Station van Booischot in Z

Gestart door lokje, 19 januari 2017, 21:14:23 PM

lokje

Dag allemaal,

Ik heb een tijdje geleden het station van Booischot  (lijn Lier - Aarschot) in Z gemaakt (schaal 220).
Dit station in afgebroken in 1972.
Ik hoop dat het lukt met de foto's.

https://photos.google.com/share/AF1QipMiOqR1rLvH9c1o7cDBL8NbDov599adWUNk6MUspLbSGeeajnaaHBvAw01pKQoJPw?key=ZnpqTTRoSFkyRlgzT2dCS1pkc3BfQ0ZpUUdxa2VB

Groetjes,
Jan
Booischot-Statie Schaal Z
Muziekbos Schaal Z

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

eddy

puik werk,Jan. :P
Vraagje,waar komen die baksteenplaten van?Zijn die in styreen of karton?

alvast bedankt,groeten eddy

mahtoska1

Zeer mooi station. En dit in Z. Dat beloofd. Ik vind het prachtig gedaan. Ik heb dit model ook al in het echt mogen aanschouwen en dat is beter dan op de foto.

Het toeval wil  ;D dat ik "Hof ter Laeken" aan het bouwen ben. Dit is het café recht over het station van Booischot. Later zal ik daar ook eens foto's van posten.

Steam.N

Mooi gebouwd.
Vooral omdat het in Z is !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

lokje

Vraagje,waar komen die baksteenplaten van?Zijn die in styreen of karton?

De baksteenplaten zijn in karton (formaat A4). Ik heb deze ooit eens gekocht op een Z-bijeenkomst in Altenbeken. De firmanaam ontglipt me, zal het eens opzoeken.

Groetjes,
Jan
Booischot-Statie Schaal Z
Muziekbos Schaal Z

Gerolf

Erg mooi gebouwd, proficiat !
Ik heb een bedenking over de naam op het gebouw: Boischot ipv Booischot ? Franstalige invloeden bij de NMBS?
De naam op de zijgevel werd trouwens meestal geverfd op de bakstenen, dus niet op een extra plaat.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Mooi gemaakt. Ik ben het wel met Gerolf eens dat de naam op de bakstenen werd geschilderd.
Groet Pierre.


lokje

Hoi,

Ik heb een extra originele foto toegevoegd aan het album.
Het werd wel degelijk BOISSCHOT geschreven, letters werden inderdaad geschilderd maar wel op een witte band zoals jullie kunnen zien op de foto.

https://photos.google.com/share/AF1QipMiOqR1rLvH9c1o7cDBL8NbDov599adWUNk6MUspLbSGeeajnaaHBvAw01pKQoJPw?key=ZnpqTTRoSFkyRlgzT2dCS1pkc3BfQ0ZpUUdxa2VB

Groetjes,
Jan
Booischot-Statie Schaal Z
Muziekbos Schaal Z

mahtoska1

CiteerDe firmanaam ontglipt me, zal het eens opzoeken.

Baksteenplaten zijn van Archistories  http://www.archistories.com/. Deze firma ontwikkelt de Z gebouwen voor Marklin de laatste jaren als ik mij niet vergis.

mdvholland


mahtoska1

#12
Ter aanvulling van Booischot station, heb ik herberg "Hof ter Laeken" nagebouwd. Dit is het gebouw recht over het station van Booischot. Vandaag de dag is dit een cafe en volledig in het wit geschilderd.




eddy

Knap, chique gemaakt.Misschien een suikerklontje erbij???

groeten eddy

mahtoska1

Ik had niet direct een suikerklontje bij de hand. Ik heb er een 10 cent muntstukje bij geplaatst.