Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Piko 2017 : nieuwe modelreeks Expert Plus

Gestart door eve, 27 december 2016, 16:16:56 PM

eve

Naast Hobby, Classic en Expert. Bijzonderheden volgen zo snel mogelijk.

http://www.piko-shop.de/is.php?id=16898

Erik

SuSke

Een reden om een hoger prijsje op het etiket te zetten ??  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

yannickvw

Ik vond eerlijk gezegd die 28 al duur genoeg...en als ik moet vergelijken vind ik de locs van VBV of LSM toch wel fijner afgewerkt ook al bevinden ze zich in dezelfdeprijsklasse.

loebaske

#3
euh..Yannick....er is een verschil tussen een model uitbrengen die minimum op de baan schaal 1/1 en modelmarkt te verkopen is dan een model waar je een paar duizend kan van versassen....en prijs kwaliteit moet Piko niet onder doen...al eens goed naar het draaistel gekeken > details, spaakwielen!! relingen zijn niet mee gespoten, panto is zoals 1/1 nooit heeft iemand zoiets geleverd enz enz...zet daar eens eens een model van een ander merk naast....je gaat omver vallen...300€ en meer ?
En ja....een hele domme fout is dat de gele lijn op de deur door loopt, een dwaze en omkeerbare fout.

En ander draadje heeft al wat belangstelling gewekt over het kalf, hoeveel hebben er van rond gebolt???
Niet veel, enkele...
De prijs zal dan ook naargelang zijn, nieuwe matrijs, nieuwe relingen in messing....


Sicco


evan

#5
M'n maat Erik heeft al zo een Russische lok van Piko Expert plus en de kwaliteit is echt top qua afwerking!  De borstwering is ook heel strak, filigraan en ontzettend stevig. En de prijs 150 Euro voor de analoge versie.

De verpakking is ook zeer degelijk!

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Sicco

Onze 82/73/74 is ook Expert en daar is helemaal niks op aan te merken (afgezien van het raar te kleine nummer op de 7410)
Piko is hard bezig ene enorm grote speler te worden, misschien wel de grootste, in West-Europa en wil modellen aanbieden in alle kwaliteitscategoriën.

Davy

Bekijk de bogie's van hun Vectron maar eens :) super gedaan van Piko en maar, dacht 150 of 160euro betaald analoog versie
zelfs de "Hobby" "BR189 Locon" mag gezien worden, 100 euro betaald :)

railtravelmanager

Citaat van: eve op 27 december 2016, 16:16:56 PM
Naast Hobby, Classic en Expert. Bijzonderheden volgen zsm.

http://www.piko-shop.de/is.php?id=16898

Erik
zie alleen maar logo geen link naar nieuwe modellen ?

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

eve

Citaat van: railtravelmanager op 28 december 2016, 12:51:12 PM
Citaat van: eve op 27 december 2016, 16:16:56 PM
Naast Hobby, Classic en Expert. Bijzonderheden volgen zsm.

http://www.piko-shop.de/is.php?id=16898

Erik
zie alleen maar logo geen link naar nieuwe modellen ?

Erwin

Bijzonderheden volgen zsm.

Moet dat in een andere taal ?

Erik



Ferdi

ZSM betekent hetzelfde als ASAP

D' er was een tijd dat Hollanders bijna alleen medeklinkers gebruikten om iets mee te delen. De jongere generatie kent dit net meer.
Ooit kreeg ik een mededeling bestaande uit 17 medeklinkers,allemaal aan elkaar, zonder meer. En men was verwonderd dat ik het niet begreep.
Blijkbaar was het chat-taal, en het waren 3 volledige zinnen.

Ik zie ook liever minder luie mensen met een duidelijke boodschap.

oli 11/01

CiteerZSM betekent hetzelfde als ASAP
Sorry, maar voor een franstalig is dat ook onverstaanbaar  :-\ :-\ :-\

bva25j

Citaat van: oli 11/01 op 28 december 2016, 15:55:30 PM
CiteerZSM betekent hetzelfde als ASAP
Sorry, maar voor een franstalig is dat ook onverstaanbaar  :-\ :-\ :-\

Bientôt


755philippe

Als ik het goed begrijp wordt er enkel een wijziging doorgevoerd van de benaming expert naar expert plus. De prijs wordt dan ook wat doorgevoerd naar een iets hoger om stilaan de prijzen van Ls Models te evenaren. Kwestie om de winst te zien stijgen.
Mvg

755philippe