Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Station van Booischot in Z

Gestart door lokje, 19 januari 2017, 21:14:23 PM

mdvholland

Heel erg mooi geworden, Pieter en Jan!

Matthijs

erik de noorman

Heel knap  werk. Ik ben niet zo'n liefhebber van de kleinere schalen N en Z maar dit kan me zeker helemaal bekoren. Knappe detailering en afwerking voor deze schaal. Toppertje.

Erik

mahtoska1

Afgelopen Zondag (15 Augustus 2021) was het dan zover, de avant première van "Booischot Statie".

Met de auto volgeladen, kwamen we aan in cafe "Hof ter Laeken" gelegen aan het station van Booischot.




Het cafe, dat gebouwd is naar het voorbeeld van oude foto's, is te zien op de baan achter het station.  Om toch goed zicht te hebben op "Hof ter Laeken" zijn de oorspronkelijke 4 bomen voor het gebouw, gereduceerd naar 2 bomen. Het station is spijtig genoeg afgebroken in 1971.


Dit is een totaal plaatje van de baan. (Foto: Michael Aerts)


enkele fotos van de baan, gezien van links naar rechst:






Foto: Michael Aerts



Om te eindigen nog een filmpje (klik op de foto).



Fred

Prachtig resultaat!  Helaas kon ik deze niet live aanschouwen.
Frederic

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

Knap gedaan, hopelijk hebben jullie ter plaatse ook veel mooie reacties gekregen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jappy

Het is een leuk baantje geworden. Mooi! En een goede vertegenwoordiger voor schaal Z.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

mahtoska1

Bedankt allemaal.

Citaat van: 59erke op 19 augustus 2021, 06:43:46 AM
Knap gedaan, hopelijk hebben jullie ter plaatse ook veel mooie reacties gekregen

We hebben zeer goede reacties gehad ter plaatse. Het was ook een goede test om een idee te hebben hoe snel de baan kan opgebouwd en afgebroken worden. We hadden ook enkele technische probleempjes die nu kunnen opgelost worden tegen de echte première op de tentoonstelling van MTD in Oktober.

SuSke

En bij deze is dan de eerste gastbaan gekend  ;D

Behalve voor wie al gaan spieken is  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Prachtig baantje is dit toch. Zo fijn allemaal, men vergeet helemaal dat dit schaal Z is. Heel knap.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mdvholland

Heerlijk baantje, heren. Naast de fraaie gebouwen vallen mij ook de bijzonder mooie bomen op.

Matthijs

paulcobbaut

Hallo,
'k heb hier net een account gemaakt om tegen de makers van Booischot statie in Z te zeggen dat wij kei super mega content zijn dat we dit in Edegem live hebben mogen zien. Het is echt heel knap gedaan. Bedankt ook voor de uitgebreide uitleg over het bouwproces.
groetjes,
paul

mahtoska1

Bedankt Paul. Dit doet deugd.
Ook bedankt aan alle mensen die langs gekomen zijn. Het was ook voor ons een waar genoegen om op de tentoonstelling van MTD te staan.

Nog enkele foto's van de baan als extraatje:



C.B.

Amaai , is dat Z schaal , ongeloofelijk knap gedaan.
Dit is echt van de bovenste plank.
Je moet het toch maar kunnen en veel geduld lijkt me , om met deze kleine schaal te werken.  :)
Groetjes.
Claudio.

mahtoska1