Station van Booischot in Z

Gestart door lokje, 19 januari 2017, 21:14:23 PM

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Zoals reeds gemeld, is deze baan uit 2 segmenten gemaakt. Bij het transport van 1 van de segmenten is er iets fout gelopen. In het schaduw station zijn 2 spoorstaven geplooid geraakt. Geen idee hou dit is kunnen gebeuren. Dit stuk spoor is intussen vervangen.


Intussen zijn de segmenten weer samen gebracht en heeft Jan een fries gemaakt.

Vooraanzicht van de baan:


Zicht op het schaduw staion:


Alles geschilderd:


Een de naam van de baan aangebracht:


Volgende stap is het aanbrengen van de achtergrond. Hierover later meer.

Zamateur

De schakelaar in het rood is niet een beetje te strak?
;D
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

eddy

Goe bezig,heb van Jan gehoord dat jullie een mooie locatie gevonden hebben om de baan voor te stellen aan het publiek.

mahtoska1

CiteerGoe bezig,heb van Jan gehoord dat jullie een mooie locatie gevonden hebben om de baan voor te stellen aan het publiek.
Inderdaad

Intussen heb ik aan beetje zitten zoeken hoe ik kasseien kan maken in schaal Z. Ik ben dan klei gaan halen in de Action. Van een oud en fijn penseel heb ik de haren verwijderd. Ik heb hiervan een rechthoekige stempel gemaakt. Dan heb ik de kasseien 1 voor 1 ingedrukt. Daarna heb ik deze kasseien geschilderd, van donker wash naar lichte dry brush. Dit is enkel een test stukje. Aan de kleuren dien ik nog een beetje te werken.



Daar ik vrij tevreden was van het resultaat, heb ik de parking aan het station ingedrukt. Ik heb opzettelijk de klei niet perfect vlak gemaakt maar eerder bultig om de verzakkingen in de parking te simuleren.


Intussen ben ik ook begonnen aan een laadplatform op de goederenkoer.


Voor het laadplatform diende ik ook de vloer te maken. Dit is afgezet met natuursteen langs de randen.


Daartussen liggen er kasseien. Hier ben ik een tijdje aan bezig geweest.


Een proefopstelling van de kasseien op het laadplatform, nog ingeschilderd.


Het volgende karwij is de goederenkoer beleggen met kasseien...

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mdvholland

Mooi werk, Pieter. Ik heb ook eens op die manier een proefstukje gemaakt.  Maak de kleilaag niet te dun, dan breekt ze vrij snel.

Vraagje: is de ombouw van de baan vast of demontabel? Kun je er anders nog wel goed genoeg bij?

Ben benieuwd naar je vervolg.

Matthijs

mahtoska1

CiteerVraagje: is de ombouw van de baan vast of demontabel? Kun je er anders nog wel goed genoeg bij?

De baan is volledig demonteerbaar. Ze wordt gemaakt om deel te nemen aan tentoonstellingen. Het is dus geen probleem om overal aan te kunnen.

Intussen heeft Jan de verlichting ook gemonteerd. Er is zowel verlichting voorzien voor het zichtbare gedeelte als voor het schaduw station.

mahtoska1

Intussen is Jan begonnen met een boerderij te bouwen. Deze zal echter niet wit gemaakt worden maar in de originele baksteen muren blijven.
Dit is het voorbeeld:


En dat is het begin van de bouw:




Intussen ben ik nog altijd bezig met de kasseien te drukken voor de goederen koer.

mahtoska1

Intussen heb ik een poging gedaan om de voetpaden te ontwerpen. Het zijn dals van 30cm X 30cm.


En zoals in de vorige post gemeld, is het nog altijd kasseien drukken. Ik doe maar een stukje per dag vooral als ik zin heb. Dit is een uitdaging voor mijn zenuwen.

mdvholland


mahtoska1

Intussen zijn eindelijk alle kasseien gestempeld. Ik heb ze ook een eerste donkere (zwarte) verflaag gegeven.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Intussen is de goederen koer met het laadplatform klaar. De kleuren dienen nog een beetje bijgewerkt te worden.


De snijplotter heeft ook niet stil gestaan en heeft alle voetpaden uitgesneden. Deze staan intussen in aan basis kleur (zwart). De verf is nog nat.

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul