Nieuw filmpje Mini baantje Carrière De Petit Granit

Gestart door Val-Rikard, 03 december 2016, 17:48:16 PM

Val-Rikard

Eindelijk af...

Hier onder staat een kort filmpje van de eindelijk voltooide Mini baan "Carrière De Petit Granit," opvolger van "Depot Val-Rikard".
Twee bouwwerken werden toegevoegd, een oude stalen lift structuur en een ponton met kraan.
Langs deze weg bedank ik de mensen voor de positieve feedback. Daar steek je altijd iets van op.
Begin volgende maand start in Modelspoor Magazine de reeks "The making of" waar je van A tot Z de bouw kan volgen
van de steengroeve met spoorweglift. Veel kijkgenot.  :) ;)

https://youtu.be/212jtJmrCRQ

Groet, Rik

59erke

weeral een meesterwerk, kan zeker evenveel misschien zelfs nog meer tippen aan Val Rikard
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Klaas Zondervan

Prachtig stukje werk. Misschien heb ik iets gemist, maar hoe borg je de wagen op de lift zodat hij er niet afrolt?

Val-Rikard

Citaat van: Klaas Zondervan op 03 december 2016, 19:30:25 PM
Prachtig stukje werk. Misschien heb ik iets gemist, maar hoe borg je de wagen op de lift zodat hij er niet afrolt?

Ik borg de wagen met een stukje mousse tussen de wielflens en de wagen bodem.
Dat is om twee redenen, om te voorkomen dat de wagen weg rolt en voor een goede werking van de Kadee koppeling.
Een geremde as zorgt namelijk voor voldoende belasting op de haak en vermeid ongewenst los springen.
Een alternatief was om de wagons te verzwaren,  maar dat was voor mij te belastend voor de lift installatie.

modelbaanHO

Zeer mooi filmpje van een zeer imposant baantje. Spijtig van de nachtscène, die is echt wel heel donker.
Ik kijk alvast uit naar de artikelreeks in MSM.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Val-Rikard

Citaat van: modelbaanHO op 04 december 2016, 10:10:25 AM
Zeer mooi filmpje van een zeer imposant baantje. Spijtig van de nachtscène, die is echt wel heel donker.
Ik kijk alvast uit naar de artikelreeks in MSM.

In de toekomst ga ik een extra filmpje van het baantje filmen in HD, ook de nacht opnames zullen dan beter zijn.  :) :)

loebaske

Op en top, heb er echt van genoten, je bent echt een klasse modelbouwer

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske


Ola, jij moet niet onderdoen Jean, doe voor je prestaties ook men hoedje af...

DIORAMABOUWER

heel mooi Rik,dat is nog maar eens het bewijs dat een baan niet groot hoeft te zijn,top modelbouw en heel mooi in beeld gebracht ook trouwens,gr Marc

Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Gerolf

Ik heb ook genoten van het filmpje, vooral van eerste deel bij daglicht  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw