Roco 'Made in Vietnam' ?

Gestart door guydhaese, 21 december 2016, 23:13:14 PM

guydhaese

Ik heb zopas de allernieuwste Roco open goederenwagon Omm(r) 33 Villach (ref. 76250) ontvangen, en tot mijn verbazing prijkt op het doosje de vermelding "Made in Vietnam".
Ik dacht dat de productie van de 'Modelleisenbahn GmbH' (zijnde Roco, en sinds de overname ook Fleischmann), een tijd geleden teruggebracht uit China, nu voortaan uitsluitend 'Made in EU' was, met hun productieplaatsen in Oostenrijk, Slovakije en Roemenië.
Weet iemand van jullie daar meer over?
Met modelspoorse groeten,
Guy

Gert1

Zie: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,8049279

Roco heeft kennelijk eieren (of loempia's, dat mag ook) voor haar geld gekozen en laat voortaan ook in Vietnam produceren.

Wat ik me afvraag: ben je tevreden met je open goederenwagon Omm(r) 33 Villach (ref. 76250)?
Heb zelf bij toeval (ik wist het niet en zag het pas thuis op de onderkant van het doosje staan) zo'n Vietnamees wagentje gescoord en dat ziet er prima uit.

mvg,
Gert

Metpetergaathetbeter

schijnbaar goedkoper produceren en leveren betere kwaliteit t.o.v Chinezen :-\ ;)

Klaas Zondervan

Ik denk dat Vietnamezen iets volgzamer zijn dan Chinezen.

egwinds

Laat nu juist het volgzaam van de Aziaten één van de grote problemen voor ons Westerlingen zijn om de juiste kwaliteit voor onze producten te verkrijgen!
Ik heb hier in China 5 jaar ervaring als Quality Manager (dagelijks kwaliteitscontroles van de onderdelen, die we in China laten maken).
Daarenboven heb ik hier al verschillende Made in China modeltreinen gekocht (zelfs in messing) van een uitstekende kwaliteit!
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

guydhaese

#5
Citaat van: Gert1 op 07 januari 2017, 19:27:19 PM

Roco heeft kennelijk eieren (of loempia's, dat mag ook) voor haar geld gekozen en laat voortaan ook in Vietnam produceren.

Wat ik me afvraag: ben je tevreden met je open goederenwagon Omm(r) 33 Villach (ref. 76250)?
Heb zelf bij toeval (ik wist het niet en zag het pas thuis op de onderkant van het doosje staan) zo'n Vietnamees wagentje gescoord en dat ziet er prima uit.

mvg,
Gert


Dank je voor de link naar het Duitse forum, Gert!

Ja, ik ben heel tevreden met het wagentje; het is schitterend gedetailleerd (voor de eerste keer bij Roco zelfs met nabootsing van het complete remsysteem) en prima afgewerkt en gemonteerd, en dat voor een echt lage prijs.
Heb mij intussen ook de Omm 32 Linz besteld, en verwacht die eerdaags.  Hoogstwaarschijnlijk ook 'Made in Vietnam'. 
Voor mij niet gelaten.
Ik geloof dat Noch en Artitec ook al in Vietnam een atelier hadden. Ze leveren ginds duidelijk prima kwaliteit af.

Mvg,
Guy