Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

VBV Proto 60 - CV's programmeren

Gestart door philippe_007, 12 januari 2017, 20:41:40 PM

philippe_007

Vrienden,

Velen zullen nu denken dat ik het licht gezien heb daar ik momenteel bezig ben met een DCC baantje ipv Marklin digitaal, maar niets is minder waar  ;D ;D ;D ;D

Ik heb mijn DC loc (VB-2009 Reeks 60 proto) voorzien van een Lokpilot Standard 21 polig MTC. Tot daar geen probleem, het is maar inklikken :-)
De loc wordt correct gedetecteerd en alles werkt bijna naar behoren. Het is te zeggen, alle functies werken maar zijn verkeerd ingesteld.
Als de Loc naar voor rijd branden bv de rode lichten en is de cabine verlichting aan aan de andere zijde. Draai ik de loc van richting, dan switch het rode licht naar de andere kant...

Is er iemand die een lijstje heeft van alle CV-waardes ? Dit zou heel praktisch zijn om deze correct te programmeren.

Alvast bedankt 

bellejt

ik heb de nieuwe reeks 62 maar denk dat het niet zal gaan.Je hebt enkel een locprogrammer nodig.Als er een esu inzit.Je mag altijd langskomen om het uit te vissen en te programmeren zoals het moet.Heb dat hier reeds met vele modellen gedaan.

philippe_007

Tja de CV's overschrijven is het probleem niet,
enkel de waardes moet ik weten :-) Als iemand zijn loc zou kunnen uitlezen en de waardes doorsturen zou het praktisch zijn.
Anders zal het effectief uitvissen worden :-(

OlivierV

Misschien eens bij hunzelf (Van Biervliet) informeren, zij verkopen je tenslotte de loc dus ze zouden je ook hulp/service moeten bieden (staat toch als slogan op hun website "modeltreinen met service"). Ik weet enkel niet zeker of je met een lokpilot standard volledig uit de voeten zal kunnen (alhoewel 4 versterkte functieuitgangen en 2 logische) aangezien die standaard met een lokpilot 4 geleverd worden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

trainspottingjr

Ik heb ook een reeks 60 van Van biervliet namelijk de 6077. Ik wil deze morgen wel eens even op de locprogrammer zetten en de CV waarden bekijken.

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

ACFI

#5
Philippe,

misschien helpt dit:

scan van default settings voor VBV 210/60 Proto voor standaard ESU.


ACFI

philippe_007

Steven,

bedankt, dit ga ik morgen eens proberen.

walkerman

Beste,

Ik ben op zoek naar een overzicht van de standaard CV-waarden voor VBV 210/60. De scan zoals geplaatst is helaas niet leesbaar. Is het mogelijk deze nog een keer te plaatsen?

Alvast bedankt, Ron

Waterman

Stuur je mailadres even door via pb en dan stuur ik je de lokprogrammer file (van vbv zelf) door.

(Er van uitgaande dat die van de type 60 hetzelfde is als die van de proto 60)

Waterman

De mensen die mij een pb hebben gestuurd hebben mail!  :)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

walkerman

Mijn loc's hebben echter een Loksound V3.5 decoder. In het bestand van Patrick is deze versie niet opgenomen. Het bestand bevat onder meer Lokpilot V4.0 en hoger,

Weet iemand of de instellingen van de Lokpilot 4.0 dezelfde zouden moeten zijn als die voor de Loksound V3.5?
Of is wellicht het bestand van instellingen voor de V3.5 beschikbaar?

Groet, Ron

Olivier77

Beste Ron,
Ik denk dat ik U kan helpen.
Morgen eens in de warme treinkamer kruipen en cvs uitlezen.
Ik hou U op de hoogte.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Olivier77

Beste Ron,
Ik heb het even nagezien.
Helaas is het bij mij een Loksound 3 M4 en de lok is een 61 !!!!.
Ook kan ik zo direct de lijst van alle CV's niet meer vinden met de lokprogrammer ??? 
Hebben zij bij Esu dat met een update verwijderd ?
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

walkerman

Beste Olivier,

Jammer dat het niet dezelfde decoder is. In ieder geval bedankt voor de moeite!
Op je vraag over de ESU-site kan ik helaas geen antwoord geven. Ik heb geen idee wat de oorzaak is.
Groet, Ron