Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM Actie 2017

Gestart door OlivierV, 22 december 2016, 18:03:36 PM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Chrisrail

#271
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

hapkin

Super model
Wat me wel meteen opviel is die rooster tussen de vensters op de flank.
Is dit een speciale uitvoering ...
Wie weet meer

mvg steve


Houdini

Citaat van: hapkin op 07 december 2017, 16:15:02 PM
Super model
Wat me wel meteen opviel is die rooster tussen de vensters op de flank.
Is dit een speciale uitvoering ...
Wie weet meer

mvg steve

Jep, daarom was het ook de msm-actie ;)

Zie halverwege ongeveer:
http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/actie-2017


Na de series 23 en 25 breidt Van Biervliet hun reeks elektrische locomotieven verder uit en brengt eind dit jaar de reeks 22 op de markt. Het allereerste model van deze reeks 22 wordt voor de lezers van dit blad gemaakt, nog voor de normale versies verschijnen. Traditioneel nemen we geen genoegen met een eenvoudig exemplaar uit een ganse reeks, maar moet er iets exclusiefs aan de loc zijn. Zoals bij de 2302 uit 2016, heeft 'onze' 2202 een speciaal rooster en is daarmee een uniek exemplaar. Om de koeling van de elektrische installatie te verbeteren, werd bij een aantal locs reeks 22 en 23 een proef uitgevoerd met verschillende geplaatste en/of gewijzigde luchtroosters. Bij de 2202 was dit een bijkomend (groot) verluchtingsrooster in de bovenste helft van één zijwand tussen het tweede en derde ronde venster, aan de zijde van het Jeumont-Heydmanblok.

In de dakrand van de locomotief waren tevens aanpassingen nodig aan de bestaande ventilatie. Hiervoor werd een nieuwe dakconstructie gemaakt met inbegrip de verluchting aan de beide bovenkanten. Zodoende werden de vroegere ventilatieroosters in de bovenrand vervangen. Hierdoor kregen een zestal roosters een gewijzigd uitzicht. Ze werden iets verhoogd opgesteld ten opzichte van de vroegere verluchting en hebben een iets kleinere afmeting.

Voor onze actie-locs werd dus een aanpassing aan de mal gemaakt. Het spreekt voor zich dat alle verdere exemplaren die Van Biervliet in de toekomst gaat uitbrengen, versies van de 'normale' reeks 22 zullen zijn. Wie de gewijzigde 2202 aan zijn collectie wil toevoegen kan dit dus enkel doen door in te schrijven op deze actie van Modelspoormagazine. Iedere lezer, abonnee of niet kan meerdere exemplaren bestellen. Zoals de traditie het wil, krijgen onze abonnees een extra financieel voordeel.


hapkin

Dat had ik natuurlijk weer niet gelezen  :-[
Bedankt voor de info Jelle
Ik kan niet wachten tot hij hier is

mvg steve

Metpetergaathetbeter

#275
ikzelf kreeg hem nog niet, maar zag er reeds één, geslaagd!

Blijkbaar krijgen degenen die ze beiden bestelden ze eerst of toch degenen die ik ken die dat deden :)

Maar blijkbaar is men zo enthousiast ze geleverd te krijgen dat men ze al bij iemand onbeheerd aan de de achterdeur liet staan :-\

Chrisrail

#276
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Ik kijk toch ook al uit naar mijn loc hoor. Zeker na het zien van onderstaande plaat uit de archieven van Peter VG.
Direct een samenstelling om in model om te zetten : Reeks 22 - M4B - M4B - M4B - M4A - M4AD - M4B - M4B.



NMBS 2232 @ Dolhain by Peter Van Gestel
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Spannend!

Moet ik weer plaats maken in mijn vitrinekast...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterVG

#279
Die kwam ik net tegen, dus maar even gepost.

2202 by Eli Ameel, on Flickr

Liège Guillemins - jaren 80

Michael

Mijn sleep rijtuigen staan met ongeduld te wachten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

itchy

Beetje in de marge... Weet iemand of de 5520-dummy loks op dezelfde boot zaten als de 2202's ?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Chrisrail

#282
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

55erke


Ook hier is de blauwe 2202 toegekomen.
Prachtig locje met prima rijeigenschappen.
Hier de 2202 met m4 :

20171213_224122 by nmbs 5531, on Flickr

Groetjes
Johan



bekie

Gisteren digitaal AC gewoon ontvangen. (Geen sound dus.) Geen mailtje vooraf. Zoals altijd: goed verpakt. Ziet er mooi uit. Inrijden zal voor het week-end zijn.