Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Houten Digitaal 2016

Gestart door anne w, 07 december 2016, 12:22:39 PM

anne w

Op 10 december 2016 is de speciale  uitvoering van de bekende Houtense (Nederland) Beurs: Houten Digitaal, zie http://www.modelspoorbeurs.nl/let-op-12-november-2016-volgende-modelspoorbeurs-te-expo-houten/


Uit de Nieuwsbrief van de MSG/Den Bosch:

Op 10 december is de dag van Houten Digitaal, ook de MSG, vereniging van vele disciplines binnen de modelbouw, mag zijn kunsten op het gebied van digitaal tonen.
Hiervoor gaan we met een delegatie van leden, bestaande uit Jan de B., Corné , Joost, Jan S., Remco, Hans en Arend Jan, die zowel de werking van de OC32 als de digitaal bestuurde Fallercar baan tonen.
Daarnaast word ook een beeld gegeven van de werking van het T4T-systeem, het digitale koppel en treinbesturingssysteem, waarmee we binnen de club al lange tijd ervaring hebben opgebouwd.
De demo van het T4T-systeem bestaat uit een speciaal hiervoor gemaakte modelbaan met twee ovalen, een kunstmatig station met, naast de stationssporen, 6 opstelsporen voor locs of treinstellen.
De wijze van aansluiting van blokken en wissels wordt ook zoveel als mogelijk op de baan getoond.
Het geheel wordt aangestuurd via de Raptor, ook hier is iets speciaals mee, de maker hiervan, die ons ook op die dag komt versterken, heeft gezorgd dat Arend Jan de info die op het display verschijnt ook in braille via een daarvoor geschikt apparaat kan meelezen, zodat hij het gehele ontwerp heeft kunnen maken en uitwerking op de baan kan volgen.
Op de baan wordt, naast het handmatig laten zien wat het koppelsysteem betekent, een automatisch bedrijf getoond van de vroegere Fyra trein (Breda/Amsterdam CS) die voor de rijrichtingverandering van loc wisselt.
Hiernaast zijn er drie tweedelige treinstellen die vanaf hun eigen kopspoor via treinbewegingen tot één gehele trein van drie tweetjes komt en na een rondje weer opsplitst om weer elk afzonderlijk op het kopspoor te eindigen.
Mocht je de 10e december niet kunnen komen, krijg je in februari (Rail) nog een herkansing om dit te komen bekijken.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Snobby Crash

Ik probeer te komen, ben benieuwd Anne naar jullie baan !

Geert

anne w

Beste Geert,

Ik ben er zelf niet bij i.v.m. twee feestjes, wat ik ontzettend knap vind is dat Arend Jan alles uitgedacht en getest heeft, terwijl hij toch erg gehinderd wordt door het feit dat hij niets ziet, dus niet verbaasd kijken als je iemand ziet "voelen" naar de exacte positie van een trein.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Snobby Crash

Knap !
Ik kan me moeilijk voorstellen dat als je niets ziet je dit toch kan verwezenlijken !
Hoedje af en tot morgen !

Geert