Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

renstimpie


Pierre

Dankjewel allemaal.

Er zijn op dit forum zulke hoogstandjes te zien dat je haast niet durft te posten :) Man ... man wat een vakmensen hier. Maar ik heb er minstens zoveel plezier in en ik steek er weer wat van op ;)
Groet Pierre.


59erke

Citaat van: Pierre op 11 april 2017, 17:33:52 PM
en ik steek er weer wat van op ;)


Wij ook hoor Pierre, uw watervalletjes en uw water zien er best ok uit, en dat op een manier die mij nog onbekend was
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ACFI

Pierre,

Niet te bescheiden zijn.

Heel mooie realisatie en een top-tip voor het maken van gedomesticeerde beekjes

ACFI.

tomenriet

Pierre, het ziet er grandioos uit maar dat wist je al.
Het idee van de watervalletjes zal zeker meer gezien gaan worden.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

TBCédric

Kort en krachtig: Prachtig & simpel!!  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Martin Welberg

Naizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz  8)

loebaske


Top modelbouw met klasse en nuttige tips

Pierre

Dank heren voor deze veren in mijn .... :)
Groet Pierre.


Metpetergaathetbeter


Pierre

Groet Pierre.


Gerolf

Knap gebouwd, Pierre. Proficiat !  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

#72
Dankjewel Gerolf.






Ik kocht op Marktplaats wat fabrieken en wil die gebruiken om een industrie gedeelte op mijn baan te maken.



Nou heb ik daar waar het moet komen niet zo veel ruimte. Het is een strook van 2,5 cm en een kleine hoek dus ik zal de fabrieken gedeeltelijk over het spoor heen moeten bouwen en wat diepte moeten creëren met de achterwand.



De grootste Fabriek daar begin ik maar mee en sloop die helemaal uit elkaar en bouw daar een grotere (halve) fabriek van met een gedeelte dat over de sporen heen loopt. De diepte van de nieuwe fabriek is slechts 2 cm.









Voeg dit samen met de grote toren die over het spoor komt te staan.





Er is nog een deel over die ik ook wil gebruiken .










De achterwand waar de fabrieken moeten komen had al de basis contouren van een berglandschap maar dat moet nu anders worden.



Daar maak ik maar allemaal wolken van en daar kan ik straks wat achtergrond fabrieken op plakken.



Ik laat de grote fabriek even voor wat het is en begin aan de kleine hoek helemaal links tegen de achtergrond. Daar wil ik een mijnschacht bouwen met wat restanten van twee schachtbokken die op mijn oude baan stonden en de derde fabriek van mijn aankopen. Deze twee schachtbokken wil ik samenvoegen tot één bok op een gebouw.







Dit is het hoekje waar alles op moet komen te staan. Het kan net.



Van deze restanten uit mijn rommelbak maak ik een motorhuis voor de aandrijving van de liften. Op een aandrijfmotortje zet ik een extra aandrijfwieltje en steunwieltje.





Van een welbekende blauwe isolatie plaat snij ik vierkantjes om stelconplaten van te maken.





Met een roerhoutje kan je hier en daar een hoekje of plaat iets naar beneden drukken zodat het lijkt of er een paar platen iets verzakt zijn.



Uit moeders naaikist "leen" ik een stukje dun elastiek. Helaas heeft ze alleen wit dus dat moet eerst geschilderd worden.



Dan verder met de stelconplaten en een muurtje.











Nu ik weet hoe groot de hoeken zijn kan ik wat printen, knippen en plakken op de achterwand om de indruk te wekken van een industrieterrein. En ik weet hoe groot ik de fabriek ertussen moet maken.





Groet Pierre.


tomenriet

Ook hier is het genieten, hoe verzin je het.
Fantastisch hoe je dit allemaal oplost en aanpast, een ware kunstenaar.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

loebaske


Dat is nu eens echt recycleren, knap werk