Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM Actie 2017

Gestart door OlivierV, 22 december 2016, 18:03:36 PM

traxx2837

We weten het nu:
kiezen we een Diesel staan de draaistellen niet op hun plaats, kiezen we een Elok staan de panto's foutief. Die chinezen toch!

ideetje voor TV:

Wat als ... modeltreinproducenten vliegtuigmodellen zouden verkopen ?


egwinds

Wie zegt dat de Chinezen de draaistellen op de hld65 fout geplaatst hebben en de panto's op de hle23 fout op het dak geplaatst hebben?
Foute plannen?
Chassis van 62 gebruikt om de kosten te drukken?
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

Thommy

Citaat van: egwinds op 02 februari 2017, 03:32:31 AM
Wie zegt dat de Chinezen de draaistellen op de hld65 fout geplaatst hebben en de panto's op de hle23 fout op het dak geplaatst hebben?
Foute plannen?
Chassis van 62 gebruikt om de kosten te drukken?

Staat in msm dat het onderstel van de 62 is overgenomen. Enkel andere flanken...

Tis ni zozeer enkel chassis dat anders moet. Cardanassen, mss plek naar motor,... dat zijn direct pak andere kosten.
Ik begrijp vbv ook wel...

Dak van de elocs is iets anders...

Nu, er gaan altijd 'fouten' zitten in modellen. Sommige dingen komen ook vertekend uit als je verschaalt. Kritiek was er op de 62, op de expo 59, op de 23...
Greetz

Thommy

SuSke

Citaat van: Thommy op 02 februari 2017, 08:38:32 AM
... Kritiek was er op de 62, op de expo 59, op de 23...

En als we elk schaalmodel van elke fabrikant zo op de weegschaal leggen dan hebben we binnenkort geen enkele fabrikant meer die nog iets voor die klinknageltellers wil maken.

Elke verschaling heeft, zoals hiervoor al gezegd is zijn problemen. Gewoon al de materiaalkarakteristieken laten niet toe om exact op schaal te werken. Zelfs een fluwelen handschoen zou schade aan je model berokkenen.

Leer dus aub leven met die beperkingen en wees blij dat er mensen zijn die hun nek uitsteken om iets te maken waarvan zij nog altijd hopen dat het verkocht geraakt.
Neem rekenschap van het feit dat als het niet verkocht geraakt er ook geen vervolg meer komt en dan heb je NIETS.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Sicco

Ik vind het verder opvallend dat de 'bekendste modeltreinfabrikent ter wereld' goudkleurige verf op een vanwege een stokoud railsysteem niet op schaal zijnd model mag kwasten, daar 2300 euro voor vraagt en dat dat dan wél geaccepteerd wordt  ;D
Voor de rest zal het wel. Het motiveert inderdaad niet dit soort discussies, maar het is nu eenmaal niet anders hier op het forum en ik denk dat de fabrikanten e.e.a. wel op waarde kunnen schatten. Soms zijn er redenen voor concessies en ja soms worden er fouten gemaakt. Gelukkig worden we niet gedwongen de MSM modellen te kopen.

Peter

Groot gelijk Frans,
Ik durf zelfs zeggen dat het perfekte model niet bestaat. Zelfs bij "heel" dure merken zoals Bavaria, Metropolitan, Fulgurex, en zelfs de handmodellen van Olaerts, niet is perfekt. In de laatste MSM staat in verschillende beschrijvingen zoals Artitec, ACME enz wel iets negatief gezegd.
Daarom....onthou jullie aub van dat negativisme over de nieuwe modellen, zolang dat het niet echt grove fouten zijn.
Vergelijken van bv. de 23 van VBV met Märklin heeft dan ook geen zin, wat nergens wordt bv. gesproken over het feit dat een Märklin model altijd te hoog staat (door hun koppelingssysteem)
Voor de meesten onder ons zijn de modellen van Olaerts, VBV enz uitstekende modellen 
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

#156
De nagel op de kop Peter, het perfecte model bestaat niet, er zal altijd wel iets zijn wat niet klopt, ook bij de duurdere modellen. Modelbouw is een kwestie van compromissen sluiten, en als het model je niet aanstaat dan moet je het niet kopen, zo simpel is het.
MC

Peter

Citeeren als het model je niet aanstaat dat moet je het niet kopen, zo simpel is het.

+1
Met vriendelijke groeten
Peter

oebr

geen paniek.
Het is uiteraard niet plezant om op fouten gewezen te worden,
maar kopen staat vrij, produceren ook, en zolang er voor producties kopers zijn zullen er ook producties zijn...
Uiteindelijk is dat de belangrijkste kritiek: het verkoopsucces van een model.
Gemekker op facebook en fora kan je negeren he.
Tenzij de kritiek relatief terecht is (hangt vaak af van de schrijver in kwestie), dan is het gratis consulting.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

PeterVG

Citaat van: Sicco op 02 februari 2017, 09:49:29 AM
Ik vind het verder opvallend dat de 'bekendste modeltreinfabrikent ter wereld' goudkleurige verf op een vanwege een stokoud railsysteem niet op schaal zijnd model mag kwasten, daar 2300 euro voor vraagt en dat dat dan wél geaccepteerd wordt  ;D
Voor de rest zal het wel. Het motiveert inderdaad niet dit soort discussies, maar het is nu eenmaal niet anders hier op het forum en ik denk dat de fabrikanten e.e.a. wel op waarde kunnen schatten. Soms zijn er redenen voor concessies en ja soms worden er fouten gemaakt. Gelukkig worden we niet gedwongen de MSM modellen te kopen.

Tja, iedere producent doet de bedrijfsvoering die hij wil. Wie ben ik om daar commentaar op te geven. Blijkbaar verkoopt het model goed dus kan je Märklin geen ongelijk geven.
Trouwens een G2000 in de kleuren van Crossrail met locnummer PB17. Dat hoort bij mij thuis in dezelfde categorie.... verzamelitem zonder realiteitswaarde.

argilla

#160
sorry tweemaal dezelfde tekst brengt geen aarde aan de dijk   ;D
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

#161
Citaat van: Peter op 02 februari 2017, 09:53:05 AM
Groot gelijk Frans,
Ik durf zelfs zeggen dat het perfekte model niet bestaat. Zelfs bij "heel" dure merken zoals Bavaria, Metropolitan, Fulgurex, en zelfs de handmodellen van Olaerts, niet is perfekt. In de laatste MSM staat in verschillende beschrijvingen zoals Artitec, ACME enz wel iets negatief gezegd.
Daarom....onthou jullie aub van dat negativisme over de nieuwe modellen, zolang dat het niet echt grove fouten zijn.
Vergelijken van bv. de 23 van VBV met Märklin heeft dan ook geen zin, wat nergens wordt bv. gesproken over het feit dat een Märklin model altijd te hoog staat (door hun koppelingssysteem)
Voor de meesten onder ons zijn de modellen van Olaerts, VBV enz uitstekende modellen


Dus volgens Uw tekst/opinie mogen wij onze mening over modellen hier niet weergeven ? Dat is wel raar ! Want dacht juist dat het één van de doelen was van dit forum, of vergis ik mij ??? ;)


Dus
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

SirGresley

Ik zou graag een 91 tijdperk III met een aantal goederenwagens, liefst houttransport!!  :P
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Peter

#163
Citeerof vergis ik mij

Gedeeltelijk wel. Kritiek moet kunnen als het tenminste geen afbrekende is.
Opmerkingen als: heb spijt dat ik mijn geld er heb aangegeven doen volgens mij niets terzake. Als je iets niet goed/slecht vind koop het dan niet.
Als ik een model van een paar 100 euro zou kopen ga ik het toch eerst keuren. Ook al koop je het via webshop. Bevalt het je niet stuur het dan terug.Dat is mijn mening tenminste.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

jammer dat er vaak fouten inzitten die te vermijden zijn en die niks meer zouden gekost hebben mocht het meteen juist geweest zijn ! :-\