peron zelf maken !

Gestart door the_gold, 30 juli 2006, 18:08:04 PM

Anarchy

#15
34m = 3400cm
3400/18.3 ~ 186 perronboorden nodig
186 x 1,30? = 241,80? aan perronboorden [:)]

rixke rail

#16
citaat:
@Rixke rail, die wachthuisjes uit het Jocadis gamma. Wat zijn de afmetingen hiervan? Als deze niet te breed zouden uitvallen ga ik deze waarschijnlijk kopen.



L - B - H : 61 - 19 - 27 voor een enkelvoudig huisje (? 3.60/ stuk)
Ik heb ze wel telkens dubbel gebruikt, da's dus telkens twee setjes per huisje .
Modelspoorse groeten, Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

#17
Ah dat ziet er goed uit. Een breedte van 19mm zal geen probleem vormen. Ik zal deze wachthuisjes wel eens gaan halen als ik de tijd eens heb.

Gerolf

#18
citaat:
Geplaatst door janjozef

zeg gerolf 34 meter perronboord [:0]? hoeveel perrons en hoe lang zijn  dat dan.
8 perrons, verdeeld over drie stations, van gemiddeld 3 meter. De buitenste perrons hebben maar ??n perronboord nodig.
@ Anarchy: bedankt voor de berekening. Blijkbaar bespaar ik zo'n 200 Euro [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

the_gold

#19
ok heb dus al het hout op maat , nu nog aan elkaar lijmen en dan betegeling er op ! aan wat dachten jullie van soort ? de zijkat verfkleurtje geven ? enige tips van decoratie? [:I]

Gerolf

#20
Euh, Nicolas ... heb je iets opgestoken van de voorgaande discussie?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

the_gold

#21
bwah [:D] beetje wel ... ben nu gisteren begonnen met het hout op maat te zagen en vandaag heb ik ze helemaam glad geschuurd en ben nu bezig met ze aan elkaar te lijmen , nu betegeling ... zal nog het moelijkste van al zijn ... of schilderen aan de zijkant heeft daar iemand tips voor ?

Gerolf

#22
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters
Euh, Nicolas ... heb je iets opgestoken van de voorgaande discussie?
Nee dus ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

#23


@the_gold,ik heb bij mijn kopstation MDF van 8mm dikte gebruikt om mijn perrons te maken,deze heb ik dan voorzien van een rand die ik heb uitgefreest,ik heb vervolgens de perrons geverfd met de betonverf van Faller,en heb de boorden wit geverfd.

janjozef

#24
De nieuwe perrons van de NMBS zijn 55 en 75 cm boven de rails dus reken uit hoeveel het is in ho = 6,3 mm en 8,6 mm boven de perrons

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

#25
Hmm,dan zit ik toch redelijk goed met mijn hoogte h? Janjozef.[:I]

Gerolf

#26
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Hmm,dan zit ik toch redelijk goed met mijn hoogte h? Janjozef.[:I]
Lijkt me ook, Ervin.
6,3 resp 8,5 mm boven railhoogte is, rails en onderbedding inbegrepen, al gauw een hoogte van 13 tot 15 mm boven je onderplaat.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw