"Ooit zal het klaar zijn" - derde fragment voor MTD

Gestart door Gerolf, 19 november 2016, 12:48:19 PM

Gerolf

#390
Bij verder werken, en wachten op uitharden van lijm, hoort af en toe een proefopstelling:



Nogal een stevige tip van de sluier, lijkt me  ;)

Citaat van: SuSke op 26 augustus 2017, 15:55:50 PM
Zeg nu niet dat ge een micro-stappenmotor in dat hoofd gestoken hebt  :o :o :o

;D  ;D  De aandrijving zit elders   ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter


Cord

Ik vind dit project ronduit onvoorstelbaar, verbazend, fantastisch enne... wat dan ook!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

loebaske


Pierre

Wauww .. Gerolf ... onvoorstelbaar mooi gemaakt!
Groet Pierre.


sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Bedankt voor de aanmoedigingen !
Maar ik moet zeggen dat het toch wel spannend wordt: Nog anderhalve maand, en nog heel wat "bits and pieces" te doen  :o

Een kleinigheidje dat toch wel een foto waard is:



Dit is voor het plafond van de andere kamer, maar dat is ook de vloer van de kamer die ik eerst wil afwerken,
  en de bedrading van deze (4cm lange) TL moet daarom OK zijn voor ik verder kan  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Nog maar anderhalve maand? Ik zag een lift met twee kooien, twee bedrijven van een "verhaal"... 1 modelbaan met publiek... Ik ben razend benieuwd wat het twee deel zal worden... in anderhalve maand de tijd,... nog iets nieuws bouwen, of heb je al iets klaar? Een verrassing, of heb ik iets gemist?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#399
Inderdaad nog maar anderhalve maand  ::)
Er is al best wat klaar van de andere kamer, maar ook nog een hoop niet  :-\
Wat er in komt lijkt me niet zo verrassend, gezien de titel van het baantje ...

Maar eerst deze kamer afwerken:
- bedrading van de TL juist en op de juiste connector aansluiten
- "motorblok" definitief plaatsen
- figuren verder aankleden en afwerken
- herstelling aan het baantje ( pittige ontsporing gehad  :-[ )
- nog heel wat elektronica-programmeerwerk
- ...
Oh ja, en de lift met kooien vraagt ook nog wat herstelling  ::)
Gelukkig ben ik deze week nog vrij, en heb ik deze maand nog best wat vrije dagen, maar toch  :-\

Enfin, toch weer een stapje verder:



De kastdeurtjes onder het baantje zijn nu ook klaar om geplaatst te worden
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Dat komt goed.
Anderhalve maand... een zee van tijd  ;D
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Citaat van: modelbaanHO op 05 september 2017, 18:27:04 PM
Anderhalve maand... een zee van tijd  ;D

Bedankt voor het vertrouwen  ::)  ;D

Stap voor stap ...
Behangpapier OK, de vloer gelegd, maar nog wat beter te voegen (lees: tweede washing)

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Vernikkeld Gerolf, wat een mooie evolutie sinds dat vreemde doosje dat we op de forumontmoeting in Trainworld zagen. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Een fotooke speciaal voor Michiel:



een onderdeel in aanbouw, dat in de "andere" kamer komt  ;)

Citaat van: OlivierV op 05 september 2017, 19:58:02 PMVernikkeld Gerolf, wat een mooie evolutie sinds dat vreemde doosje dat we op de forumontmoeting in Trainworld zagen. :)

Tja, sinds die forummeeting is er al wel wat gebeurd  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ik ben nog steeds gissende, hoor, Gerolf. Ik kan wel een aantal scenario's bedenken, maar wéten doe ik het nog niet. Ik volg met aandacht, de puzzel ontrafelend. Leuk! ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)