MSM Actie 2017

Gestart door OlivierV, 22 december 2016, 18:03:36 PM

hapkin

ik heb nog een goed idee

6215 by Eli Ameel, on Flickr

Chrisrail

#91
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

hapkin


Houdini

Wanneer wordt er de wereld in gestuurd wat het wordt?

Ik hoop toch nog altijd op M5'en...

Bolje

#94
Citaat van: Chrisrail op 14 januari 2017, 18:54:28 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 januari 2017, 18:07:10 PM
Citaat van: mnieuwlaet op 14 januari 2017, 17:36:41 PM
ook zoals altijd aangenaam verassen. 😁
verassen is nooit aangenaam! :-\

Maar je krijgt het er wel ongelooflijk warm van.  ;D

Slechts éénmalig  :-\
Vele groeten,
Ronald

argilla

Citaat van: Bolje op 15 januari 2017, 08:24:04 AM
Citaat van: Chrisrail op 14 januari 2017, 18:54:28 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 januari 2017, 18:07:10 PM
Citaat van: mnieuwlaet op 14 januari 2017, 17:36:41 PM
ook zoals altijd aangenaam verassen. 😁
verassen is nooit aangenaam! :-\

Maar je krijgt het er wel ongelooflijk warm van.  ;D



Slechts éénmalig  :-\


stel je voor zeg ..2 x verassen..... ;D ..heet manneke !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

OlivierV

Citaat van: hapkin op 14 januari 2017, 19:03:41 PM
en met goederen kan ook he
Knip foto.
6215  Groot - Bijgaarden  15.04.83 by Bahnbilder von Werner & Hansjörg Brutzer, on Flickr
Die hebben de meesten al van Roco vrees ik... En eerlijk gezegd zo'n gepimpte Roco ziet er helemaal niet slecht uit, enkel moet je om juist te zijn de eerste variant kopen omdat de vernieuwde versie te kleine cijfers heeft..., maar wie ligt er daar nu wakker van ... (Enfin, het is leuker als het correct is, maar een slechte uitvoering kan je het ook niet echt noemen) ?


NMBS 6215 @ Maas
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stevend

#97
Die reeks 62 is voor mij ook goed zunne .
Maar in tijdperk 4 - 5 - 6 is hem al veelvuldig uitgebracht .
Zie vbv en roco .
Echter terug met een 6 delig cijfer , is hij enkel met dubbele koplampen bij roco te vinden .
Dit in de jaren stillekens !
Trouwens nog nooit uitgebracht met enkele koplampen .
Mochten ze deze aankondigen  , n'n 212 xxx enkele of dubbele koplampen maakt niet uit maar zal hem zeker aanschaffen .

Jurgen

Maar dat kan dan alleen als er genoeg inschrijvingen zijn!

Men mag het proberen, maar ik doe niet mee omdat het mijn periode niet is. Ik ga enkel voor modellen die ik kan inzetten in de periode 1995 - 2005.
In dat opzicht zit ik er soms wel even naast, maar niemand is perfect en als je verder gaat op herinneringen en slechts een beperkte historische informatie, dan kan het wel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stevend

Ja , da's het ambetante aan de hobby , dat je uit financieel standpunt een periode kiest
die je verbeelding prikkelt . En voor mij is dit 1965 - 70 .
En uiteraard met enkele gaten door de vingers kijken we verder .

argilla

wat is het standpunt van onze MSM kern ??

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

OlivierV

Citaat van: argilla op 15 januari 2017, 12:29:21 PM
wat is het standpunt van onze MSM kern ??
Er zijn naar mijn weten heel wat tijdperk III liefhebbers, maar ook een hele grote groep, denk zelfs de meerderheid die op Belgisch vlak zelfs alles van tijdperk III tot en met VI heeft ... Dus zo heel veel fanatiek tijdperkgebonden rijders zijn er niet vrees/denk ik.

Een 212 zou wel interessant zijn, maar dan specifiek die 212.144, die valt in de jaren '90 ook weer een aantal jaren te gebruiken met dat bedrijfsnummer aangezien TSP hem eens terug in oude schildering heeft gezet voor een rit. Natuurlijk heeft Roco die ook al eens uitgebracht ... en van Biervliet heeft hem zelf al eens in het gamma gehad met nummer .6244 ...

Soit je kan zo bezig blijven, ik zie wel wat het wordt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Sicco

#102
Citaat van: stevend op 15 januari 2017, 11:14:27 AM
Trouwens nog nooit uitgebracht met enkele koplampen .
Op zich logisch, want daar waren er maar drie van, en daarvoor moet dan ook nog de mal op een aantal plaatsen worden aangepast (naast de koplampen de luchtroosters)

Sicco

Citaat van: OlivierV op 15 januari 2017, 14:56:25 PM
Citaat van: argilla op 15 januari 2017, 12:29:21 PM
wat is het standpunt van onze MSM kern ??
Er zijn naar mijn weten heel wat tijdperk III liefhebbers, maar ook een hele grote groep, denk zelfs de meerderheid die op Belgisch vlak zelfs alles van tijdperk III tot en met VI heeft ... Dus zo heel veel fanatiek tijdperkgebonden rijders zijn er niet vrees/denk ik.

Een 212 zou wel interessant zijn, maar dan specifiek die 212.144, die valt in de jaren '90 ook weer een aantal jaren te gebruiken met dat bedrijfsnummer aangezien TSP hem eens terug in oude schildering heeft gezet voor een rit. Natuurlijk heeft Roco die ook al eens uitgebracht ... en van Biervliet heeft hem zelf al eens in het gamma gehad met nummer .6244 ...

Soit je kan zo bezig blijven, ik zie wel wat het wordt.

Tijdperk III hoor je hier inderdaad vaak maar het schijnt amper verkocht te worden. En dan is de keuze voor een fabrikant snel gemaakt.
Voor de tijdperk III groene 212 kan (en aannemelijk zal) VBV een versie brengen die direct te maken is met de huidige mal, dus eentje met de verplaatste verluchtingsroosters. Opnieuw een 212.144 lijkt me sowieso niet zo handig, ding heeft in TSP jas maar heel kort gereden en dus lijkt de meerwaarde voor de tijdperk IV-V rijder me nihil ten opzichte van de meerwaarde van een ander nummer voor de tijdperk III rijder.

Voor de rest denk ik dat gezien het concept van het MSM model we het moeten zoeken in ofwel een 'bijzondere' variant van een bestaand model ofwel van een sowieso al nieuw te lanceren model. Een geheel nieuw model ontwikkelen alleen voor het MSM model is, zoals vaker gezegd, financieel volledig onhaalbaar.

Thommy

Dan zijn er voor specialekes maar een paar mogelijkheden.
Een 62, enkele koplampen of de blauwe
Een 59, model dat matrix heeft met de enkele koplampen of een gewone met specialere eigenschappen
Een 22-25, daar gaan er wel nog enkele 1 zaten in gezeten hebben zeker?

een 65/75 das weer iets anders. Maar vrij beperkt inzetbaar qua locaties
Een 91 maar das een duur hebbeding. (lees, ik vindet duur maar is wel mega mooi en staat op 2 op m'n verlanglijst na een bordeaux break en de breaks die ik al gezien heb... bedank ik voor qua rijgedrag voor 400€)
Greetz

Thommy