Luxemburgse loc passeert ook al eens  ;D


Een foto van de proefopstelling van het Depot:

20161228_232216 by nmbs 5531, on Flickr

Ook heb ik een fotodijkje in opbouw :

20170129_192515 by nmbs 5531, on Flickr


20170129_193337 by nmbs 5531, on Flickr

Updaten van de vorderingen volgen zeker.
Groetjes




Gerolf

Stevig project, en een heel mooi fotoshoot-stukje  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

We kijken alvast uit naar het vervolg, is er een soort van baanplan?

Het dubbelspoor wordt dat K of C-rail?
Wel zou ik adviseren om bij het dubbelspoor de rails op een zo realistisch mogelijke afstand van mekaar te leggen zoals je zo te zien met je fotoshootstukje deed.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Val-Rikard

Leuk project ! Mooi ! :)

dani

ziet er leuk uit om te volgen....

Ik ben benieuwd naar de verdere werken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

sdz1976

Die dijk is al meer dan mooi geworden  8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS

fotodijk heeft alvast mooie overgang naar de achtergrond

55erke

Het is idd een stevig project maar het is dan ook de bedoeling er vele jaren plezier aan te hebben. Er zijn trouwens nog uitbrijdingsmogelijkheden aangezien de baan momenteel maar 1 / 4 de van de kamer inneemt. Er worden wissels in geplaatst zodat er in de toekomst nog een mooi station kan bijgebouwd worden. Maar we beginnen met het begin 😆
Het dubbelspoor word idd met flexibele k-rail gemaakt ivm de afstand tussen de sporen en de bovenleiding. Ook bij het goederenleintje in c-rail worden enkel slanke wissels gebruikt en de zichtbare bogen beginnen steeds met een slanke wisselbocht en zijn verder r4 of r5.  ;)

mahtoska1

Mooi dijkje. Dat belooft voor de rest van het project.

55erke


Hoy
Testrijden met de stoomlocs :

20170208_171225 by nmbs 5531, on Flickr

Groetjes
Johan

Michiel

Heerlijk moment, toch? Met spanning en aandacht de treinen volgen, elke hapering noteren, en mankementjes wegwerken. Treintjes-rijden met een doel!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ludwig

Als ik het juist heb dan heb je een tijdje op het forum gezeten met een baan die je hebt afgebroken wegens verhuis (verbeteren me als ik me vergis).
Je vorige baan was al een juweeltje en heb je bijdrage daaromtrent steeds gevolgd.
Goed nieuws dat je bent begonnen aan de nieuwe baan, het ziet er weer veelbelovend uit.
Graag ga ik je bijdrage weer volgen.
Zeker daar ik ook 3 rail aanhanger ben.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

55erke


Hoy
Idd de vorige baan stond bij mijn ouders en is afgebroken. De nieuwe baan bevind zich op de zolder van mijn eigen huis. Vele spullen van de vorige baan worden herbruikt zoals je wel ziet aan de rails, enz..

Hier mij oudste roco reeks 20 , maar wel met de beste lichten :

20170210_215337 by nmbs 5531, on Flickr

Groetjes
Johan

55erke


Hoy
Met wat ben ik zoal bezig geweest;
Op het bovenste niveau zijn alle wissels aangesloten en kan ik bijna beginnen met balasten en ( opnieuw) verweren van de rails. Het onderste niveau met de hoofdlijn word ingereden en getest.
De thalys is een mehano met lima kappen voor de motorwagens. Daar ben ik nog volop mee bezig om verbeteringen aan te brengen.


20170322_220048 by nmbs 5531, on Flickr

20170322_220001 by nmbs 5531, on Flickr

Groetjes
Johan



55erke


Hoy
Hier nog wat foto's voor de liefhebbers,
Thalys zijn wielstellen geweaterd :

20170406_163823 by nmbs 5531, on Flickr


Dan nog wat sfeerbeeltjes ;


20170409_232350 by nmbs 5531, on Flickr



20170409_232528 by nmbs 5531, on Flickr



20170409_232437 by nmbs 5531, on Flickr


Groetjes
Johan