Piko 2017 : nieuwe modelreeks Expert Plus

Gestart door eve, 27 december 2016, 16:16:56 PM

eve


SuSke

Citaat van: 755philippe op 28 december 2016, 18:49:23 PM
Als ik het goed begrijp wordt er enkel een wijziging doorgevoerd van de benaming expert naar expert plus. De prijs wordt dan ook wat doorgevoerd naar een iets hoger om stilaan de prijzen van Ls Models te evenaren. Kwestie om de winst te zien stijgen.
Mvg

755philippe

Citaat van: SuSke op 27 december 2016, 16:59:25 PM
Een reden om een hoger prijsje op het etiket te zetten ??  ;) 8)

Denk dat het daar inderdaad om draait  :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

railtravelmanager

Citaat van: eve op 28 december 2016, 13:34:23 PM
Citaat van: railtravelmanager op 28 december 2016, 12:51:12 PM
Citaat van: eve op 27 december 2016, 16:16:56 PM
Naast Hobby, Classic en Expert. Bijzonderheden volgen zsm.

http://www.piko-shop.de/is.php?id=16898

Erik
zie alleen maar logo geen link naar nieuwe modellen ?

Erwin

Bijzonderheden volgen zsm.

Moet dat in een andere taal ?

Erik
nee hoor  ;) de nieuwsgierigheid naar nieuwe modellen is zo groot dat je direct op de link klikt en vergeet de bijhorende tekst te lezen  :)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

eve

Piko 2017 H0 Kataloog blz (=bladzijde) 22 t/m (tot en met) 25.

Erik

Sicco

Citaat van: SuSke op 29 december 2016, 23:07:58 PM
Citaat van: 755philippe op 28 december 2016, 18:49:23 PM
Als ik het goed begrijp wordt er enkel een wijziging doorgevoerd van de benaming expert naar expert plus. De prijs wordt dan ook wat doorgevoerd naar een iets hoger om stilaan de prijzen van Ls Models te evenaren. Kwestie om de winst te zien stijgen.
Citaat van: SuSke op 27 december 2016, 16:59:25 PM
Een reden om een hoger prijsje op het etiket te zetten ??  ;) 8)
Denk dat het daar inderdaad om draait  :(

Wat een merkwaardige en ongefundeerde manier om een bedrijf te 'bedanken' voor alle mooie en vooralsnog meestal betaalbare initiatieven die ze voor de Belgische en Nederlandse markt aan het ontwikkelen zijn de laatste jaren.  :-\

C.B.

Moet nu zeggen , ik heb een eerste lokje van Piko , de TRAXX 187 in promo BLS/Bombardier schildering.
En toch aangenaam verrast van de kwaliteit. Praktisch 98% van mijn tractiemateriaal is Roco.
Ik heb zelfs deze lok op kop gezet van een 3× tractie trein (gekoppeld met nog 2 Traxxen 186 van Roco en een containertrein erachter) en beide merken kunnen het goed vinden met elkaar op de modeltreinbaan :)
Groetjes.
Claudio.

AFB

Citaat van: Sicco op 30 december 2016, 15:00:16 PM
Wat een merkwaardige en ongefundeerde manier om een bedrijf te 'bedanken' voor alle mooie en vooralsnog meestal betaalbare initiatieven die ze voor de Belgische en Nederlandse markt aan het ontwikkelen zijn de laatste jaren.  :-\

+1  ;D
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

SuSke

Citaat van: Sicco op 30 december 2016, 15:00:16 PM
Citaat van: SuSke op 29 december 2016, 23:07:58 PM
Citaat van: 755philippe op 28 december 2016, 18:49:23 PM
Als ik het goed begrijp wordt er enkel een wijziging doorgevoerd van de benaming expert naar expert plus. De prijs wordt dan ook wat doorgevoerd naar een iets hoger om stilaan de prijzen van Ls Models te evenaren. Kwestie om de winst te zien stijgen.
Citaat van: SuSke op 27 december 2016, 16:59:25 PM
Een reden om een hoger prijsje op het etiket te zetten ??  ;) 8)
Denk dat het daar inderdaad om draait  :(

Wat een merkwaardige en ongefundeerde manier om een bedrijf te 'bedanken' voor alle mooie en vooralsnog meestal betaalbare initiatieven die ze voor de Belgische en Nederlandse markt aan het ontwikkelen zijn de laatste jaren.  :-\

Dat ze mooie dingen gemaakt hebben en nog zullen maken voor de Belgische en andere markten laat geen twijfel. Dat we dankbaar zijn voor de modellen die ze uitgebracht hebben, is te zien in de verzameling. Ook op de uitgebrachte modellen blijft er kritiek bestaan,dus....  ::)

Feit is wel dat er inde catalogus bitter weinig uitleg staat over wat de meerwaarde van de Expert PLUS reeks zal zijn.
Er wordt nu enkel een meetwagen aangeboden die een aantal toeters en bellen aan boord heeft om zijn gegevens door te sturen naar een smartphone of pc. Knap, maar is het dat ??
Ik hoop van niet.
Er wordt gesproken van een hogere SPEELWAARDE. Wat wordt daar mee bedoeld ??

Laat ons dan ook toe om zelfs een leverancier van mooie Belgische modellen even kritisch te benaderen wanneer er iets wordt aangekondigd als een PLUS... omdat een plus meestal ook ergens zijn invloed heeft en zal hebben.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

yannickvw

+1: Piko maakt mooie kwalitatieve modellen (alhoewel mijn rangeermachine nog niet echt deftig bolt, ondanks al terug naar de fabriek te zijn geweest) en het is goed dat ze ook aan België denken.

Maar toch blijf ik vinden dat ze nu wel de prijselasticiteit aan't testen zijn. 100euro voor hun traxxen was onklopbaar, maar nu 200+ voor de 28 vind ik al doorgerekend. En eerlijk gezegd: ik vind het afwerkingsniveau van de VBV 62 of 59 (hun budget modellen) even goed...en 40 euro goedkoper!

755philippe


Sicco

Jullie kunnen alles recht praten wat krom is en elkaar die eeuwige plus ééntjes blijven geven of jezelf citeren dat het een lieve lust is, feit is dat als halve waarheid beweerd werd dat expert Plus een nieuwe benaming was van het bestaande Expert alleen maar om zakken te vullen door de prijs omhoog te doen.
Dit was nergens op gebaseerd en inmiddels bewezen onwaar. Vooringenomen en ongefundeerd dus.
Leuk om dan weer een appels-en-peren prijsdiscussie te gaan voeren of te doen alsof er iemand geroepen heeft dat er geen kritiek op een fabrikant mag zijn (van wie kwam de eerste kritiek op de Piko 28 ook alweer?), feit is dat een fabrikant onterecht wordt beschuldigd van zakken vullen. Volledig vanuit de onderbuik bedacht. Een mea culpa zou eerder op z'n plaats zijn.
Wellicht een mooi moment om weer eens on topic te gaan, voor de verandering.

755philippe

zoals je het reeds aanhaalde trek ik mij volledig terug uit deze volgens mij nutteloze discussie punt. Zal in dit draadje ook niet meer reageren.
Mvg

755philippe

Metpetergaathetbeter

en gelukkig maar hebben wij iemand die Piko vertegenwoordigd met een hart voor Belgisch, dankzij deze man kregen wij modellen waar wij al lang op wachten of nog lang zouden op moeten wachten hebben! :-\
Mocht die er niet zijn is maar zeer de vraag of Piko aan hetzelfde ritme Belgische Nieuwheden te lanceren als die er al zouden komen ? :-\

tonycabus

Toch even een aanvulling op dit (aloude!) topic: de "Expert Plus" benaming slaat op modellen die ook een echte "extra" te bieden hebben, om te beginnen, zoals de V60 en de nu ook verkrijgbare NS2205, een digitale koppeling. Dat verhoogt de speelwaarde ten zeerste, en verdient volgens mij helemaal een "meerprijs" maar vooral een predikaat "plus".
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)