Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 166

Gestart door Michael, 22 januari 2017, 10:54:59 AM

Val-Rikard

Het nieuwe boekje is net binnen, vlug even inkijken...  ;) ;)
https://youtu.be/LpDuwW8TLhA
Groet, Rik

arnaud

Heel aangenaam Rik en Peter te vinden in 166 ;)
Beide echte NMBS inspiratie ;)
Arnaud
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Michiel

Ik ben helemaal ondersteboven van Hamsart. Wat een prachtige modelbaan. Wat een afwerking, detail, sfeer, ... Alles zit, de plaatjes zijn dikwijls haast niet van echt te onderscheiden. Dit grenst naar mijn oordeel aan perfectie. Deze modelbaan kan gerust tussen de mooiste modelbaancreaties ooit staan: zonder schaamte tussen de grote der aarde. Wat een baan!

En het verslag in MSM 166 ervan is uiterst boeiend, met een heel interessante beschrijving van de opbouw van de baan, chronologisch door de verschillende fases met telkens interssante tips. Heerlijk!

Peter, bedankt om dit met ons te willen delen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterVG

Wow, bedankt mannen.
Euhh, ikke even sprakeloos :o
Je laat me blozen Michiel.

59erke

Zeer mooi nummer, proficiat en bedankt Luc.

Buiten de prachtige baan van Hamsart mag men ook het tweede deel van Carriere de Petit Granit niet vergeten wat ook een meesterwerkje is.

@PeterVG,  welke ballast/zand heb je gebruikt voor het (lager gelegen) zijspoortje ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

PeterVG

Voor het zijspoortje van Hamsart werd het echte spul gebruikt. Verzameld op een verlaten spoorterrein. De goederenkoer van Balen Wezel nadat de sporen uitgebroken werden. Daarna werd gezeefd. Enkel de fijnste zeeffractie werd gebruikt.

Val-Rikard

Bedankt Koen.  :)

Hamsart straalt wel meer authentieke en onvervalste spoorweg charme uit dan een steengroeve.
Ook ik ben nog altijd weg van de sfeer en uitstraling van deze baan. Zo liet ik mij destijds inspireren door deze baan bij de bouw van Depot Val-Rikard.
Niet alleen het artikel voor het schilderen van de achtergrond maar bij voorbeeld ook de bollenstampers en de gele blokjes die de voetpaden markeren.
Het is duidelijk dat er een grote hoeveelheid nostalgisch spoorwegbloed door Peter zijn aderen stroomt.
Ik was dan ook blij deze baan in werkelijkheid te mogen zien, hoewel ik daar veel te weinig tijd voor had op de beurs. :'(   

Groet, Rik

krisds

nummer 166 al een paar keer doorbladert en al veel in gelezen, echt een super nummer. Ik heb al verschillende pagina's een hoekje omgeplooid om later het een en ander aan bouwtips terug te vinden. En naar de foto's van Hamsart kan je blijven kijken.

Rik D

#53
Nr:166 prachtig boekje mooie layout en zonde dat je van het schutblad een stuk moet afknippen als je gebruik wil maken van de kortingbon.

loebaske


bah neen, een copy is voldoende