Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

documentatie/archief wijlen Willy Bonge

Gestart door G8, 31 december 2016, 05:33:00 AM

loebaske


ssssst Johny pasen moet nog komen....dus niet aan de grote klok hangen  ;)

marc goovaerts

Willy Bonge (thuis heb ik nooit van Bongé gehoord) was een kennis van mijn vader zaliger.
Zo ver ik mij herinner, was hij lid van de treintjesclub in Hoeselt. En hij was een van de eerste om in resin kappen te gieten van (het toen zeldzame) Belgisch materieel in HO. Er liggen er hier nog een paar, maar die zijn even gelig-transparant als het gietmateriaal dat toen op de markt was.

Vermits mijn vader gestorven is als algemeen directeur van de Buurtspoorwegen, groep Antwerpen en Limburg, kan ik al raden waar die eerste plannen vandaan gekomen zijn... Er liggen er hier ook nog een aantal.

G8

Citaat van: vyncky op 31 december 2016, 11:37:45 AM
Citaat van: Chrisrail op 31 december 2016, 11:33:56 AM
Citaat van: loebaske op 31 december 2016, 11:22:30 AM

Een mooi voorstel van Mark en mag ook mijn richting komen na het inscannen  ;)

+1   ;)

Of ter beschikking stellen op de site van tassignon!

De plans zeggen mij op dit moment niet veel, De boekjes daarentegen, daar ben ik wel benieuwd wat er in staat!

Yannick

de plannen zijn van een AR284 (tram) en AR554 (type brossel?)

Die witte boekjes per type stonden vooral cyfergegevens in, heb er jammergenoeg geen foto van genomen...

G8

i.v.m. scans enz kan ik momenteel nog niets beloven, maar ik zal het navragen!

de familie is aan het opruimen en het is de bedoeling om alles te verkopen.

ik mag voor verkoop alles eens doorbladeren.
ik heb slechts 1 doos vluchtig bekeken, maar ga komende week nog eens terug.


Michiel

Is Patrick Tassignon's Archief (Spoorse Zolder) geen nobel doel voor alle documenten die publiek zijn? Dan heeft de hele modelspoorgemeenschap er wat aan. 't Is maar een idee.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

just4fun

Moest scannen wel mogen van de eigenaar en via Mark niet lukken om d' één of d' andere reden, op mijn werk heb ik ook een grootformaatscanner staan.
Eventueel af te spreken via pm.
Paul

mark7758

Ik ga in Nurnberg wel eens koffie drinken met Luc en praten over een archief of zo van tekeningen en foto's.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

G8

Verder kwam ik dit nog tegen... een papieren bouwplaat, ikzelf (bouwj. '81) had ze nooit eerder gezien  8)



brochure van BN





Ferdi

"Kan er iemand wat meer vertellen over Willy?"
Volgens mij lijkt hij geen onbekende te zijn in het "modelspoorbouwerswereldje"

Spijtig dat iedereen weer wil schranzen,
maar op de oorspronkelijk vraag komt er maar weinig reactie. Droevig in deze tijd.

mark7758

Droevig is zo'n reactie.
We geven met meerdere mensen aan hem te willen helpen. Maar niet iedereen kan in de archieven van de NMBS of zijn voorgangers.
Er wordt duidelijk aangeven dat de info voor iedereen beschikbaar moet komen.

Vrede op Aarde. En beste wensen voor 2017. Dat we ooit gezamelijk mogen genieten van onze hobby.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

G8

Citaat van: Ferdi op 31 december 2016, 19:59:21 PM
"Kan er iemand wat meer vertellen over Willy?"
Volgens mij lijkt hij geen onbekende te zijn in het "modelspoorbouwerswereldje"

Spijtig dat iedereen weer wil schranzen,
maar op de oorspronkelijk vraag komt er maar weinig reactie. Droevig in deze tijd.

i.v.m. deze vraag blijf ik idd. wel een beetje op men honger zitten...  :(


TBCédric

Citaat van: G8 op 01 januari 2017, 18:33:20 PM
Citaat van: Ferdi op 31 december 2016, 19:59:21 PM
"Kan er iemand wat meer vertellen over Willy?"
Volgens mij lijkt hij geen onbekende te zijn in het "modelspoorbouwerswereldje"

Spijtig dat iedereen weer wil schranzen,
maar op de oorspronkelijk vraag komt er maar weinig reactie. Droevig in deze tijd.

i.v.m. deze vraag blijf ik idd. wel een beetje op men honger zitten...  :(


Bekijk deze site en je zult redelijk snel ontdekken wat hij is of was in het "modelspoorwereldje".  ;)

http://traintamarre.tassignon.be/

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

Gunther even googlen en dat levert dit op en meteen een antwoord op je vragen (kijk ook eens op Google afbeeldingen)
https://www.lmtc.be/drupal/?q=artikel/herinneringen-aan-willy-bonge

G8

Peter en Cedric, die info had ik reeds gevonden.

Hierdoor ook mijn besluit dat hij toch moet bekend geweest zijn in het wereldje...


Ikzelf ben nog maar enkele jaren met treintjes bezig, dus ik dacht hier zeker wat
info of annecdotes van de anciens te krijgen... altijd leuk voor de familie...

SirGresley

Metpetergaathetbeter, gelieve de s bij https te verwijderen want met de s gaat het niet!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama