peron zelf maken !

Gestart door the_gold, 30 juli 2006, 18:08:04 PM

the_gold

img/imghttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/1.jpgimg/img

zie je de perrons in de verte ? hoe maak je dat ?
of iets anders ... Hoe maak je een perron ? ik dacht aan piepschuim maarja ... het moet egt levensecht zijn

mvg nicolas en bedankt voor de mooie foto die ik vond !

eric

#1

Kedeng Kedeng

#2
Kijk hier anders is: http://www.floodland.nl/trein/wberg/foto_9.htm

ps om een foto te plaatsen moet je gewoon op afbeelding invoegen klikken
en de link plaatsen tussen ][

rixke rail

#3


Hallo Nicolas,
Eerst en vooral bedankt om mijn fotosite te bezoeken.
De perrons zijn gemaakt uit repen golfkarton, die ik vond in een bouwdoos... van een boekenkast, als bescherming tussen de onderdelen. (Twee repen boven elkaar geplakt). Je kan nat??rlijk ook piepschuim gebruiken, al naargelang wat je beschikbaar vindt.
De kasseisteentjes zijn bouwplaten,  maar ik weet het merk niet meer ([:o)]). De perronbanden en wachthuisjes zijn uit het gamma van Jocadis, evenals de betonnen afsluitingen.  
Het grote wachthuisje naast de watertoren is zelfbouw (kit-bashing).
Dit weekend heb ik de naamborden afgewerkt. Je vindt die ook in het gamma van Jocadis, of je kan ze zelf proberen te maken. (zie een ander draadje).
Modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

#4
Over zelfbouw perrons heb ik op mijn website nog wel wat info staan:

http://meb.gerolf.be/spoorweg/station/nperron.htm

De fotografie is echter mager, want toen maakte ik nog foto's met een webcam [:I].
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

the_gold

#5
het mag gezegd worden je hebt gouden handen ... de perrons met dalls ? kan je die dan kopen ? en dan opvullen met plijster ? man ik zie het niet meer zitten

Gerolf

#6
citaat:
Geplaatst door the_gold
het mag gezegd worden je hebt gouden handen ... de perrons met dalls ? kan je die dan kopen ? en dan opvullen met plijster ?
De boorden giet ik zelf af uit plaaster (sorry kon het niet laten)
citaat:
man ik zie het niet meer zitten
Dat was zeker mijn bedoeling niet.
Het is wel een hoop werk om die stoeptegels uit te krassen in de uitgeharde plaaster - ik heb zelf nog zo'n 15 meter perron te doen - maar het resultaat is de moeite.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#7
Iemand nog belanstelling voor BRAWA perron zijkanten ???

wim ysbeer

rixke rail

#8
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Iemand nog belanstelling voor BRAWA perron zijkanten ???

wim ysbeer



Zijn dat geen Duitse, Wim ?
Ik heb een baan naar Belgisch voorbeeld, vandaar mijn voorkeur voor de Jocadis-perronzijkanten.
Modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

#9
Voor de typisch Belgische boorden heb je, indien je ze niet zelf maakt, inderdaad die van Jocadis nodig.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Anarchy

#10
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Voor de typisch Belgische boorden heb je, indien je ze niet zelf maakt, inderdaad die van Jocadis nodig.



Die van Jocadis zijn inderdaad z??r mooi. Maar ik had het eens uitgerekend hoeveel ik moest betalen om mijn perrons hiermee te maken en ik vond het teveel. Daarom ga ik zelf iets proberen te maken. Het gaat zeker nooit zo mooi zijn als die van Jocadis,ik heb niet veel modelbouwervaring, maar het gaat niks kosten en dat is hetgene wat telt nu [:)]

@Rixke rail, die wachthuisjes uit het Jocadis gamma. Wat zijn de afmetingen hiervan? Als deze niet te breed zouden uitvallen ga ik deze waarschijnlijk kopen.

Gerolf

#11
Ik heb er zelf enkele gemaakt met plasticard en daarna een siliconenmal ervan gemaakt. Hiermee kan ik ze in gips afgieten. De mal kost wel wat, de rest quasi niks.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#12
maar je giet zoveel meter als je wilt

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#13
citaat:
Geplaatst door janjozef

maar je giet zoveel meter als je wilt
Zo is dat, en als je weet dat ikzelf ongeveer 34 meter(!) perronboord nodig heb... Iemand zin om de besparing uit te rekenen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#14
zeg gerolf 34 meter perronboord [:0]? hoeveel perrons en hoe lang zijn  dat dan.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem