Hoboken-Polder een nieuw projectje om tot rust te komen

Gestart door Peter, 03 december 2016, 17:14:19 PM

Peter

Nee, geen nieuwe baan maar een ding dat naar alle waarschijnlijkheid een ere plaatsje zal
krijgen in mijn glazen kast, naast mijn stationsgebouw van Gengenbach en de Schwarzwaldhoeve van onze gastheer, Jozef.
Het begin is: Heb ooit van Paul (Paulogic) 4 A4 vellen op MDF gelaserd speciaal baksteenmotief gekregen
waarvoor nogmaals mijn dank.
Een foto van zo'n vel volgt later, net als meer uitleg.

Met vriendelijke groeten
Peter

BC911

Ik ben benieuwd Peter. Het blijft duidelijk kriebelen  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Peter

#2
Even een tip van de sluier oplichten

Hoboken-Polderschild-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Ik zie een muurtje, maar veel wijzer word ik daar niet van.

Een projectje om tot rust te komen...
Hoogst waarschijnlijk zou ik een flesje Valium moet nemen om te doen wat jij gaat doen, wanneer ik al de rest van je modelbouwwerk bekijk.
Ik ben benieuwd.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

#4
Een eerste foto (postkaart) van mijn planning.
Eigenlijk is het niet dit tijdstip, maar het tijdperk III  dat ik wil nabouwen.
Helaas, niet de gemakkelijkste opgave, want ondertussen is dat gebouw in privé handen (Advocate) en hoewel deze dame heel behulpzaam is, is er ondertussen toch al veel aan het gebouw gewijzigt

0490 by Peter Verlooy, auf Flickr

En een proefstukje voor de muren met de juiste baksteengrootte en verband. De kleur heb ik nog niet helemaal......

DSCN4499[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Steam.N

Citaat van: loebaske op 05 december 2016, 17:08:07 PM
Het is een hele opgave....amaai

Lijjt me een superleuk gebouw om na te bouwen!
En de postkaart geeft je meer dan genoeg detail (op de achterkant na)  ;)
Starten maar !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Peter,

Veel succes met je project.  Ik heb nog even nagekeken maar het station van Oostakker/Lourdes is blijkbaar van een later tijdstip (anders kon ik je nog wat fotomateriaal bezorgen).

Citaat van: Peter op 03 december 2016, 17:14:19 PM
...Heb ooit van Paul (Paulogic) 4 A4 vellen op MDF gelaserd speciaal baksteenmotief gekregen...

Wees er (voorlopig) spaarzaam mee!  Ik hoop van ganser harte dat Paul spoedig weer deftig kan 'laseren'.
Groetjes, Peter


Peter

CiteerIk hoop van ganser harte dat Paul spoedig weer deftig kan 'laseren'.


+1
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: PeterC op 05 december 2016, 19:33:58 PM
Peter,

Veel succes met je project.  Ik heb nog even nagekeken maar het station van Oostakker/Lourdes is blijkbaar van een later tijdstip (anders kon ik je nog wat fotomateriaal bezorgen).

Citaat van: Peter op 03 december 2016, 17:14:19 PM
...Heb ooit van Paul (Paulogic) 4 A4 vellen op MDF gelaserd speciaal baksteenmotief gekregen...

Wees er (voorlopig) spaarzaam mee!  Ik hoop van ganser harte dat Paul spoedig weer deftig kan 'laseren'.
Dat komt spoedig goed!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

aan Peter,                                             05dec16,
Mogen we veronderstellen dat je de kleur van de H0-bakstenen bepaalt aan de hand van het werkelijke gebouw (nu advokatenkantoor).
De door u getoonde postkaart is namelijk een (in)gekleurde zwart/wit-foto daterend van in de   "paard&kar"-tijd..
De kleur van de postkaart-gevel is dus, hoogstwaarschijnlijk, onbetrouwbaar.

Peter

#11
Herwig,

Zie antwoord drie in dit draadje.
Ik heb foto's van niet gezandstraalde muur (bijna zwart) en van gezandstraalde muur (proper baksteenrood)  en alles er tussen in.
De juiste kleur van tijdperk III zal wel moeilijk te achterhalen zijn, daarom denk ik (maar wie ben ik) dat de foto van een stuk muur dicht bij de waarheid zal liggen
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Peter,                                                          05dec16,
Bakstenen gevels werden vroeger niet-of-nauwelijks gereinigd (niet geborsteld, niet afgespoten onder druk, niet gestraald...)
Hemelwater spoelde de boel wel af .
Zoals je suggereert, zal de   tijdperk3-tint  toch wat donkerder geweest zijn dan de gepoetste (gezandstraalde) versie .



doomslu

Mooi project Peter. Ik hoop snel meer te zien.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelbaanHO

Citaat van: doomslu op 05 december 2016, 20:51:21 PM
Mooi project Peter. Ik hoop snel meer te zien.  ;)

+1
Succes met het bouwen !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be