Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station van Booischot in Z

Gestart door lokje, 19 januari 2017, 21:14:23 PM

Gerolf

Jawadde  :o
Hier mag je fier op zijn  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1


svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mahtoska1

t'Is al weer een tijdje geleden. Hier volgt een kleine update. Ik heb namelijk een houtstapel gemaakt.

Eerst heb ik een paar tandenstokers bruin geverfd.


Deze werden dan "gekliefd" en "gekapt"


Dan werden de houtblokken gestapeld. Om ze te beschermen tegen weer en wind, werd er een plastiek doek overgehangen.

Michiel

Heel efficient en overtuigend.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mahtoska1

Bedankt, Michiel.

Hier nog een foto van de houtstapel op zijn definitieve plaats:

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pierre

Mooi man. En dat op die schaal.  ;)
Groet Pierre.


Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

lokje

Booischot-Statie Schaal Z
Muziekbos Schaal Z

mdvholland


SuSke

Waar is dat bijltje...  ;D ;D

Mooi detail, en op een slimme manier gemaakt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jappy

En dan te bedenken dat dit Z is.... Heel mooi gedaan!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Steam.N

Zeer mooi, Pieter !
En dat in Z ...  Hoedje af !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mahtoska1

Bedankt mannen.

Intussen is het al een tijdje geleden dat er hier een update was. Jan en ik doen rustig verder met deze baan.

Dit is een hoekje dat Jan aan het detailleren is:


Intussen ben ik bezig met nog wat details. Eén van de werkjes die nog diende te gebeuren, was het aanbrengen van de ankers op de gevels van Hof ter Laeken. Deze ankers zijn intussen aangebracht:


Naast Hof ter Laeken, lag ook een sport veld dat uitgevoerd was in beton platen. Dit veld zal ik uitvoeren als een basketbal plein. Hiervoor moest ik een basketbal paal maken. Basis voor deze paal is een kopspeld waar ik 2 liggers (Heet dit zo?) heb aan gesoldeerd.


De plaat is gemaakt van een stukje Synaps. Hierop heb ik dan de ring gekleefd. Deze is gemaakt van een fijn ringetje dat ik heb gesneden uit een stukje isolatie van een fijne elektriciteitsdraad. Gelukkig was het net volledig versleten en diende ik dit niet na te bouwen  ;D.
[/url]

Intussen is er ook een nieuwe aanwinst aangekomen. Maak jullie geen zorgen over de grote koppeling. Deze zal vervangen worden door iets anders (Ik weet wel nog niet wat)
[/url]