Hoboken-Polder een nieuw projectje om tot rust te komen

Gestart door Peter, 03 december 2016, 17:14:19 PM

Peter

Niets meer te vinden  :'( :'( :'( :'(
Ofwel tussen het oud papier geraakt, of mee versnippert
Ben er dus aan koud (letterlijk en figuurlijk) op alles opnieuw op te meten.
Hopelijk doet mijn digitale meter het fatsoenlijk want dat is maar een goedkoopje uit de Lidl
Werkt binnenshuis zeer goed maar bij de vrieskou?? (en tot max. 16 meter)
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter


loebaske


jawade, hier op het einde van leefbaarheid is het nog -2 volgens men flinstone mobielke  ;)

Herwig

aan Peter,                                                                                           29jan17,

Dit wist je vermoedelijk reeds:
Dit weekeinde in de Citta-bijlage (StadsMagazine) van de Gazet van Antw.      :
                                          " Wonen naast het Spoor:      Wonen in het oud station van Hoboken "

De afgedrukte buitenfoto is mooi.   De binnenfoto's verwijzen nog nauwelijks naar een station.  Kon ook gefotografeerd zijn in pakweg een oude opgeknapte fermette/boerderij....

Peter

De papieren met de opmetingen zijn voorgoed verdwenen.

Dus morgen of zondag gaan we terug meten met een hopelijk nauwkeurige geleende digitale meter. Ben benieuwd
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Ja, en als alles uitgetekend is stoot je een week later op de papieren die je zocht en dan nog op een "stom" plekje.
Succes met het uittekenen en sla het op uw pc op of maak er kopieën van (=tip).
Mvg


755philippe

Stedahult

Citaat van: Peter op 16 juni 2017, 18:59:25 PM
De papieren met de opmetingen zijn voorgoed verdwenen.

Dat is knap waardeloos Peter.
Mvh. Steef

Peter

#37
Wees maar gerust. Nadat ik de afmetingen terug heb, gaan die gescand worden en op zowel op de harddisk van mijn pc in een file gezet worden, maar eveneens op mijn externe harddisc die ik in principe enkel voor Back-ups gebruik.
Het tweede punt waar door ik al begin te zweten (nee, niet de temperatuur) is het gebruik van die MDF plaatjes.
Zal toch de raad van Frans enz opvolgen en de sneden eerst met  secondelijm aflijnen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

De juiste lengte van het gebouw is in H0 57 cm en 7,90 cm breedte.
De breedte is enkel de gevels en dus de uitbouw voor de ingang is dus niet meegerekend.
Wat de hoogtes betreft: dat is nog een ander paar mouwen.
Met vriendelijke groeten
Peter

apenkop

#39
Peter, Als je de lengte en breedte hebt, kun je dan aan de hand van de foto's niet de juiste hoogte bepalen op basis van de verhouding. Je kent dus de breedte, als je die op de foto langs de hoogte legt kun je bepalen hoeveel keer de breedte in de hoogte gaat. Zal niet 100% precies zijn, maar wellicht komt het wel genoeg in de buurt. Of anders een foto maken met een persoon ervoor waarvan je de lengte kent. Dan kun je de lengte van die persoon als referentie gebruiken om de hoogte uit te zetten. Of nog een andere methode is wellicht 10 lagen metselwerk uitmeten en dan kijken hoeveel keer 10 lagen er in de hoogte zitten. Als je dat ook doet door de lengte van 10 stenen in het metselwerk te meten, kun je redelijk precies berekenen waar de vensters zitten.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Peter

#40
Opdat we niet zouden vergeten waarover dit draadje gaat (door het verdwijnen van de foto's) onderstaande foto van een stukje muur.
Dit werd gebruikt om de nauwkeurige berekening (een aantal rijen nagemeten en ook een aantal stenen) te kunnen doen om de MDF vellen te laseren. Door de baksteen lagen bij het grote voorbeeld te tellen (juist 100 rijen boven de blauwe steen) ben ik de juiste hoogte te weten gekomen, want 10 rijen baksteen in H0 zijn 8.00 mm, dus 100 rijen zijn dus...8.00 cm. Ik moet eerlijk toegeven dat Paul (C-Tracs) er een uitstekend werk van gemaakt heeft, waarvoor, nogmaals, mijn oprechte dank.
Morgen eindelijk de gevels horizontaal nog eens nameten en we kunnen beginnen (PS architekten grondplan klopt langs geen kanten, want was ook maar bedoeld volgens de eigenaresse als schets)

Hoboken-Polder schild by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Het was verdomme weeral zo ver. Een paar dingen gemeten en die digitale meter gaf weer de geest.
Vorige keer door de kou?? en dan nu door de hitte?? Heb hem in de vuilbak gedondert.
Spijtig dat een Bosch meter of zo, zo duur zijn.  >:( >:( >:(
Met vriendelijke groeten
Peter

efl045

En dat heet dan '...een...projectje om tot rust te komen'...

755philippe

Misschien beter in het draadje dedju toch.
Mvg

755philippe

BC911

Peter, als je wil kan ik kijken of er nog wat bij ons op kantoor ligt. Ik moet morgen bij je achter de hoek zijn dus kan het dan wel binnensteken zodat je hem kan gebruiken ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...