Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station van Booischot in Z

Gestart door lokje, 19 januari 2017, 21:14:23 PM

mahtoska1

Intussen zijn de bomen ook goed opgeschoten. Met de lente, hebben enkele bomen reeds blaadjes gekregen.
Om te beginnen ben ik in de natuur gaan kijken. Dit is een voorbeeld van 1 boom, maar ik heb enkele soorten bekeken.


Ik heb alle bomen gemaakt met koper of ijzerdraad. Dit is een voorbeeld met koperdraad uit luidsprekerkabel.


Dan was het een beetje serie werk. Let op, dit is werk van meerdere maanden. De bomen zijn gedraaid als ik tijd had op hotelkamers of thuis. Op de voorgrond staan de knotwilgen, op de achtergrond staan de zilverberken en een test boompje.


Dan heb ik alle bomen bestrooid met gezeefde gips.


Daarna hebben ze een basis kleur gekregen uit een spuitbus. De kleur was redelijk donker bruin met satijn glans.


De boompjes hebben verschillende verflaagjes gekregen. Dit heb ik gedaan door zelf acryl verf te mengen. Op de foto zie je ook een eerste test met begroeiing.


Voor de verschillende boomsoorten heb ik ook telkens een kleur test gedaan voor de begroeiing. Voor de knotwilgen heb ik gekozen voor het middelste groen.


Dit is het uiteindelijk resultaat van een zilverberk.

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

SuSke

Mooi werkje, en zeker als dat op een hotelkamer kan gebeuren...   ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Bedankt mannen.

Intussen is ook Jan bezig met het landschap "aan te kleden".



mahtoska1

Zonet de bevestiging gekregen. We kunnen onze baan tonen op de tentoonstelling van MTD op 24 en 25 oktober 2020.
https://www.mtdtreinenclub.be/home/tentoonstelling/index.html

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

steamdriven

Ze is meer dan de moeite waard ook!
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

mdvholland

Pieter, t ziet er echt prachtig uit. Ik zie uit naar een gelegenheid om eea live te bewonderen, maar blijf tot die tijd vooral jullie aanpak en progressie posten. De bomen zijn erg fraai, mooi slank ook - ik merk dat ik als ik wat probeer met boompjes, ik de stammen gauw te dik maak.

Blijf volgen...
Matthijs

modelbaanHO

Prachtig en dan te bedenken dat dat allemaal in 1:220e is.
pff, zou niks voor mij zijn. Véél te klein.
Ik heb al problemen met 1:87e.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

Inderdaad heel knap gebouwd. De texturen van de grond in de moestuin en eromheen zijn heel overtuigend, en dat op 1/220!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mahtoska1

Bedank allemaal.

CiteerPieter, t ziet er echt prachtig uit. Ik zie uit naar een gelegenheid om eea live te bewonderen
Dat zal er wel eens van komen zeker.

Intussen ben ik aan een mini diorama begonnen om later op de baan in te bouwen. Het is de eerste keer dat ik deze methode zal gebruiken. Ik heb ondervonden dat het fijne werk tussen de gebouwen niet gemakkelijk is. Om beschadigingen te vermijden, zal ik eerst het diorame detailleren en dan op de baan plaatsen.







mahtoska1

Intussen is de wateropvang van het tuinhuis ook verzekerd. Dit is altijd handig voor de planten in de tuin water te geven.


De stokbonen en de prei zijn intussen ook goed gegroeid.

mahtoska1

Intussen zijn er nog groenten  gegroeid in het tuintje. Het mini diorama is klaar om in te bouwen op de baan.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Mooi resultaat Pieter, en dat het gemakkelijker is om zo te bouwen kan ik best geloven.

Kijk er naar uit om het "live" te bekijken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.