Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

Rangeerduivel

Nijgt sterk naar "Floriscisme"... ;D ;D

;)

BR-59

@ Chrisrail: Dank voor uw reactie. U heeft een punt met het uitbeelden van een plaats in ruste. Ik heb ook geen oordeel over het feit, dat u uw mening geeft over de kunsten van Pierre. Mij intrigeert meer de reden, waarom u zo specifiek uw mening meent te moeten geven over de kunsten van Pierre.   

@ Pierre: De ondersteuning van muur vind ik bijzonder mooi uitgevoerd. Vooral de geraffineerde toevoeging van de gedeeltelijk gedemonteerde betonschutting maakt het plaatje realistischer. Mijn complimenten.

Pierre

Dankjewel heren en Frans bedankt voor de tip. ;)

Citaat van: Alan On Track op 24 juli 2019, 23:32:19 PM
Ja, het vorige zag er al goed uit, maar die balken maken het wel echt af. Het geeft ook wat meer karakter aan de muur, die planten ook trouwens  :) Hoe maak/ waar koop je die? Ze hebben een mooie structuur

Ik weet niet of ik hier merknamen mag geven Alan maar ....

Groet Pierre.


Pierre

Stoffig draadje. Alweer een hele tijd geleden dat ik wat heb gepost. Eigenlijk ben ik daarin gewoon een beetje lui. Ik heb een heel groot gedeelte op mijn baan wat nog helemaal kaal is en daar wil ik dus wat huizen van mijn oude baan op zetten.



Dit is het huizenblok van mijn oude baan en daar moet wel wat aangepast worden voor het op de nieuwe plek kan komen te staan.



Eerst de hele boel uit elkaar gesloopt en een nieuwe opstelling gemaakt. Er komt gelijk ook een plek voor de bioskoop.



Er is ook een probleem dat aan de kant van de muur een straat moet komen te lopen voor het Faller Car System wat ook over mijn baan komt te lopen. Dit zou betekenen dat ik een heel huis moet laten vervallen. Da's zonde dus ik besluit om de weg onder het huis door te laten lopen.







Het hele blok huizen komt op de nieuwe vaste grondplaat.



Ook het interieur van het café wordt aangepakt.









Aan de andere kant pak ik de naam van het hotel aan en "De Spar" gaat ook een andere bestemming krijgen.







Ik heb wat grote vierkanten LED's aan elkaar gesoldeerd en mat geschuurd. Daarna voorzien van wrijfletters.





De rest van de automatiek maak ik van wat resten styreen. Als bakstenen te groot maar als wandtegel prima te doen. De klepjes met kroketten print ik gewoon uit en plak dat op een stukje blisterverpakking.



Er worden nog wat poppetjes mishandeld om ze in de goede houding te krijgen.







Boven schud Truus nog even de zwabber uit en hangt Gerda de was lekker buiten.





Het café is open ... het hotel heeft een nieuwe naam en de automatiek heeft volop volk over de vloer.





De dakdekkers zijn volop bezig op één collega na ...



... die kijkt naar het atelier van schilder Terpentijn. Of eigenlijk meer ....



... naar het model van schilder Terpentijn!



Ik heb even een poging gedaan en een soort van straatjes uitgetekend om het huizenblok heen.



Met een vuurpijlstokje en wat scheermesjes heb ik een gereedschapje gemaakt om magneetband in het wegdek te krijgen.











Daarna afgesmeerd met muurvuller.



En gladgeschuurd.



Vast alles in een basiskleur grijs gezet. Later werk ik dit af met asfalt.



Dan stoepjes en een pleintje. Dit maak ik van schuimkarton (pluimkarton) en ga ik stempelen.







Wat putten horen er natuurlijk ook in. Ik gebruik hiervoor een restje dik golfplaat.

















Ik wil ook nog een boompje op mijn plein. Dat is zeker niet mijn sterkste kant maar ik vind hem mooi genoeg.



Voorlopig even tot zover. Later meer .... ;)
Groet Pierre.


Stieven76

Leuk om hier terug wat beweging te zien  ;)

Cord

Mooi werk Pierre en je bent weer helemaal bij.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Alan On Track

Ooh, wat is het leuk om terug wat vooruitgang te zien op deze baan  :D Het geeft meteen een heel stedelijke indruk, goed bezig!
Modelbouw is een kunst

evan

heerlijk.  bedankt voor de update :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Citaat van: evan op 06 december 2020, 22:18:36 PM
heerlijk.  bedankt voor de update :)

... en meteen een GROTE update  :o
TOF  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Mooie recuperatie van materiaal en die boom, die mag er ook best wezen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Dank voor de veren heren. Ik post niet elke streek verf die ik zet maar het was deze keer wel heel erg lang geleden. Ik zal binnenkort nog wat posten. ;)
Groet Pierre.


Jappy

Hoera! Een van m'n favoriete draadjes hier is terug tot leven gebracht! Ziet er weer schitterend uit! :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Michiel

En gelijk heb je om deze huizenblok te recupereren, en aan te passen aan de nieuwe omgeving. Het is heel sfeervol en een boeiend geheel. Erg leuke reeks fotos.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)