MOBEXPO 2018 - interclub-wedstrijd - aankondiging en reglement.

Gestart door renstimpie, 14 december 2016, 21:46:00 PM

renstimpie

Beste modeltreinliefhebbers,

Op zaterdag 21 en zondag 22 april 2018  heeft de 3°  MOBEXPO plaats in het BAUHUIS te Sint Niklaas.

Naar aanleiding van het succes van onze vorige wedstrijd, en het enthousiasme van de deelnemers die een modelbaan op een strijkplank bouwden,  besloten wij om een nieuwe interclub-wedstrijd te organiseren. 
Wij willen u, als modeltreinclub, dan ook graag uitnodigen om deel te nemen aan deze wedstrijd.
Bedoeling is dat uw club een modeltrein-ontwerp bouwt in een reiskoffer  ! 
Niet echt groot, wat een bijkomende uitdaging is, geen grote investering vraagt en binnen een redelijke termijn te bouwen en meteen ook niet kostelijk!
Een diorama, een functionele modelbaan, schaal Z of schaal 1, het kan en mag allemaal ! 

Indien u, als club, wenst deel te nemen aan deze wedstrijd, gelieve u  meteen in te schrijven op  wedstrijd@mobexpo.be  ter attentie van Frank.

Een diorama, een functionele modelbaan, schaal Z of schaal 1, het kan en mag allemaal ! U bepaalt zelf het onderwerp en de afwerkingsgraad.

De enige beperking is de grootte: enkel de grootte van de reiskoffer mag gebruikt worden  =  80 x 60 x 25cm.

In bijlage vindt u het wedstrijdreglement. Het moet vooral leuk blijven, een uitdaging voor de bouwers zijn en een extra dimensie geven aan de bezoekers ! 

Een unieke gelegenheid om uw club in de kijker te plaatsen !
Wij zouden het erg tof vinden als uw vereniging wil meedoen aan dit leuke initiatief.
Onnodig te vermelden dat voor de drie, door de bezoekers verkozen, leukste "reiskoffers" een mooie prijs is weggelegd  !

Wedstrijdreglement  MOBEXPO 2018   "DE REISKOFFER"

·       De bouwperiode loopt vanaf uw inschrijving tot uiterlijk 20/04/2018
·       De wedstrijd geldt enkel voor modeltreinclubs
·       Er wordt per club wordt slechts 1 inschrijving aanvaard
·       Het diorama mag enkel op de oppervlakte van een reiskoffer met maximale afmetingen van 80 x 60 x 25 cm worden gemaakt. Dit zijn de afmetingen van een reiskoffer  zoals toegelaten op de luchthavens.
·       Verlichting (fries) en bedieningspaneel vallen buiten deze afmetingen.
·       De schaal waarin gebouwd wordt, het onderwerp, het tijdperk en de situatie zijn vrij te kiezen door de bouwers, zolang ze maar in de reiskoffer past en trein gerelateerd is.
·       Het diorama mag zowel statisch als bewegend zijn.
·       Het staat de deelnemende clubs vrij om tijdens de wedstrijdperiode voor hun diorama publiciteit te maken, dit tot uiterlijk de dag van opstelling in Het Bauhaus te Sint-Niklaas.
·       Het ingezonden diorama dient bij voorkeur bemand te zijn, maar dit is niet noodzakelijk. Dus clubs die geen afvaardiging kunnen sturen kunnen wel deelnemen, zij het dan met een statisch diorama.
·       Het opstellen en afbreken van de diorama's in Het Bauhaus te Sint-Niklaas dient door de deelnemende club te gebeuren op de door MOBEXPO aldaar ter beschikking gestelde plaats.
·       Per club worden er drie leden toegelaten (niet betalend)
·       Elektriciteit, indien nodig, wordt door MOBEXPO verzorgd.
·       Er wordt door MOBEXPO geen specifieke verlichting voorzien.
·       De reiskoffers worden gedurende de MOBEXPO tentoonstelling samen opgesteld op een daarvoor voorziene plaats.
·       De bezoekers geven hun voorkeur door middel van het invulformulier dat zij bij de ingang ontvangen.
·       De door de clubs aan MOBEXPO ter beschikking gestelde foto's mogen door deze worden gebruikt voor publicitaire doeleinden, zowel voor, tijdens als na de wedstrijd.
·       Een jury, samengesteld uit vertegenwoordigers van MOBEXPO en twee neutrale personen, zal zondag 22 april 2018 om 15.00 uur de stemmen tellen van de bezoekers en de drie winnende "reiskoffers" bekend maken in de foyer van MOBEXPO. Daar zullen de drie verkozen "reiskoffers" hun prijs in ontvangst kunnen nemen. Deze beslissing kan niet worden aangevochten.
·       De "reiskoffers" blijven ten allen tijde eigendom van de bouwers.  Zij mogen echter NIET deelnemen aan andere activiteiten voor de wedstrijd van MOBEXPO 2018.

Namens de werkgroep MOBEXPO

Tim Somers

renstimpie

Toch nog eens even in de kijker zetten!!  Wie doet er mee?

Tim

renstimpie

Moesten er nog clubs zijn die willen mee doen met de interclubwedstrijd?   Jullie hebben nog een jaar om jullie creatie klaar te krijgen..

In bijlage het inschrijvingsformulier.

http://www.mobexpo.be/wedstrijd

namens de werkgroep MOB expo

Tim

DIORAMABOUWER

Als je de koffer open legt dan heb je toch een oppervlakte van 80 x 120 cm? Is dit dan toegestaan?
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Gerolf

Ik lees nergens tot wanneer er ingeschreven kan worden. MTD wil in elk geval meedoen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Citaat van: Gerolf op 18 april 2017, 10:31:54 AM
Ik lees nergens tot wanneer er ingeschreven kan worden. MTD wil in elk geval meedoen  ;)

Geen uiterste inschrijfdatum afgewacht, en intussen via de webstek ingeschreven ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DIORAMABOUWER

Wij (MSKK Oostende)zijn ook ingeschreven en aan het brainstormen over het onderwerp.
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

dani

Ik vind het persoonlijk wel jammer dat het reglement zegt   "De wedstrijd geldt enkel voor modeltreinclubs".

Dus ben ik als "enkeling" uitgesloten, terwijl ik wel hou van zo een uitdaging ....

En voor jullie komen zeggen  "word dan lid van een club en doe het samen"... 
NEEN.   Ik heb geen in om me aan t sluiten bij mijnstens  3 clubs  en dan toch nog een keuze te moeten maken met welke ik dit zou willen doen.

Waarom 3 clubs ? Ik ken minstens 3 clubs waar mensen zitten die ik (al dan niet goed) ken, en ik wil geen van de 3 "kiezen" want dan ben ik weer "partijdig" .
Dat is ook de reden waarom ik geen lid ben van clubs.   je kan nooit voor iedereen goed doen en ik heb toch geen tijd om naar club vergarderingen te gaan.

Dus dan sta je in de kou voor dergelijke wedstrijden.    Jammer...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Herwig

citaat:
Reactie #3 Gepost op: 16 april 2017, 23:02:01 pm »
Als je de koffer open legt dan heb je toch een oppervlakte van 80 x 120 cm? Is dit dan toegestaan?
---------

Wat is het antwoord op deze vraag ?
Mogen er wel-dan-niet extra externe fiddles worden toegepast ?  Bijvoorbeeld op het opengeklapte kofferdeksel ?

doomslu

Citaat van: dani op 28 april 2017, 11:26:10 AM
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat het reglement zegt   "De wedstrijd geldt enkel voor modeltreinclubs".

Dus ben ik als "enkeling" uitgesloten, terwijl ik wel hou van zo een uitdaging ....

En voor jullie komen zeggen  "word dan lid van een club en doe het samen"... 
NEEN.   Ik heb geen in om me aan t sluiten bij mijnstens  3 clubs  en dan toch nog een keuze te moeten maken met welke ik dit zou willen doen.

Waarom 3 clubs ? Ik ken minstens 3 clubs waar mensen zitten die ik (al dan niet goed) ken, en ik wil geen van de 3 "kiezen" want dan ben ik weer "partijdig" .
Dat is ook de reden waarom ik geen lid ben van clubs.   je kan nooit voor iedereen goed doen en ik heb toch geen tijd om naar club vergarderingen te gaan.

Dus dan sta je in de kou voor dergelijke wedstrijden.    Jammer...
Alternatief: http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/minibaantjes-2018
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

sdz1976

Citaat van: dani op 28 april 2017, 11:26:10 AM
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat het reglement zegt   "De wedstrijd geldt enkel voor modeltreinclubs".

Dus ben ik als "enkeling" uitgesloten, terwijl ik wel hou van zo een uitdaging ....

En voor jullie komen zeggen  "word dan lid van een club en doe het samen"... 
NEEN.   Ik heb geen in om me aan t sluiten bij mijnstens  3 clubs  en dan toch nog een keuze te moeten maken met welke ik dit zou willen doen.

Waarom 3 clubs ? Ik ken minstens 3 clubs waar mensen zitten die ik (al dan niet goed) ken, en ik wil geen van de 3 "kiezen" want dan ben ik weer "partijdig" .
Dat is ook de reden waarom ik geen lid ben van clubs.   je kan nooit voor iedereen goed doen en ik heb toch geen tijd om naar club vergarderingen te gaan.

Dus dan sta je in de kou voor dergelijke wedstrijden.    Jammer...


Lid maken bij een club he  :) ;)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

renstimpie

Mijn excuses voor de late reactie..   

Solo deelname:   Beste Dani, hier gaan we dit jaar niet op ingaan.   Misschien iets voor toekomstige edities.   We bespreken dit zeker nog in onze werkgroep.

Tim

renstimpie

Beste modelbouwers,

De officiële bevestiging vanuit de werkgroep MOB EXPO:

Een club is een club!  Dus geen samenwerkingsverbanden tussen enkele forumleden of enkele vrienden onder elkaar.   
Wij hebben de lijst van MSM gebruikt als uitgangspunt om iedereen uit te nodigen om deel te nemen.

De oppervlakte:  Je mag de koffer over gans de oppervlakte gebruiken.  De max afmetingen van de koffer zijn gegeven.

Groetjes

Tim

Gerolf

uit je eerste post van het reglement:

Citeerzolang ze maar in de reiskoffer past

... dan ga ik er van uit dat de koffer ook dicht moet kunnen  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DIORAMABOUWER

Citaat van: Gerolf op 07 mei 2017, 21:42:20 PM
uit je eerste post van het reglement:

Citeerzolang ze maar in de reiskoffer past

... dan ga ik er van uit dat de koffer ook dicht moet kunnen  :-\
Dit is ons(MSKK) ook niet helemaal duidelijk, mag de koffer open liggen zodat beide helften mogen gebruikt worden?Dat maakt een groot verschil bij de planning!!!!
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942