WERKEN MET PLUIMKARTON op YouTube

Gestart door Val-Rikard, 06 december 2016, 21:04:21 PM

Val-Rikard

WERKEN MET PLUIMKARTON op YouTube

Vanaf het voorjaar 2017 zal ik op gezette tijdstippen YouTube filmpjes posten over het werken met pluimkarton.
Dit is een aanvulling op de artikelreeks die reeds in Modelspoor Magazine te volgen was. Het namaken van baksteen, Arduin, Rots, etc.
Met deze filmpjes is het de bedoeling alles duidelijk in beeld te brengen en te tonen welk materiaal en producten je gebruikt.

Laat maar weten of er suggesties zijn en met welk onderwerp ik liefst moet beginnen  :)

Groet, Rik Martens
 

755philippe

Zeer goed idee want ik heb hier alles liggen. Zou graag weten hoe je er aan begint om een huisje of vb een ruIne te maken in ho.
Mvg

755philippe

59erke

Misschien een rechtstreekse link hier op het forum, en ten tweede misschien vermelden het merk van het pluimkarton en eventueel de winkel waar je het aankoopt want pluimkarton is overal verkrijgbaar maar niet alles is evengoed te bewerken (pellen)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

PeterVG

Dat is nu eens een prima idee.
Zeker doen, ik kijk ernaar uit om vanalles te leren.

guydhaese


ERVIN

Ik ben ook heel zeker een volger. TOP!!! ;)

PietB


Steam.N

Schitterend idee, Rik !
Dat ga ik zeker volgen.
Succes  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

laat maar komen, ik wil een kaartje op de eerst Youtube-rij
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dreha


just4fun

Prima idee!
(En telkens toch een link op het forum  ;) ).
Paul

SuSke

+1

Meer met er niet gezegd zijn, dat gezegd zijnde
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Behandel je verschillende schalen? Ik bedoel hiermee, de toepassing van pluimkarton in schaal Z of N is anders dan in schaal O of 1. Ook technieken om bepaalde resultaten te bekomen zijn waarschijnlijk verschillend afhankelijk van de schaal. Of hou je je op bekend terrein, en beperk je je liever enkel tot H0?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Val-Rikard

Citaat van: Michiel op 08 december 2016, 16:09:40 PM
Behandel je verschillende schalen? Ik bedoel hiermee, de toepassing van pluimkarton in schaal Z of N is anders dan in schaal O of 1. Ook technieken om bepaalde resultaten te bekomen zijn waarschijnlijk verschillend afhankelijk van de schaal. Of hou je je op bekend terrein, en beperk je je liever enkel tot H0?

Ik denk dat sommige technieken ook voor kleinere schalen kunnen gebruikt worden. Een drukmal zal echter in Z of N een andere aanpak vragen. Dit is in elk geval een test waard.