Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

Frits.

Je bent al weer lekker op dreef Pierre. Ga zo verder.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Nuttige informatie voor het bouwen en je werk mag gerust gezien worden, klasse modelbouw  ;)

Steam.N

Verbluffend kitbashing resultaat, dat station  8) 8) 8)
En dat hoekje straalt volop de juiste sfeer uit !
Knap knap knap !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Zeer mooi gemaakt allemaal. Ook duidelijk uitgelegd en geïllustreerd met mooie foto's.
Ik blijf dit volgen want het inspireert...
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Sublieme kit bashing, like it  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DFS

Knap gedaan, vooral die kitbashing! het hoeft inderdaad niet altijd duur te zijn voor een mooi resultaat...

Pierre

Dankjewel heren voor deze lovende woorden. Het zit wel ongemakkelijk met al die veren in je ... :)
Groet Pierre.


Ludwig

Het zijn bijdrage zoals deze die bij mij de goesting altijd weer doet opleven.
Motivatie en ideeën !!☺
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Kautenbach


Frits.

Citaat van: Pierre op 23 december 2016, 20:15:13 PM
Dankjewel heren voor deze lovende woorden. Het zit wel ongemakkelijk met al die veren in je ... :)

Eigen schuld, dikke bult. ;D
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

Pierre

Groet Pierre.


Pierre

#28
Het volgende is een miniprojectje tussendoor. Ik heb ooit eens twee Mercedes taxi's uit een kindersurprise ei gescoord. Deze zijn mooi op maat voor mijn treinbaan en niet zo'n jong model. Daar kan ik wel wat leuks mee doen.











De familie Bijdehand komt na drie weken Torremolinos rood verbrand aan op het station en brengt met een "paar" koffers de taxichauffeur in verlegenheid. De goede man ziet er echt geen gat meer in.



Z'n collega hangt tegen zijn taxi en bekijkt het allemaal eens gniffelend van een afstandje.



Het wordt al donker maar ze staan nog steeds te puzzelen met de koffers geloof ik.





Nog een klein tussendoortje.

Op de beurs in Houten twee telefooncellen gevonden tussen het kleine grut.  Deze zijn mooi voor bij het station en het is weer een leuk klein klusje om er wat leuks van te maken.





Ik heb de ledjes dik in de witte houtlijm gezet om ze mooi diffuus te maken. Het licht overheerst zo'n kleine ruimte heel snel. Weerstandjes 470 ohm op 4 volt.








Een collega modelbouwer had het over het taxi bordje wat eigenlijk verlicht had moeten worden en dat leek me een leuk klein projectje. De foto's spreken voor zich.










Aan de andere kant van het station moeten gelijksoortige muren komen als links om een beetje eenheid te krijgen.



Ik begin met de binnenmuur van de bocht naar de brug. Hier gebruik ik de slechtste stukken muurplaat voor omdat er toch niet zoveel van te zien is later.



Verder wil ik voor het tramviaduct een wangbrug maken. Ik maak de wang van een stukje styreen van 1mm dik. Het klinknagel motief maak ik met een radeerwieltje in dunne strookjes styreen.



Deze lijm ik dan weer op het styreen plaatje. De randen maak ik van dunne latjes.



Als de wang klaar is ga ik weer verder met de muur.



Omdat het gat naar de brug wel erg groot is maak ik een inspringend gedeelte. Nu hoef ik maar een smalle tunnelingang te maken. De rol boven de tunnelingang maak ik op maat uit een gebroken tunnelrestant en lijm deze in een mooi bruikbaar stukje plaat.



Ook het wegdek sluit ik weer netjes aan op de muur. Alle kleine naadjes in de muur vul ik op met witte houtlijm. Als deze begint op te stijven kras ik met een satéprikker de voegen er weer in.



Het oog wil ook wat en ik fröbel ook hier weer verschillende steunberen in elkaar.



En de hele muur in de zwarte onderlaag.





Van de laatste verflaag ben ik vergeten wat foto's te schieten dus ik ga gewoon verder met de aankleding van het stukje stationsplein.



Een paar bouwvakkers zijn bezig met de reparatie van een steunbeer van de wangbrug.





Er kan gebeld worden!



Bukken!



Weer een klus geklaard.



De balk is later nog wat hoger gehangen omdat het iets te laag was voor de hoogste autootjes.
Groet Pierre.


Snobby Crash

Pierre,

Wat een mooi,stukje modelbouwer laat je hier zien !
En wat een pracht van een station, de overkapping met brugdekken is
heel goed gevonden !

Prachtig !

Geert