Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wielen

Gestart door WVA, 01 januari 2017, 11:42:06 AM

WVA

Allereerst mijn beste wensen voor elk van jullie, ik wens jullie een gezond en druk modelbouw jaar toe!

Ik heb op de valreep van 2016 een LS Models van het type 13 op de kop kunnen tikken voor een zeer goede prijs.

Echter bij het testen blijkt dat de wielen serieus over de dwarsliggers van mijn sporen lopen wat veel lawaai met zich meebrengt en het nodige schokken.

Ik heb rails van ROCO-line zonder balast. Mijn andere LS models (type 27, 21, 18) hebben dit niet.

Dien ik nu de wielen van de 13 te vervangen? En zo ja, waar kan ik deze wielen aankopen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Davy

Hallo!
Dan ga je waarschijnlijk een 3rail hebben. De wielen omruilen bij LS Models zal helaas niet lukken.
Je krijgt er nog geen buffers vast laat staan wielen :)

Mvg, Davy

Metpetergaathetbeter

#2
flenzen wat afdraaien op een draaibank al dan niet van en door een behulpzame iemand ? :-\

doomslu

De reeks 13 van LS-Models is niet zo oud dat de flenzen de biels raken. Dat lijkt me raar.
Er moet hier iets vreemds mee aan de hand zijn.
Vermoedelijk is het een tweedehands model?
Dan is het mogelijk dat het om een een omgebouwd 3-rail model gaat.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tjalling

Kan het zijn dat er antislipbandjes op horen te zitten?

Als je een foto kunt plaatsen van de wielen van de lok, kunnen we je wat makkelijker helpen.

Groet.
Tjalling
 

WVA

Hoi, dank je allen voor de reacties, het is inderdaad een tweedehands model. Ik tracht morgen een foto te plaatsen van de wielen.

WVA

Bij deze de gevraagde foto's, ik hoop dat ze duidelijk zijn.....







Klaas Zondervan

Het lijkt er op dat het 3-rail wielen zijn. Heb je een schuifmaat? Meet dan eens de diameter over het loopvlak en over de flenzen. Of meet anders direct de flenshoogte.

bellejt

die ene bogie is in elk geval deze van een wisselstroom model.

Davy

yep, dit is een 3rail model waarvan de sleeper verwijderd is.

WVA

Hoi,

Allen dank, en waarom rijd hij wel op DC? Is deze (onvoldoende) omgebouwd dan?

Grtz

bellejt

tussen DC en AC , moet eigenlijk 2 en 3 rail zijn, van LsM is niet veel verschil kwa electronika.Wel kwa wielen en bogie om de sleper te bevestigen.Verder is het gewoon dat bij 2 rail de wielen de afnemers zijn en bij 3 rail er een sleper bijkomt.

Klaas Zondervan

Maar het zijn 3-rail wielen en hij rijdt op 2-rail. Zijn de wielen bij LSM dan standaard geïsoleerd?

bellejt

ja .Ik heb hier een AC model van die loc en daar zijn de wielen ook geisoleerd.Zijn samen verbonden door de draadjes van de wielkontakten gewoon parallel te zetten.
Heb dat ooit eens nagezien voor Olivier.

OlivierV

Citaat van: bellejt op 02 januari 2017, 14:34:38 PM
ja .Ik heb hier een AC model van die loc en daar zijn de wielen ook geisoleerd.Zijn samen verbonden door de draadjes van de wielkontakten gewoon parallel te zetten.
Heb dat ooit eens nagezien voor Olivier.
(Dat was voor een piko 28/29), maar het principe is wel hetzelfde. Blijkbaar steekt men er dan toch andere wielen op ... Beste oplossing inderdaad de flenzen te laten afdraaien.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan