Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

BR-59

Op dit moment is de aardbevingsschade in Groningen actueel en ziet men op de website van RTV Noord diverse afbeeldingen langskomen van gestutte gebouwen. Mogelijk een inspiratiebron.

@Chrisrail: Het is u gegund uw mening te verkondigen, maar uw uitspraken schept - in ieder geval voor mij - natuurlijk grote verwachtingen omtrent uw sloopplaats en al de volgens u correct uitgevoerde bewegingen. Ik kijk derhalve vol spanning uit naar uw topic omtrent de sloopplaats, gecreƫerd door u.

mardig23

Hoi Pierre,

Hier enkele concrete voorbeelden:




Mvg Karl

SuSke

De gevel van Pierre is natuurlijk wel een beetje hoger :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

#393
Dankjewel heren voor de veren en de voorbeelden. Hier kan ik wel wat mee en ga ik tzt mee aan de slag.

Ik weet dat mijn projectjes niet altijd realistisch zijn maar daar gaat het ook niet altijd om bij mij. Ik vind het gewoon erg leuk om ze te maken en soms ook om ze te laten bewegen met simpele middelen. (bijna) alles wat ik gebruik is scrap of hergebruikt materiaal en dat maakt voor mij deze hobby betaalbaar (ik heb nog meer hobby's).  Bovendien is alles op mijn treinbaan uniek en er is geen 2e van. Hoe leuk is dat. Op hoeveel treinbanen is dit te zien?

Citaat van: Chrisrail op 23 juli 2019, 21:46:06 PM
" Beweging in de scenerie "
Allemaal goed en wel, maar is niet mijn ding.

Da's prima Chris. Ieder zijn mening en ik hoef ook niet alleen maar veren. Af en toe wat weerstand is ook welkom en daar denk ik over na. Het wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier altijd wat mee doe. Ik geef bijvoorbeeld helemaal niets om het rijden. Ik ben nu drie jaar aan het bouwen en rails leggen en er heeft nog geen trein gereden op mijn baan. Goede kans dat dat ook zo blijft.  ;D Maar ... het blijft mijn treinbaan en ik maak hem zoals ik wil en er het meeste plezier aan beleef. ;)
Groet Pierre.


tomenriet

Citaat van: Pierre op 24 juli 2019, 09:40:11 AM
Maar ... het blijft mijn treinbaan en ik maak hem zoals ik wil en er het meeste plezier aan beleef. ;)

En zo moet het ook blijven Pierre, ik kan altijd volop genieten van je bouwkunsten.
En als iets niet klopt dan klopt het niet en dat klopt.
Gewoon lekker je eigen ding blijven doen en op jouw unieke wijze genieten van je hobby want daar gaat het om.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Chrisrail

#395
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Pierre

'Tis goed Chris ... ik ben niet boos en ik wil je zeker niet kwetsen ;D Ik begrijp dat bewegingen op de modelbaan niet jouw ding is. ;)
Groet Pierre.


Metpetergaathetbeter

dag van de(geen) arbeid ?  :)

Metpetergaathetbeter

#398
trouwens durven we allemaal wel eens (niet) suggeren hoe het (volgens ons) beter zou kunnen uitzien, jij neemt dat aan;een ander is dan al eens in zijn gat gebeten  ;D ;)

Pierre

Frans maakte terecht een opmerking over de schoren tegen de muur van het slooppand. Ik ben na het eten nog even aan het klooien geweest en heb naar de voorbeelden van Frans en Karl wat in elkaar gebakken. Volgens mij beter zo. ;) 



Iets verouderd.

Groet Pierre.


Stieven76

Ziet er goed uit. Ik volg dit draadje al van in het begin en ben altijd verbaast hoe je het weer doet  ;D

Alan On Track

Ja, het vorige zag er al goed uit, maar die balken maken het wel echt af. Het geeft ook wat meer karakter aan de muur, die planten ook trouwens  :) Hoe maak/ waar koop je die? Ze hebben een mooie structuur
Modelbouw is een kunst

SuSke

Ziet er veel beter uit Pierre, leuk dat mijn raad iets oplevert  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Dat maakt het af, veeeeel beter

steamdriven

Knap!
Balken mooi verweerd ook.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html