Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

SNCB 6077

Gestart door GHYSELS, 28 december 2016, 13:45:28 PM

GHYSELS

Ik heb op de kop kunnen tikken een loc SNCB 6077 van Klein Modellbahn. Gekocht omdat ik hem gewoon zeer mooi vind. Ondertussen weet ik dat dit model fabricage fouten heeft met chassis, en het zogenaamde afbrokkelen. Ik heb echter vernomen, niet officieel, dat er een noodoplossing bestaat. Blijkbaar kan je er een chassis van ander merk onderzetten. Klopt dit? en zo ja, wel merk/chassis. Iemand een tip?
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

GDE

#1
pb messingmodelbouw had of heeft dat metalen vervangchassis  in gefreesd metaal. Kan je eens nagaan bij Paul daarvoor . Er is ook nog een andere oplossing die weliswaar lichter van gewicht is . Je kan die soms vinden op de beurzen ondermeer te st ghislain , die verkoper staat samen met de voormalige Parsifal eigenaar  en naast de stand van mte . Je kan ook opteren voor een amerikaanse aandrijving van het merk life like . Daarmee heb  je een volledige nieuwe aandrijving ( Amerikaanse loc) die overigens goed rijd . Sommige van die tandwielen van kleinn durven weleens stuk gaan bij slechte afregeling . Een volledig nieuwe aandrijving is dan soms beter . De afmetingen komen redelijk goed overeen maar je zal veel aanpassingen moeten uitvoeren om dit chassis in te bouwen in de kap .

loebaske

 Deze is het....zit wel in de grondverf, normaal is dit messing




GHYSELS

ok, bedankt voor de tip. Ik informeer eerst even bij PB Messing. Zou jammer zijn dit model te verliezen... bedankt allen.
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

Thommy

Modulsign heeft ook een chassis. Met smd's erin.
Niet in metaal maar in een printplaat en een kunststof kader.

Moet zeggen, heb er nu 2 omgebouwd met zo'n chassis, dat het vlotjes gaat. Ben bezig een artikel aan het typen ervan voor MSM
Greetz

Thommy

Herwig

Of een messing vervangchassis voor DC-klassiek     of     printplaatchassis voor digitaal bedrijf
bij   modul.sign@gmail.com
dit bedrijf(je) stond schuins tegenover de MSM-stand in de Brabanthallen.

(dacht dat PB ondertussen géén chassis meer had)


GHYSELS

heb dus de adviezen bekeken en ik kom op cooltrain terrecht.Goed alternatief. Maar kan je daar bestellen? Ik merk verkoopprijs slechts 20 euro. Klopt dit? Of als ik modul sign mail stuur, kan ik daar bestellen? (Nederlandstalig?)
Ben toch al tevreden dat er oplossing bestaan, dankzij jullie. Nu nog mij op weg helpen waar bestellen....

grtn,

Tom
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

Thommy

Citaat van: GHYSELS op 28 december 2016, 21:22:24 PM
heb dus de adviezen bekeken en ik kom op cooltrain terrecht.Goed alternatief. Maar kan je daar bestellen? Ik merk verkoopprijs slechts 20 euro. Klopt dit? Of als ik modul sign mail stuur, kan ik daar bestellen? (Nederlandstalig?)
Ben toch al tevreden dat er oplossing bestaan, dankzij jullie. Nu nog mij op weg helpen waar bestellen....

grtn,

Tom

Je moet mailen. Taal is best Frans, Nederlands gaat paar ERG gebrekkig.
Chassis alleen is goed, maar als je niet digitaal wil rijden moet je 4 diodes kopen om de lichten te laten werken. Maar eenmaal die erin zitten mooier licht en terug een stabiele machine
Greetz

Thommy

jfl207

Goedenavond,

Ik verontschuldig mij omdat mijn Nederlands is niet voltooid.


ik ben de fabrikant voor de frames van vervanging van 60 cmb.
Indien u een vraag, aarzel dan niet om mij een e-mail te sturen

mvg

Jean-Francois

loebaske


Jean-Francois uw Nederlandse taal is stukken beter dan (ons) mijn Frans, wist niet dat je dit project had,
misschien in de toekomst toepasbaar voor de talrijke KMB die verkrijg baar zijn...