Model 2016

Gestart door doomslu, 27 december 2016, 20:40:20 PM

eddy

Ook gekozen,
groeten eddy

oebr

Het is inderdaad - achteraf gezien - raar dat er qua goederenwagens niet veel nieuws is opgedoken.
Nu het hele pallet aan NMBS-locomotieven stillekesaan helemaal beschikbaar (allez ja...) (2015-2016 waren straffe jaren want
er zijn enkele reeksen uitgebracht waarvan modelspoorders allicht nooit hadden gedacht dat ze überhaupt ooit op de markt zouden komen) geraakt zullen wat cargo betreft nog wel wat toekomstperspectieven voor onze fabrikanten mogelijk blijven.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

PeterVG

Citaat van: oebr op 28 december 2016, 14:06:09 PM
Het is inderdaad - achteraf gezien - raar dat er qua goederenwagens niet veel nieuws is opgedoken.

Een mogelijke verklaring is dat er bij de NMBS en haar nazaten niet veel nieuwe goederenwagens meer besteld worden. Gevolg is dat modelspoorfabrikanten teruggrijpen naar oude modellen en deze een nieuw jasje of een nieuwe wagennummer geven. Daar is niets mis mee. Roco heeft oude modellen aangeboden aan een lage prijs. Deze modellen zijn daardoor niet minderwaardig. In tegendeel een prima keuze. Want voor weinig geld heb je toch een mooie realistische trein.
Dit had wat mij betreft een nominatie verdient.
Op termijn zal de rubriek goederenwagens moeilijker gevuld kunnen worden met echte Belgische goederenwagens. De nieuwbouw bij het grootbedrijf is meer en meer overkoepelend europees. Een gevolg van de privatisering van de sector. Daarom lijkt het me zeer nuttig om verder te kijken dan puur Belgische wagens. Er zijn wel wat wagens te bedenken van buitenlandse origine die dagelijks in België actief zijn. Het lijkt me meer dan nuttig om deze wagens in de toekomst op te nemen in deze rubriek. Bijvoorbeeld typische graanwagens of autotransporters die volop in België ingezet worden in bloktreinen. Een zoektocht levert wel wat kandidaten op die de moeite waard zijn.
Het kan toch niet dat maar 2 wagens in aanmerking komen voor de titel van goederenwagen van het jaar.

oebr

inderdaad jammer Peter,
maar er zijn ook nog wel wat hiaten die hopelijk ooit ingevuld geraken.
ROOS wagens bvb, of die zandtremels die vroeger in Mol reden.
Jaren geleden is Roco ook met die FBL's voor de dag gekomen, was echt een super verrassing toen.
Misschien he... ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

ward

Voila, ook gestemd..
Hopelijk een extra stimulans voor de fabrikanten om verder zulke mooie modellen te maken voor de belgische markt..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Catje

Ook ik heb mijn stem uitgebracht

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Metpetergaathetbeter


philippe_007


marctje

Ook hier wat bollekes zwart gemaakt.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Belgaboy

Bolletjes zijn gekleurd...
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gaspar

Is bij deze ook gebeurd.
 

Doornroosje

Ook gestemd, al moet ik er wel bij vermelden dat het bij de meeste 'geen intresse' was.

B_Modelbouw

't Is gebeurt ...

Mogen de besten winnen  ;)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC