Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station van Booischot in Z

Gestart door lokje, 19 januari 2017, 21:14:23 PM

eddy

schoon maschien,ja die koppelingen, dat stoort. Is er nog geen fabrikant die daar vervang koppelingen voor ontwikkeld heeft?

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

59erke

mooie aanwinst en die basket is goed gevonden
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

mahtoska1

t' Is all weer een tijdje geleden.

Citeerschoon maschien,ja die koppelingen, dat stoort. Is er nog geen fabrikant die daar vervang koppelingen voor ontwikkeld heeft?
Er zijn fabrikanten die iets ontwikkeld hebben. Ik zal ze eens moeten opzoeken.

Voor "Kapel in den bos" heb ik een eigen systeem gemaakt. Ik had toen de koppelingen afgesneden tot juist achter de haak. In de resterende plastiek had ik een gaatje geboord en de wagens werden dan gekoppeld met een ijzerdraadje dat in een "U" geplooid was. Voordeel was ook dat de wagens kort gekoppeld waren.

Terug naar "Booischot Statie".

Ik heb het gebouw naast "Hof ter Laeken" nagebouwd.
Link naar streetview:
https://www.google.be/maps/@51.0375803,4.7735267,3a,75y,58.53h,89.27t/data=!3m7!1e1!3m5!1sUhYWH1o1k7mrqy71v_JAVA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DUhYWH1o1k7mrqy71v_JAVA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D122.15421%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=nl&authuser=0

Dit is wat het geworden is. Blijkbaar was dit een dancing.


mdvholland

Mooi geworden Pieter! Alleen het blauwe tonnetje mist nog  ;D

Matthijs

SuSke

Mooi en prachtig gedetaileerd in Z
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Dank je wel.

CiteerAlleen het blauwe tonnetje mist nog  ;D

We zijn aan het onderzoeken of deze er reeds stond in de periode die wij nabouwen (midden de jaren 60 tot midden 70)

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Intussen wordt er verder gewerkt aan de details:


Dank zij enkele forum leden, heb ik een goed zicht gekregen op de afmetingen van een overweg huisje.
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30870.0.html
Nogmaals bedankt hiervoor.

De bouw van het spoorweg huisje zijn intussen goed opgeschoten. Beelden zeggen meer dan worden.




59erke

en dan te zeggen dat dit Z schaal is, goed gedaan
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Pierre

Groet Pierre.


mahtoska1

Ik heb intussen nog wat details toegevoegd aan het overweg huisje. Ik ben best tevreden.



De volgende stap is het huisje inwerken in de baan.