Stay-Alive kopen of zelfbouw

Gestart door dani, 19 januari 2017, 11:26:08 AM

efl045

#15
't Ja, ik weet niet hoe jij dat ziet, maar bereikbaar zijn, langdurig zonder contact zoals ik dacht dat Dani zei, dat kan volgens mij enkel draadloos...
Jij spreekt over een situatie waarbij er door slecht contact te weinig spanning is om de motor aan te sturen maar wel spanning genoeg om het digitaal signaal naar de decoder te sturen, maar dat is iets helemaal anders dan geen contact zoals ik het begrepen had.

dani

even voor de goede orde, ik had het inderdaad over korte onderbrekingen van het contact door vuil spoor, wissel rijden fo andere oorzaak, of een spatje verf op het spoor of zo...

Dan krijg je ofwel knipperende lichtjes, haperende geluiden of gewoon stilstaande loks die je een handje moet helpen.


Daarover ging het in eerste instantie, dus nu ook weer niet dat ze 20 sekonden moeten door rijden of zo natuurlijk want dan zij ne sporen of wielen wel heeeel vuil.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

efl045

Dani,
dan heb je mij wel op het verkeerde been gezet :-)
Want je schreef dat:
Citaat van: dani op 19 januari 2017, 11:26:08 AM
Mijn grootste zorg is dat zo een module ook niet "te" krachtig mag zijn, want anders riskeer je  dat een digitale trein rustig verder rijdt op een stuk rail  met sleht contact en daardoor bvb een stop commando mist...   
Wat nooit kan bij even slecht contact, alleen bij zeer langdurig geen contact, want de centrale zendt immers repetitief de laatste snelheid van alle locs uit, dus pikt de loc dat na de stroomonderbreking weer op...

dani

daarmee bedoelde ik dus dat als bvb de centrale uitvalt of je een noodstop maakt ...
Dan wordt er immers ook niks meer gestuurd op de rails.

Dat zijn dus 2 verschillende scenario's .

1.  een korte onderbreking die je moet overbruggen tegen het knipperen of resetten
2.  verlies van signaal waardoor alles moet stoppen (of toch niet te lang doorrijden)

Misschien was dat inderdfaad niet duidelijk uit mijn zin ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

efl045

#19
Duidelijk, maar ben je er nu al uit, kopen of zelfbouw, en indien dit laatste hoe en wat precies?
Want dat was de vraag toch uiteindelijk.
Ik hou het voor mij zelf op een eenvoudige elco van 470 uF, op een TAMS LD-G-32 werkt dat afdoende, zelfs op mijn oud spul.

dani

nee, ik ben er nog niet aan uit, want er zijn intussen alweer wat andere dingen gebeurd die mijn aandacht nodig hebben en het is te druk op 't werk...

Voorlopig hou ik nog alle optioes open.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.