Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Station van Booischot in Z

Gestart door lokje, 19 januari 2017, 21:14:23 PM

Zamateur

We zullen een goed biertje drinken in Altenbeken.
Ik wil niet dat Pieter naast me staat! Het is te mooi!
:)
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mdvholland

Citaat van: mahtoska1 op 08 maart 2020, 21:01:03 PM
Intussen ben ik een "Typisch" Belgisch huis aan het maken. Dit huis staat bij de overweg aan het station van Booischot.

Wordt mooi. Typisch Belgisch inderdaad, weer een plek voor lekker eten  ::) :P ;D ;D ;D

Vraagje: kun je vertellen wat die grijze plekken op je rails zijn? zijn dat aangesoldeerde stroomdraadjes? lijken wel erg veel voeding. Of is dat wat anders?

Matthijs

mahtoska1

CiteerVraagje: kun je vertellen wat die grijze plekken op je rails zijn? zijn dat aangesoldeerde stroomdraadjes? lijken wel erg veel voeding. Of is dat wat anders?
De grijze vlekjes op de sporen zijn lijm druppels.


Intussen heb ik de beton omheinig geplaatst rond de tuintjes van de arbeiders woningen. Ze zijn net geplaatst en de lijm moet nog een beetje drogen.

mahtoska1

#78
Citaat van: mahtoska1 op 09 maart 2020, 07:43:50 AM
Citaat van: Frank_N op 08 maart 2020, 21:44:04 PM
Citaat van: mahtoska1 op 02 maart 2020, 08:04:55 AM
Het zijn inderdaad enkele foto's die aan elkaar geplakt zijn. We hebben dit wel uitbesteed.
Maar.... :o  Er is geen enkele overgang zichtbaar 8)

Ik zal eens navragen hoe deze achtergrond gemaakt is.

Ik was verkeerd. Deze foto is getrokken met een breedhoek lens. Dan is er enkel de lucht uit geknipt.

mdvholland

Wordt echt mooi! Z-weekend bouwen aan deze layout ipv reizen naar Duitsland?

Matthijs

Zamateur

Altenbeken ?
Het is geannuleerd.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Citaat van: mdvholland op 13 maart 2020, 21:49:22 PM
Wordt echt mooi! Z-weekend bouwen aan deze layout ipv reizen naar Duitsland?

Matthijs

:) Ik zal nog bekijken wat ik doe tijdens dat weekend. Verder bouwen is natuurlijk een mogelijkheid  :)

mahtoska1

Nog een korte update.

Intussen ben ik begonnen om in het vakwerkhuis verlichting in te bouwen. Bedoeling is om de vitrine aan de voorkant te verlichten en 1 kamer op de eerste verdieping. Hiervoor worden de ruimtes afgezonderd door "binnen muren" in te bouwen. De verlichting zelf zal verzorgd worden door leds.


Intussen zijn Jan en ik begonnen om enkele bomen te maken. Hiervoor worden 2 methodes gebruikt, namelijk met zeeschuim en met de draad vlecht methode.




Jan heeft intussen ook stijlen gebouwd voor de ingang van de boerderij.


De stations omheining is ook geplaatst lang de perrons. Deze zijn gelaserd door https://www.c-traccs.be/ NMBS omheining Type 2.



erik de noorman

Man dit vind ik bijzonder knap gemaakt wetend dat dit in Z is. Hoedje af.
Normaal spreken de kleinere schalen mij zo niet aan maar dit is top.

Erik ;)

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Fretbol

Schitterend, zeker in zo'n kleine schaal!

mahtoska1

Dank je wel. Dit geeft nog meer motivatie om verder te gaan.

mahtoska1

Na de goede raad van de mensen hier op het forum (zie draadje https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30397.0.html), heb ik de verlichting in het vakwerkhuisje verder afgewerkt.

mahtoska1

Intussen is het vakwerkhuis zo goed als klaar.
Omdat dit huis vroeger een winkel was heeft het nogal grote ramen aan de straat zijde. Daarom heb ik een basis interieur ingebouwd omdat dit min of meer zichtbaar zal zijn.


Dit is het gebouw in de laatste status:


Wat dient er nog te gebeuren:
* Een schouw maken inclusief lood
* Brieven bus
* Naam van de winkel aanbrengen
* Nu ik de foto goed bekijk, zie ik dat er een venster tablet mist op de eerste verdieping.
* ...