Station van Booischot in Z

Gestart door lokje, 19 januari 2017, 21:14:23 PM

mdvholland

Hoe gaat het eigenlijk met Boisschot in Z? Ben wel benieuwd!

groet
Matthijs

mahtoska1

Bij mij ligt dit momenteel een beetje stil.
Als ik ooit terug in Belgie ben, zal ik aan dit project werken.

Ik laat zeker iets weten...

Intussen werk ik in mijn schaarse vrij tijd aan Marshland Rail Road. Zie ander draadje.

mahtoska1


Door omstandigheden, heb ik bij wijze van een test een knotwilg gemaakt voor Booischot. Niet perfect, maar dat komt wel.




railrunner

Eerste test knotwilg is bijzonder geslaagd, en dat in Z.  Wil je Jos 'grove den' uitdagen?

philippe_007

Mooi station, op de foto's zie je niet of het Z of H0 is, prachtig

sdz1976

Ben meer dan onder de indruk.. 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

C.B.

Amaai nog niet , en dit is Z.
Ja hoor supergedelegeerden gedaan.
Groetjes.
Claudio.

Steam.N

Prachtig bouwwerk en boom: je bent supergoed bezig, en dat in Z !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mahtoska1

Bedankt allemaal.

Het gaat een beetje traag, maar het komt wel goed.

mahtoska1

Het is al weer een tijdje geleden dat er hier gepost is. Daarom deze update.
Intussen zijn er 2 bakken gemaakt van elk 90cm X 65cm. Bedoeling is dat zowel het zichtbare gedeelte als het schaduw station op deze 2 bakken ligt.
Het sporenplan in het zichtbare gedeelte is simpel gehouden en is afgeleid van het originele sporenplan van Booischot station uit de archieven. Spijtig genoeg staat er geen datum op het plan.

Sporen in het zichtbare gedeelte:


Het schaduw station met in elke richting een doorgaand spoor en 2 uitwijksporen:

eddy

Goed bezig,
heb hier nog wat liggen voor het project.

gr Eddy

Zamateur

Goed gedaan.
Je ziet dat je deze vreselijke motoren in het zichtbare gedeelte hebt verwijderd.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Citeerheb hier nog wat liggen voor het project.
Jan zal binnenkort het materiaal komen ophalen.

CiteerJe ziet dat je deze vreselijke motoren in het zichtbare gedeelte hebt verwijderd.
We hebben de wisselaandrijving van Märklin eraf gesneden en de wissels worden nu aangestuurd met een klein motortje (MP1 van MTB) onder de plaat.

Er zal analoog gereden worden en de wissels worden bediend met schakelaars vanuit een sein tafel. Er zullen in totaal 3 stroomkringen zijn voor het rijden. Het binnenspoor, het buitenspoor en de goederen koer. De stop secties in het schaduw station worden bediend met aan/uit schakelaars.

De bekabeling hier nog zonder de wissel motoren.


Alle kabels voor de wissels een de stopsecties komen aan in de sein tafel.



Dit is de layout van de sein tafel.


Zamateur

Pieter, waar vind je dozen voor bestellingen?
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul