Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Marshland Rail Road

Gestart door mahtoska1, 04 januari 2017, 02:54:55 AM

mahtoska1

#15
En we gaan verder met bomen maken. Voorlopig is het nog veel testen. Ik heb nu een boom gemaakt met 2 diktes van bloem binder draad.



Intussen heb ik de eerste gipslaag aangebracht. Dit is het resultaat.



argilla

Citaat van: mahtoska1 op 19 januari 2017, 02:45:04 AM
En we gaan verder met bomen maken. Voorlopig is het nog veel testen. Ik heb nu een boom gemaakt met 2 diktes van bloem binder draad.



Intussen heb ik de eerste gipslaag aangebracht. Dit is het resultaat.






Beste, uw foto's zijn niet zichtbaar  voor mij ......
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Steam.N

Ik zie ze ook niet, Pieter.  :-\
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Er moet iets fout gelopen zijn. De vorige keren werkte dit wel. Ik heb dit nu aangepast. Kunnen jullie de foto's nu zien?

Steam.N

Yep. Bij mij is het OK (FireFox).
Thanks  :)

Het zijn wel écht kleine dingskes ... wow ...   :o
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ik zie ze nu ook.
Wat ik niet begrijp is dat je gips gebruikt: zeer breekbaar, tast metaal aan, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

#22
Citaat van: Gerolf op 19 januari 2017, 15:12:03 PM
Ik zie ze nu ook.
Wat ik niet begrijp is dat je gips gebruikt: zeer breekbaar, tast metaal aan, ...

Ik heb dit geprobeerd op aanraden van Suske. (Zie eerdere reacties in dit draadje).

Ik heb de boom nogmaals ingestrooid met een tweede laag gips. Voor ik begin te strooien, smeer ik de volledige boom in met verdunde witte lijm. De verhouding is 1 water op 1 witte lijm en uiteraard ook een druppel afwasmiddel. Als ik mij niet vergis, is de bloembinder draad gemaakt van een aluminium legering, wat redelijk corrosie vast is. De tijd zal uitwijzen of de gips dit metaal ook zal aantasten. Ik hou je op de hoogte.

De boom heeft ook een eerste zwarte wash gekregen. De voet van de boem heb ik verder ingestrooid met fijn zwart gekleurd zand.

Hier is dusver het resultaat.


argilla

Citaat van: mahtoska1 op 20 januari 2017, 00:22:49 AM
Citaat van: Gerolf op 19 januari 2017, 15:12:03 PM
Ik zie ze nu ook.
Wat ik niet begrijp is dat je gips gebruikt: zeer breekbaar, tast metaal aan, ...

Ik heb dit geprobeerd op aanraden van Suske. (Zie eerdere reacties in dit draadje).

Ik heb de boom nogmaals ingestrooid met een tweede laag gips. Voor ik begin te strooien, smeer ik de volledige boom in met verdunde witte lijm. De verhouding is 1 water op 1 witte lijm en uiteraard ook een druppel afwasmiddel. Als ik mij niet vergis, is de bloembinder draad gemaakt van een aluminium legering, wat redelijk corrosie vast is. De tijd zal uitwijzen of de gips dit metaal ook zal aantasten. Ik hou je op de hoogte.

De boom heeft ook een eerste zwarte wash gekregen. De voet van de boem heb ik verder ingestrooid met fijn zwart gekleurd zand.

Hier is dusver het resultaat.




sorry hoor nog niets ....... Uw foto's van de bomen zijn perfect zichtbaar.. de rest nadien niet meer .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

De beelden zijn niet zichtbaar. Gebruik geen Google om de beelden te hosten. De meesten kunnen je beelden dan om een of andere rede niet zien. Best is om hiervoor een van de gekende prentjes-hosts te gebruiken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: mahtoska1 op 20 januari 2017, 00:22:49 AM
Citaat van: Gerolf op 19 januari 2017, 15:12:03 PM
Ik zie ze nu ook.
Wat ik niet begrijp is dat je gips gebruikt: zeer breekbaar, tast metaal aan, ...

Ik heb de boom nogmaals ingestrooid met een tweede laag gips. Voor ik begin te strooien, smeer ik de volledige boom in met verdunde witte lijm.

Aha - verkeerd begrepen. Het gips dient als vulmiddel in houtlijm. Dat kan wel, want de lijm zorgt voor flexibiliteit en "coating".
Zelf gebruik ik zagemeel als vulmiddel, maar dat is mogelijk te grof voor schaal Z.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Citeersorry hoor nog niets ....... Uw foto's van de bomen zijn perfect zichtbaar.. de rest nadien niet meer .
CiteerDe beelden zijn niet zichtbaar. Gebruik geen Google om de beelden te hosten. De meesten kunnen je beelden dan om een of andere rede niet zien. Best is om hiervoor een van de gekende prentjes-hosts te gebruiken.

Ik begrijp er niets van. Als ik het voorbeeld bekijk op het moment dat ik de reactive aan maak. blijkt dit te lukken. De dag nadien, werkt de link niet meer. Zelfs ik zie de foto niet meer. Ik moet de link dan aanpassen en dan werkt het terug. Ik heb dit nu weer aangepast. Ik hoop dat jullie de foto nu zien.

mahtoska1

CiteerZelf gebruik ik zagemeel als vulmiddel, maar dat is mogelijk te grof voor schaal Z.

Inderdaad.

Gerolf

Citaat van: mahtoska1 op 20 januari 2017, 13:33:23 PMIk begrijp er niets van. Als ik het voorbeeld bekijk op het moment dat ik de reactive aan maak. blijkt dit te lukken. De dag nadien, werkt de link niet meer. Zelfs ik zie de foto niet meer. Ik moet de link dan aanpassen en dan werkt het terug. Ik heb dit nu weer aangepast. Ik hoop dat jullie de foto nu zien.

Enkel de rechtstreekse link naar de foto tussen img-tags zetten. Geen verwijzing-binnen-verwijzing.
Je foto in reactie 22 is niet zichtbaar, de twee in de eerdere post wel.

Dat je hem zelf "even" ziet heeft te maken met de interne buffering in je PC. Je hebt de foto net via Google bekeken, en je PC "weet" nog hoe die er uit zag.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

#29
CiteerDe beelden zijn niet zichtbaar. Gebruik geen Google om de beelden te hosten. De meesten kunnen je beelden dan om een of andere rede niet zien. Best is om hiervoor een van de gekende prentjes-hosts te gebruiken.

OK. Ik heb eens een foto geplaatst op Fickr. Hopelijk werkt het nu. Laat maar weten of jullie de foto zien.

Dit is een test.