Spooktrein?

Gestart door doomslu, 02 januari 2017, 09:48:54 AM

doomslu

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170102_02654102

Ik ben benieuwd naar de oorzaak.

En verder zou ik willen dat de redacteurs bij de kranten minder alcohol gebruiken... zelden zo veel fouten in één artikel gezien. Alhoewel...?  :-\ :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


guydhaese

Heel mooi, Klaas!    :D

Metpetergaathetbeter

een prototype dat kan gebruikt worden om de minimale dienstverlening te verzekeren bij sociale conflicten ;D ;)

jakke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 januari 2017, 15:12:05 PM
een prototype dat kan gebruikt worden om de minimale dienstverlening te verzekeren bij sociale conflicten ;D ;)

Inderdaad, toen ik het bericht las dacht ik aan een verborgen agenda van de nmbs . Na het voornemen de treinen zonder begeleider de rails op te sturen , nu een proef om zonder bestuurder te rijden .
Het bestuur van de nmbs zal zich wel de haren uit de kop trekken dat de proef is uitgelekt .

Terzijde , leest er iemand mee die terzijner tijd de verklaring voor dit fenomeen kan posten ?

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

yannickvw

Voor de 1 of andere reden zullen de remmen gelost zijn tijdens het geparkeerd zijn, en door een kleine helling is het stel dan beginnen bollen. Enigste logische verklaring.

2012

Mja in artikel is zoals gewoonlijk niks overdreven dus  :o

das echt godgeklaagd om elke keer die zever te lezen in de gazetten ... weet dees hier ... in de gazet zijn er maar twee dingen juist .... das de PRIJS en de DATUM
al die "experts in de pers" kennen der allemaal niks van en zelfs de commentaar van de vakbond die er bij staat deze keer doet bij mij vragen rijzen ...

NU rij ik al jaren met Desiros en ramptrein zou ik da niet noemen, zoals steeds is er op elk nieuw materiaal een hoop mankementen of kinderziekten zoals ze zeggen.
Veel problemen met de deuren bij de start, maar das opgelost, dan zijn er een aantal ongewenste ontkoppelingen geweest en ook daar zijn er al elektrische aanpassingen gebeurt om dit probleem aan te pakken. Dat zou nu ook moeten opgelost zijn volgens wij vernemen... is inderdaad al efkes geleden da van dergelijk voorval nog gehoord heb.

Maar wat van vandaag ... diverse mogelijkheden, mogelijks niet goed achtergelaten door de bestuurder die er laatst mee gereden heeft, ivm vast zetten van de imobilisatieremmen, die sluiten normaal vanzelf aan, heb zelf al paar x gemerkt dat dit niet steeds gebeurt, maar je moet het ook controleren, als je het vaststelt zet je ze zelf aan, t'is niet meer dan op een knopje duwen uiteindelijk.
Defecte desiro is ook een mogelijke oorzaak, zeker als je een desiro moet verplaatsen, verslepen zeg maar, met een andere trein, dan moet je 100% mee uw gedachten bij zijn ivm immobilisatie remmen ... want als da ding niks meer kan dan heb je ook een probleem om die "handremmen" te kunnen loskrijgen en vooral weer vast te zetten nadat je die wat versleept hebt. Dan ist helemaal handmatig remmen gaan lostrekken en kan je ze niet meer vastzetten. Stopblokken voor de wielen leggen is dan nog alleen mogelijk.

In FOVR liggen er ontspoortongen, om materieel dat ongewenst voorbij een rood sein rijd net voorbij dat sein te laten ontsporen.

Enige tijd geleden was er ook een incident met een break die op zijn eentje van Landen naar Tienen gereden is, daar is de oorzaak van gekend en hebben we een relaas gekregen van het verloop van het incident en welke tekortkomingen er zoal gebeurt zijn om daar iets van te leren en te vermijden in de toekomst.
Veel kans dat we ook zoiets krijgen eenmaal men weet wat er zoal (of zo allemaal) is misgegaan. Vaak is samenloop van omstandigheden die dergelijke incidenten uitlokken.

In elk geval gaan we het niet vernemen van de "media-experts" ... want daar word je rap expert genoemt tegenwoordig, zo hebben ze bij de VRT al ne terreurexperte maar das gewoon omda ze al paar keer van dienst was om verslagjes te maken over aanslag gerelateerde gebeurtenissen ... verder kent ze er niks van natuurlijk, ma ze noemen haar wel experte . Mijn geloof in de media is al lang verdwenen zunne.

celtjan

idd!
1) De bestuurder moet de voorziene (ont)koppelings- & platzet procedures volgen. Al heb ik de indruk dat de oorspronkelijke voorziene (ont)koppelings procedure + bevestiging van de nieuwe configuratie in 1 van de uiterste stuurposten minder problemen geeft nadien bij het opnieuw opstarten dan de huidige procedure (= minder foutmeldingen bij opstart).
2) 1 parameter (signaal) die verkeerd binnenkomt in de electronica geeft al eens nare effecten...
3) De mechaniek kan het ook al eens laten afweten
we zien wel...

evan

Als je de krant niet leest, ben je niet geïnformeerd.
Als je de krant wel leest, ben je verkeerd geïnformeerd.

Ik heb het ook gelezen en moest al snel lachen met de onzin van de "kenners"
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

2012

Citaat van: evan op 02 januari 2017, 17:12:06 PM
Als je de krant niet leest, ben je niet geïnformeerd.
Als je de krant wel leest, ben je verkeerd geïnformeerd.

hoe dan ook ... we zijn gejost  :o

rgp

Hallo,

40 jaar geleden zei men: als ge niets kunt, doe een cafe open.  Vandaag word je journalist, want schrijven zonder fouten moet je niet kunnen en enige kennis over het onderwerp ook niet.  Maar het zijn wel experten, he

Roland

Doornroosje

Probleem is ook dit: diegene die weten hoe het echt gebeurd is, moeten dikwijls van hogerop hun mond houden tegenover de pers. Die het niet weten, hebben er dan maar het gissen naar...

chef garde

Citaat van: 2012 op 02 januari 2017, 17:35:44 PM
Citaat van: evan op 02 januari 2017, 17:12:06 PM
Als je de krant niet leest, ben je niet geïnformeerd.
Als je de krant wel leest, ben je verkeerd geïnformeerd.

hoe dan ook ... we zijn gejost  :o
Wat het ontbreken van een degelijke bestuurder en een goeie garde niet allemaal kan teweegbrengen hé!   ;)

Die gazetten laat ik al ruim 8 maand onaangeroerd, zelfs het Journaal op Eén laat ik liever aan mijn neus voorbijgaan, ook al wordt het door Hanne Decautere gebracht!

2012

De parkeerrem was om één of andere reden niet aangesloten op moment dat er een spanningsuitval was op de bovenleiding. Zoals zovaak bij incidenten dus een samenloop van omstandigheden....