Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

gare de Muno

Gestart door renstimpie, 22 november 2016, 17:43:28 PM

renstimpie

Bij zijn ze ondertussen terug zichtbaar..(het was een menselijke fout...   niet met google te maken.. ;) )   album per ongeluk leeggemaakt... :(

Dit is het station waar ik naartoe wil werken...


renstimpie

@Herwig:  Inderdaad...  In Muno staan de deuren wel anders... maar dit is het bouwwerk waar ik naartoe wil werken. 

Tim

PS.  Ik zal volgende week (tweede week vakantie..  de foto's eens overzetten van google...)

Herwig

#17
Als je de twee foto's met elkaar vergelijkt, zou ik durven opperen dat de eerste foto  ( #14 ) in spiegelbeeld staat.
Plaats & uitvoering van de ramen, dak en andere details lijken dezelfde,  maar dus in ...spiegelbeeld.

Een NMBS stoomloc type 93 of 96 met twee ex-Duitse twee- of drieassige rijtuigjes, meer moet dat niet zijn...
( zie een andere zw/w-foto van   "Muno Gaume"   )

Heb nog niet alles ( link in #3 ) grondig gelezen, maar kwam dit spooklijntje ook via Straimont  ?


renstimpie

Herwig,

Volgens de documentatie kwam Straimont via lijn 165.

Waarom ben ik eigenlijk fan geworden van dit thema...  omwille van de foto met de Brossel...

Tim

Herwig

#19
Straimont is zoals u zegt lijn 165, maar niet erg veraf van de ex-aansluiting van  "uw"   163A,  die  nog wel wordt vermeld :

"Lijn 165" :
BSicon .svgeKRWglexKRW+r         15,7            Y Orgéo
BSicon .svgeHSTexTUNNELa           16,1           Orgéo
BSicon .svgeKRZtextSTRrf                       lijn 163A naar Carignan opgebroken       <!<!<
eBHF                                           17,6            Saint-Médard
eBHF                                           20,6            Straimont

-----------

..."...Waarom ben ik eigenlijk fan geworden van dit thema...  omwille van de foto met de Brossel..."...

halthoudend bij het kneuterig stationnetje:   is beslist aantrekkelijk als thema...

renstimpie

Gisteren raad gaan vragen aan Jeroen over de wissels en het sporenplan!  We gaan dus voor een heel klein baantje..(meer kan ik niet zetten)  De bedoeling om met kleine omnibus treinen te werken en een kleine rangeerdienst naar het goederenplein  (dus van A naar B)



PeterVG

Tim
Leuk onderwerp
Bedenking
Zou het niet beter zijn het gebouwtje in de voorgrond te plaatsen. Nu staat het in het midden van de goederenkoer. Dus in de weg voor verlaadactiviteiten. Lijkt me niet prototypisch voor de NMBS.

Ben zeer benieuwd om een brossel aan het werk te zien op Muno.

59erke

Citaat van: renstimpie op 07 april 2017, 14:50:45 PM


Waarom ben ik eigenlijk fan geworden van dit thema...  omwille van de foto met de Brossel...


Doet mij toch ook iets hoor, ben benieuwd naar wat nog komen gaat...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

renstimpie

Citaat van: PeterVG op 08 april 2017, 22:26:39 PM
Tim
Leuk onderwerp
Bedenking
Zou het niet beter zijn het gebouwtje in de voorgrond te plaatsen. Nu staat het in het midden van de goederenkoer. Dus in de weg voor verlaadactiviteiten. Lijkt me niet prototypisch voor de NMBS.

Ben zeer benieuwd om een brossel aan het werk te zien op Muno.

Peter,

Ik ben afgegaan van deze foto en vond het wel iets hebben...maar aangezien het planneke nog maar een schets is... :)



Ik vond enkel het ander stationsgebouw mooier... =s

Groetjes

Tim

PeterVG

Ah juist zo was het dus.
Alleen moet je trachten voldoende plaats te voorzien voor de goederenkoer zodat het realistisch oogt.

renstimpie

Volop aan het tekenen... :)   Ik blijf wel bij de beperkte afmetingen.

:)

T.

vyncky

Waarschijnlijk een minibaantje voor een bekende wedstrijd?. ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

renstimpie

Niet de bedoeling  :D ...meer kan ik gewoon niet zetten.   


philippe_007

Citaat van: renstimpie op 10 april 2017, 17:39:37 PM
Volop aan het tekenen... :)   Ik blijf wel bij de beperkte afmetingen.

:)

T.

Koop eens een grotere auto he Tim :-)

renstimpie

Ik ben er redelijk uit,  hoe ik het sporenplan wil...



Een kleine verduidelijking.   Het goederenspoor zal worden 'gevoed" vanuit de fiddle yard.   Jij kijkt eigenlijk van boven op de berg naar het station (perronzijde)  beneden.