Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM Actie 2017

Gestart door OlivierV, 22 december 2016, 18:03:36 PM

oli 11/01

Ok , maar de koe is alleen maar de 8275 zonder cabine, makkelijk zelf te bouwen !!!



Sicco

Citaat van: oli 11/01 op 24 december 2016, 16:58:06 PM
Ok , maar de koe is alleen maar de 8275 zonder cabine, makkelijk zelf te bouwen !!!



Eh, nee, de 8275 zonder cabine is het kalf, elke gewone 82 is de koe, uiteraard  ;D

oli 11/01

Ja, inderdaad, vertaling fout van een franstaalig, sorry  ;) ;)

PeterVG

Toen Koe en Kalf een keertje voor mijn lens passeerden in de Antwerpse Haven.



3 maart 1999
De Meestoofbrug over de Boudewijnsluis waar intussen geen spoorverkeer meer mogelijk is.


just4fun

Wat mij betreft mag het ook een treinstel zijn, zoiets als dit zou ik wel fijn vinden:

(foto geplukt van het internet).
Paul

dieselfreak

Helemaal mee eens Paul! Een dieselstel reeks 40 staat ook al jaren hoog op mijn verlanglijstje en kan zowel in de tijdperk 4 versie (rood-geel) als de groene Tijdperk 3 versie worden uitgebracht als dieselstel type 630. Van het tussenrijtuig kunnen ook nog M 3 rijtuigen worden gemaakt die nog nooit eerder werden uitgebracht. Mogelijkheden genoeg dus voor de heren fabrikanten.
MC

Peter

#52
Waarom eens geen super model van de type 101/reeks 29 elok
Het, niet slechte, Roco model heeft wel stilaan zijn beste tijd gehad

Met vriendelijke groeten
Peter

egwinds

Citaat van: Peter op 29 december 2016, 11:00:19 AM
Waarom eens geen super model van de type 101/reeks 29 elok
Het, niet slechte, Roco model heeft wel stilaan zijn beste tijd gehad



Volledig met eens.
Op een verbeterde uitgave van ons kleinste electrisch lokje wacht ik ook al lang op.
Laat ons hopen, dat het er in 2017 van komt!
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

loebaske


Misschien een stomme vraag "wat is er allemaal mis aan het Roco model " ??
Heb de 2 uitvoeringen en was super gelukkig met het model indertijd !
Prijs kwaliteit zeer goed...


bellejt

bij het AC model staat de kap scheef.Is blijkbaar niet bij het DC model.Zouden eens moeten vergelijken waarom.

vyncky

Citaat van: loebaske op 29 december 2016, 12:12:01 PM

Misschien een stomme vraag "wat is er allemaal mis aan het Roco model " ??
Heb de 2 uitvoeringen en was super gelukkig met het model indertijd !
Prijs kwaliteit zeer goed...

Vraag ik mij ook af! (bij het DC model dan :) )

Van de HLD59 kon ik inkomen.... Maar de reeks 29, lijkt mij toch ok...

heb er ook enkele, en ben er toch tevreden van.  De laatste heb ik zelfs aangekocht voor €50...
Dan liever  andere lokjes, die niet (in overvloed) verkrijgbaar zijn.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Metpetergaathetbeter


Peter

Roco model is niet slecht, maar de klinknagels, verlichting, panto's een aandrijving zouden beter kunnen.
Wat de 201/59  betreft..(meningen verschillen natuurlijk) maar ik vind de Trix 201/59 mooier van vorm dan het Van Biervliet model (alleen de aandrijving van het Trix model...)
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

#59
Tja...klinknagels  :(
Verlichting zijn nog lampjes, hier vervangen door SMD leds.
Aandrijving toch stukken beter dan al de oudere modellen in Ho ( Piko-Marklin-Lima-Jouef enz enz )
Tja die panto's, zijn nu super..geen probleem zet er andere op bvb die nieuwe van Piko...

Wat betreft de reeks 59, heb er al veel van Roco, idd. niet vergelijkbaar met Trix - VBV maar dat is ieder zijn mening,
ik zweer bij de oude Roco en al de modellen zijn al omgebouwd naar digitaal...en led.

Het kan dat een producent een vernieuwde versie maakt ( zie de reeks 59-62-55-22-23-25 enz...) en kom voor sommige goed uit...
maar het gaat steeds om hetzelfde, hoeveel kunnen er in produktie om het betaalbaar te houden, zonder dat men gaat (weer) zagen dat het te duur is ??

Toppie zijn modellen waar men een goede afname kan verzekeren ( liefst international) en dat men er nog iets aan verdiend, mocht het allemaal zo simpel zijn
kwam er elke maand een model op de markt....

Laat ons hopen en dat zal wel zijn, MSM zal wel weer wat uit hun mouw schudden waar er voldoende inschrijvingen zijn en waar de meerderheid gelukkig zal mee zijn en daarbij nog eens EXCLUSIEF.
Meermaals is aangewezen, men kan niet voor iedereen goed doen.

Vind dit draadje niet misplaatst, zo merk men wat er op het verlang lijstje komt te staan en de producenten/invoerders lezen mee, zelfs luidop  ;)

Dit is mijn mening en wie ben ik.... 8)