Sven's Car (and Locomotive) shop - HLV 24 Ex Nord Belge + start HLV29 Jocadis

Gestart door DFS, 19 november 2016, 08:11:22 AM

DFS

De kogel is door de kerk,

Een nieuwe gearbox is besteld bij Slaters, deze is volledig uit metaal en met Machima flat can motor. In afwachting werken we verder aan de schilderwerken. niets om foto's van te tonen, o.a. het zwarten van de tender wielen...

Heeft trouwens iemand een idee van het kleur van de binnenkant van het machinistenhuis?

Groeten

Sven

Rangeerduivel

Citaat van: DFS op 25 maart 2021, 07:53:13 AM
Een nieuwe gearbox is besteld bij Slaters, deze is volledig uit metaal en met Machima flat can motor.

Hallo Sven, is deze intressanter qua prijs/verzending /kwaliteit?
Want ik zal er misschien ook ooit nog één nodig hebben voor mijn 29, wie weet!  :-\

;)

DFS

Citaat van: Rangeerduivel op 25 maart 2021, 09:39:27 AM
Citaat van: DFS op 25 maart 2021, 07:53:13 AM
Een nieuwe gearbox is besteld bij Slaters, deze is volledig uit metaal en met Machima flat can motor.

Hallo Sven, is deze intressanter qua prijs/verzending /kwaliteit?
Want ik zal er misschien ook ooit nog één nodig hebben voor mijn 29, wie weet!  :-\

;)

Ik hou je op de hoogte!

Decapod

Citaat van: DFS op 25 maart 2021, 07:53:13 AM
Heeft trouwens iemand een idee van het kleur van de binnenkant van het machinistenhuis?

Kijk hier eens, Sven: voornamelijk zwart, met de nodige rode en witte kleurtjes voor meters, hendels, wielen, etc.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

DFS

Bedankt, ik vroeg me namelijk af of er onder dat zwart ooit nog een ander kleur had gezeten  ;)

Terwijl we wachten op de nieuwe gearbox (van Slaters deze keer) wat verder geprutst aan de kleine werkjes, o.a. monteren van tender, windleiplaten, ...

Tussenstand:

HLV29 by Sven De Fruyt, on Flickr

Citaat van: DFS op 25 maart 2021, 14:45:12 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 25 maart 2021, 09:39:27 AM
Citaat van: DFS op 25 maart 2021, 07:53:13 AM
Een nieuwe gearbox is besteld bij Slaters, deze is volledig uit metaal en met Machima flat can motor.

Hallo Sven, is deze intressanter qua prijs/verzending /kwaliteit?
Want ik zal er misschien ook ooit nog één nodig hebben voor mijn 29, wie weet!  :-\

;)

Ik hou je op de hoogte!

@Rudy, de slaters gearbox heeft me tot nu toe (incl verzending) ongeveer €100 gekost, eens benieuwd of de douane nog een deel van de koek zal opeisen...

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Terwijl we wachten op de gearbox van Slaters voor de HLV29 heb ik het eerste stelletje Trotinetten gemonteerd.

Trotinettes by Sven De Fruyt, on Flickr

Het eenkleurig groen stel zal later deze week gemonteerd worden. Dan rest nog het weatheren van de twee stelletjes voor de in dienst name...


Metpetergaathetbeter

#352
gaan die nog open, vergat je niet te baNken te beitsen  :-\

DFS

In theorie gaan die nog open, in de praktijk ga ik dit toch niet meer doen  :P

DFS

Ondertussen is de nieuwe Slaters gearbox toegekomen. deze is een pak robuuster, heeft me wel weer €47 aan douane gekost (de dieven  :o )

Boven de DJH gearbox, onder de Slaters

New gearbox by Sven De Fruyt, on Flickr

New gearbox by Sven De Fruyt, on Flickr

Ondertussen zit de nieuwe gearbox al in het chassis, heeft wel nog wat bijvijlwerk op het chassis nodig gehad. Voor in de ketel zelf zal ook nog wat slijpwerk nodig zijn, ik had dit liever gedaan toen het model nog niet geschilderd was, maar soit  :-\ .

Ik post vanavond nog wel wat foto's van de vooruitgang...

DFS

De nieuwe gearbox zit erin, wel het chassis als de binnenkant van de ketel moeten aanpassen maar al bij al vlot gegaan.

ondertussen ook voorzien van decoder met power pack, toch mooi eh dat geluid van een stomer  ??? ;) ;D

HL 29 With Slaters gearbox by Sven De Fruyt, on Flickr

Binnenkort eens langsgaan bij de locprogrammer en dan verder afwerken maar het einde is in zicht...

gegroet

DFS

Gisteren avond sound op de decoder laten laden en gelijk een testrit gedaan, helaas is daar gebleken dat ik toch nog niet genoeg speling had om door bochten te komen. Deze morgen dan maar (alweer) aan het chassis gewerkt en twee rondellen verwijderd op as 2, waardoor zijdelingse speling verbeterd is. Gelijk ook alles eens deftig gesmeerd daar hij nogal naar 'koffiemolen' klonk gisteren...

Deze middag dan maar vlug een test cirkeltje opgelegd thuis (filmpje)

Proof of the pudding by Sven De Fruyt, on Flickr

Gegroet


rgp

Prachtig, niet aan iedereen gegeven om een DJH-kit (zeker type 1 en 29) zo te laten rijden. :)

Decapod

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Stedahult

Mvh. Steef