Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Foto's op forum

Gestart door Peter, 03 december 2016, 11:11:46 AM

Klaas Zondervan

Dat is een telefoon die smart veroorzaakt.

doomslu

Of een telefoon die slimmer is dan zijn eigenaar?  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Voor mij is het vooral een telefoon die ik kan missen, in tegenstelling tot de meeste mensen tegenwoordig als ik om mij heen kijk. 'I don't need this shit' denk ik dan en dat geldt bij uitbreiding ook voor veel andere dingen die ons door de media worden opgedrongen. Maar dat is weer een andere discussie die niets met dit topic te maken heeft.
MC

AtMoPo

Citaat van: Peter op 03 december 2016, 11:11:46 AM
Hoe komt het dat foto's die ik (en misschien ook anderen) hier op het forum plaats binnen de kortste keren ook op bv Google  te zien zijn.
En hoe kan ik dit verhinderen, want als dat niet mogelijk is ga ik toch een aantal foto's, waarvan sommige prive zijn terug verwijderen.
Deze moge wel voor ons forum te zien zijn maar de rest van de wereld heeft er eigenlijk geen zaken mee.

Peter, je hebt pb.

Ik vind zelfs uw huwelijksfoto!  ;)
Het is omdat jullie er hier over begonnen zijn, Google is stap 1, FB stap 2 enz.
AtMoPo

Sicco

Peter, er zijn plekken zat waar je je privé foto's kunt opslaan, ook 'online', zonder dat ze snel (of überhaupt) gevonden worden door anderen.
Een openbaar forum staat niet op die lijst.
Op b.v. flickr kun je opgeven of je foto's privé of publiekelijk zijn en of dat ze door zoekmachines kunnen worden gevonden. Dat zijn websites die ontworpen zijn voor opslag.

Peter

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
Een paar foto's heb ik uit mijn Photobucket enz verwijdert, en/of verandert in mijn bestanden. Een paar zijn van het net blijkbaar verdwenen, een paar andere niet.
Ik ga mij er niet druk over maken, want anders zou ik geen foto's meer durven plaatsen, zowel hier op het forum, op Facebook enz, enz.
Gewoon twee keer nadenken voor ik iets ergens plaats.

Moderators, wat mij betreft mag dit dus afgesloten worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Ferdi

Een smartphone is vertaald in het Nederlands: een streeltelefoon.
Zoiets als het snoetenboek in het Engels Facebook heet.

bellejt

voeg gewoon een watermerk aan je foto's toe.Als ze dan gebruikt worden kan je de "steler/lener " erop attent maken en desnoods bij misbruik stappen ondernemen.Op Google zullen sommigen wel te zien zijn als ze openbaar geweest zijn.Ik heb daarom een account met closed directory's die een paswoord nodig hebben om gezien te zijn.Die zijn dan enkel bestemd voor vrienden en google ziet ze niet.