WERKEN MET PLUIMKARTON op YouTube

Gestart door Val-Rikard, 06 december 2016, 21:04:21 PM

gardevil

Koen,

misschien een soort van tandverbinding maken, zodat je geen rechte stukken aan elkaar moet zetten. Ik bedoel dat je aan het einde van een stuk je stenen niet recht laat, maar laat inspringen en dan het volgende stuk op dezelfde manier daar als het warde inklikt.

Je naad valt dan voor ene groot deel weg door de tandverbinding.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Koen

Dag Rik,

Hierbij een aantal foto's. Een naad heb ik opgelost door een overgang te maken van een oude naar een nieuwe baan. Maar dit kan je niet op elke overgang doen.

Citeermisschien een soort van tandverbinding maken, zodat je geen rechte stukken aan elkaar moet zetten. Ik bedoel dat je aan het einde van een stuk je stenen niet recht laat, maar laat inspringen en dan het volgende stuk op dezelfde manier daar als het warde inklikt.

Ik denk persoonlijk dat dit voor asfalt niet echt een optie is, of toch?









Nooit te oud om te leren

gardevil

Koen,

voor asfalt inderdaad niet, maar dat kon ik niet uit je eerdere post opmaken en ik dacht onmiddellijk aan klinkerwegen of een weg in kasseien, waar dit wel zou kunnen opgaan.

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Koen

Dag Frank,

Begrijp ik ten volle. Ik had meer info moeten geven. Toch bedankt voor de tip. Deze kan ik later nog gebruiken  :).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Val-Rikard

Citaat van: Koen op 13 juli 2017, 20:37:36 PM
Dag Frank,

Begrijp ik ten volle. Ik had meer info moeten geven. Toch bedankt voor de tip. Deze kan ik later nog gebruiken  :).

Mvg
Koen

Ik denk dat kleurschakeringen en oneffenheden veel voorkomen bij asfaltwegen.
Zoals je het oplost ziet dat er goed uit, nog wat natural umber pigment poeder in de groefjes ter imitatie van algen en mos en dat komt goed.
Eventueel kan je boordjes richels en barsten wat oplichten met ivoor kleur. Dat doe je best met de droogborstel techniek en een platte borstel.

Groet, Rik


Groet, Rik

Koen

Bedankt voor de tips, Rik.
Dit ga ik zeker proberen. Ook moet ik de witte lijnen nog aanbrengen.... nog een serieuze uitdaging om deze toch enigszins verweerd te laten overkomen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Val-Rikard

Citaat van: Koen op 13 juli 2017, 21:26:27 PM
Bedankt voor de tips, Rik.
Dit ga ik zeker proberen. Ook moet ik de witte lijnen nog aanbrengen.... nog een serieuze uitdaging om deze toch enigszins verweerd te laten overkomen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Koen

Na het drogen van de lijnen eventueel over gaan met een donkere acryl wash. ( Niet te donker natuurlijk ).  ;)

Groet, Rik