Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LAATSTE NIEUWS ROCO REORGANISATIE IMPORTEURS

Gestart door tufken, 26 juli 2006, 16:54:53 PM

tufken

citaat:
Geplaatst door Steven86

Hm, met die mallemolen kunnen we bij aanschaf van een Roco model meteen maar incalculeren dat we geen garantie hebben... Kwestie van onze verwachtingen juist bij te stellen... [B)]




Dit ga ik morgen of overmorgen eerst eens goed vragen in Oostenrijk, want het is Roco die de garantie geeft en niet Reyne.

Het is wel normaal als men je eruit gooit dat hij dit zelf niet meer verder doet.

De EU wet verplicht de producent tot 2 jaar garantie.

Vorige keer was dit een faling en hoeft de nieuwe eigenaar dit niet verder te zetten als hij niet alles overneemt.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Rochevalien

Hoe je dit ook draait of keert,er moet een nieuwe vertegenwoordiger komen.Levering vanaf de fabriek zie ik niet zo snel gebeuren,wij leven nog altijd in een westerse consumpsiemaatschappij en niet in een commmunistische "welvaartstaat".Het is goed mogelijk en zelfs waarschijnlijk dat Roco en deel van zijn produktie naar china zal moeten verplaatsen ,als dat al nog niet het geval is.Ik denk dat er de komende jaren maar ??n zaak belangrijk zal zijn voor de fabrikanten ,en dat is zo goedkoop mogelijk produceren.Het is dat of definitief "kopje onder"
Wij zullen er hopelijk wel bij varen.

Gerrit

ysbeer

Dus maar niet te dramatisch doen.
ruzie met reyne betekend niet het einde van roco.
Betekend niets wat betrefd garantie, s,althans niet voor de kopers in de winkel,die krijgt namelijk garantie van de winkelier,
En hoe die dat dan weer oplost is zijn zaak.
Dit is natuurlijk rot voor de winkels maar als roco blijft bestaan zie ik geen grote problemen.
Zo een ideale importeur was reynen nu ook weer niet.
ERVARING

wim ysbeer

svvander

citaat:
Geplaatst door mark7758

Reyne. Wilde het al lang kwijt. Ze zijn een paar keer gewaarschuwd.
En ik denk direct. (En die rechtzaak? Waar staat dat ik het niet verder mag vertellen of mailen?
Ik geef geen verkeerde info door.[^]



Wees toch maar voorzichtig met allerhande uitspraken... ik spreek uit ervaring. Zelf komt het van een vertrouwde bron. [;)]

In elk geval: weeral een slecht teken aan de wand. Ik begon nu juist meer en meer tevreden te worden over Roco... miljaar.
Is er eigenlijk al nieuws over opvolging?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

FREMO e.V. - afd België

Goede Morgen, [:)]

Volgens de EU-wetgeving, is het (bijna) verboden nog met ?tussenhandelaars? lees vertegenwoordigers te werken.

Het is immers zo, dat alle producten gemaakt / verkocht in de EU steeds recht geven aan de consument (koper) van 2 (twee) jaar. Deze garantie is van de fabrikant uit/ verplicht en niet van de verkopende winkelier.

Nu, dit zal een gevolg zijn van deze EU-wetgeving, die stelt dat iedereen een geproduceerd EU-product moet kunnen aanschaffen, waar hij dit wil binnen de EU-grenzen.

Het zal dus voor de winkeliers steeds meer uitdraaien op rechtstreekse bestelling aan de fabrikant en dit voor alles en nog wat.

Voor de zoekers onder onze forumleden, zal het dus uitkijken worden, om een product te kopen tegen de beste prijs, en het gevolg zal zijn, dat de heren handelaars zullen worden opgescheept met de garantie gevolgen ({het doorsturen naar de fabrikant voor herstelling} wel te verstaan indien aangekocht binnen de EU, uiteraard). Handelaars kunnen dit ook niet weigeren volgens deze EU wetgeving.

Mvg[^]
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Klaas Zondervan

Dat handelaars worden opgescheept met de garantiegevolgen heeft niet zoveel met EU-wetgeving te maken. Het is een gevolg van een simpel principe: wie jouw geld aanpakt is verantwoordelijk. Dat wil niet zeggen dat de winkelier de reparatie zelf moet uitvoeren, maar wel dat hij verantwoordelijk is voor de afhandeling.

ysbeer

Mijnheer Fremo

Is het misschien mogelijk u gewoon onder het klootjes volk te mixen en uw teksten voortaan in normaal zwart en zonder dikke hoofdletters te plaatsen.
Wie werkelijk iets zinnig te zeggen heeft wordt toch wel gelezen.
En wie dat niet heeft,moet ook van schreeuwerig gedoe niet veel verwachten.
Sorry ik erger mij hier al een tijdje aan,dus nu moet het in normale letter en in zwart er maar eens uit.

wim ysbeer

Peter

Van mij mag Roco, en alle firma's trouwens, zonder tussenpersonen werken en direkt aan de winkels leveren. Het hele gedoe is trouwens belachelijk. Bv. Fleischmann: vanuit hun fabriek is het ongeveer even ver naar Antwerpen dan naar Hamburg. Als ze daar rechstreeks leveren, moet dat hier ook kunnen. Je mag niet vergeten dat tussenpersonen (groothandel) er ook aan moeten verdienen +personeelskosten +opslagkosten (opslag is duur)+nog eens extra vervoer, van de groothandel naar de winkels. Bedrijven (niet enkel in modeltreinen) zijn allemaal bezig met kosten-beperking en tussenpersonen is een niet te verwaarlozen kostenfaktor.
Met vriendelijke groeten
Peter

TrainTechnology

Peter,

Die "niet te verwaarlozen kostenfactor" levert ook op:

- Een importeur heeft in de eerste plaats een stock die als buffer dient voor vertraagde leveringen van de fabrikant zelf.
- De uiteindelijk betaalde transportkosten zijn niet hoger omdat een importeur veel grotere pakketten bestelt dan een winkelier dat ooit zou kunnen, en opnieuw versturen in het binnenland is stukken goedkoper dan internationaal. Bovendien worden de kosten voor de importeur meestal niet doorgerekend maar uit de eigen marge genomen, net zoals dat bij een winkelier (meestal) het geval is.
- Probeer maar eens bij een buitenlandse fabrikant (nationaliteit speelt hierbij geen rol) een nieuw model gemaakt te krijgen voor Belgi? of de Benelux. Als daar geen lokale importeur voor in de bres springt (dikwijls ook financieel), dan komt zo'n model er nooit.
- Ondersteuning in eigen taal en eigen regio is van levensbelang bij problemen, communicatie tussen twee personen die elkaars taal niet spreken loopt nooit goed. En via telefoon of e-mail kun je nu eenmaal geen gebarentaal gebruiken [;)]
- Hoewel minder belangrijk bij gevestigde waarden als Roco of M?rklin, zorgt een lokale vertegenwoordiging ook voor naam- en productbekendheid. Ik kan geen beter voorbeeld geven dan ??n van onze eigen producten: wie had twee jaar geleden al van ModelTorque gehoord ?

Dat er voor deze service betaald moet worden, lijkt me redelijk logisch. Een mens moet tenslotte ergens van leven... Denk trouwens maar niet dat de prijzen hierdoor veel zullen dalen, de importeursmarge zal bij de fabrikant blijven plakken omdat die nu plots hogere kosten heeft voor zijn verkoop die er anders niet zijn. De verkoop van een product kost nu eenmaal geld, via welk kanaal je het ook doet.

De enige manier om te besparen op de eindprijs is door te besparen in de productie: eenvoudiger modellen zodat er minder werktuigen en minder complexe gietvormen nodig zijn, en ik durf het haast niet te zeggen, maar besparen op personeel en verhuizen naar het dichte of verre oosten leveren nog het meeste op...

Het wordt in ieder geval afwachten wat er met Roco zal gebeuren, in de komende dagen/weken horen we hoe de vork in de steel zit.

Mattias

ysbeer

Ik kan me wel vinden in wat mattias zegt.
alleen is het wel zo dat b.v roco marklin trix en nog enkele andere hun grootste markt duitsland zelf beleveren.
die 20 procent buitenland kan daar waarschijnlijk ook nog wel bij.
Maar inderdaad winst zal het ons niet opleveren.
afwachten maar, het zal allemaal wel meevallen.

wim ysbeer

tufken

Juist een telefoontje gekregen van een directielid van Roco,

De import zal gebeuren via de Franse importeur, voor NL en Belgi?.

Meer nieuws in de komende dagen, ze gaan dit schriftelijk bevestigen.

En waarschijnlijk prijsdalingen

Meer kan ik nog niet kwijt.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


mark7758

En wie geeft ons cursus Frans? [V]
Prijsverlaging??[^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tufken

Juist een telefoontje gekregen van een directielid van Roco,

De import zal gebeuren via de Franse importeur, voor NL en Belgi?.

Meer nieuws in de komende dagen, ze gaan dit schriftelijk bevestigen.

En waarschijnlijk prijsdalingen

Meer kan ik nog niet kwijt.





Wat ik leuk vind om over 3 weken nu eens te zien wat er werkelijk gebeurt is.
prijsdaling,dat moet ik eerst nog zien.
bij een vreselijke prijsbrei die er nu al heerst.
voor een lok betaal je bij meneer a 50 tot 60 euro meer dan bij meneer b.
hoe komt dat?
en waar blijft dat kleven.

wim ysbeer

tufken

citaat:
Geplaatst door mark7758

En wie geeft ons cursus Frans? [V]
Prijsverlaging??[^]



Ja, dat zeggen ze, als zij liegen doe ik het ook.

Ja, en Fransen kennende die praten haast nooit Engels of een andere taal.    Ze zullen denken dat gans Belgi? en Nederland Frans spreken misschien.

Dan komt het beter rechtstreeks denk ik want eerst naar Frankrijk en dan terug naar hier, dat kost nog extra.

Want de tarieven van de koerierdiensten naar en uit Frankrijk zijn zo al een pak duurder.

We zien wel en anders moeten we maar protesteren, maar of dat iets zal uithalen??

Dan kunnen we met Franse loc's gaan rijden.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


janjozef

Dat beloofd inderdaad nog minder goed nieuws te zijn die chauvinistische fransen kennende zullen we allemaal met fret moeden rijden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem