Stel je dit 'ns voor in België

Gestart door evan, 29 januari 2017, 21:36:24 PM

krisds

In de haven van antwerpen doen we toch af en toe aan street running, meer bepaald op verschillende bruggen en sluizen. Ik krijg al weer zin om morgen naar het werk te gaan :).

B_Modelbouw

In de Antwerpse Haven zijn tegenwoordig zulke straat trajecten zeer beperkt ... Vaak beperkt tot de oude bruggen over een sluis of kanaaldok, bij de nieuwe Kieldrechtsluis rijden ze gescheiden van het wegverkeer.

Het langste traject zal deze over de Lillobrug zijn ... Waar vorige week nog een ongeluk tussen een trein en een motto gebeurde. Neen, geen slachtoffers want was de motard van de brug bedienaar waarvan de shift er net op zat... zijn voertuig reeds klaar zette op het spoor om huiswaarts te keren en nog snel een treinslot gaf (Slot = vergrendeling dat brug niet meer vrij is voor landverkeer of beweegbaar voor scheepvaartverkeer) ... Zag op dat moment de Loc met zijn motard er vandoor gaan.

Rangeringen op de rijbaan komen ook nog wel eens sporadisch voor ... Voorbeeld Ketelwagen bij Vopac aan de boudewijnsluis, waarbij ze de brug als uitloopzone gebruiken om te rangeren.

Vroeger kwamen deze trajecten meer voor in de Antwerpse Oude Haven (Treinspoor door de Londenstraat) of aan het Albertkanaal te Merksem...

Wat de LEZ-zone betreft in Antwerpen heeft dit enkel betrekking op Auto's.
Treinen, schepen en zelfs een oud brommertje blijven toegestaan in 't Stad. Trouwens wat die vervuiling van Zeeschepen betreft... Ook hier in Antwerpen reeds voortrekker in een beter milieu met het leveren van walstroom voeding deze verplicht wordt wanneer schepen
aanmeren (de uitbouw van dit systeem is nu bezig), vroeger bleven deze ook aan de kaai gewoon op hun scheepsdiesel draaien.   
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC