Sven's Car (and Locomotive) shop - HLV 24 Ex Nord Belge + start HLV29 Jocadis

Gestart door DFS, 19 november 2016, 08:11:22 AM

DFS

Ondertussen zijn we al verder gevorderd, de testdecoder is erin aangesloten en werkt naar behoren. Dit weekend de handrails enzo installeren, dan is de loc stilaan klaar voor de spuitcabine. Binnenkort de werken voor de tender aanvatten.

Ik probeer later nog een foto te posten

gegroet

RUNE

Hoi Sven,
Die micromark decal rivetten die jij eens gebruikt hebt, zit hier ergens een verdeler of is het alleen in US te krijgen ?
Groet Rudi

DFS

Dag Rudy,

Ik heb de mijne in US gekocht, maar meen ze in Belgie ook al tegen gekomen zijn, weet alleen niet meer waar...


DFS

De beloofde foto, dit is de status van deze middag, ondertussen ook verder gevorderd aan andere zijde.

Let wel, de windplaat staat er nog los op. moet ook nog iets doen aan de uitlijning van die zijloopplaat...

HLV 29 Jocadis/DJH kit by Sven De Fruyt, on Flickr

Als ik het tempo erin kan houden begin ik misschien dit weekend aan de tender...

Tot de volgende maar weer...

Floris

ow dat komt wel goed! vergeet niet af en toe tussendoor nog wat testritjes te doen, mochten er wat van de nieuwe onderdelen ergens klem lopen bij het rijden

RUNE

Als hij gaat rijden zoals hij er al uit ziet, dan gaat dat een TOP machientje worden.  Gooi nog maar een schep kolen bij.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

DFS

Bedankt voor de aanmoedigingen en om mee te denken, de loc wordt inderdaad regelmatig getest tussendoor. Omdat het moet, maar ook om dat ik hem graag zie rijden. Wegens tijdelijk geen baan thuis (nakende verhuis) wel nog niet op wisselstraten kunnen testen...

ondertussen liggen de leidingen op de linkerzijde er ook op (op 1 na) en starten we stilaan de werken aan de tender

Status van deze morgen

HLV29 by Sven De Fruyt, on Flickr

Hopelijk binnenkort bewegende delen op een baan hier in de buurt...

Floris

och, t zijn wielen waaraan niet veel af te stellen valt, als ie dan werkt op een stukkie recht en gebogen spoor zou ik niet weten waarom ie t op wissels niet zou doen....

Decapod

Prachtig werk, Sven. Ik denk dat er velen zijn die wel wat van jou kunnen leren als het op solderen aankomt!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

DFS

Citaat van: Floris op 07 maart 2021, 12:19:29 PM
och, t zijn wielen waaraan niet veel af te stellen valt, als ie dan werkt op een stukkie recht en gebogen spoor zou ik niet weten waarom ie t op wissels niet zou doen....

Inderdaad, ik vermoed er ook geen problemen mee, maar zal pas zeker zijn na testen  :P

Citaat van: Decapod op 07 maart 2021, 15:21:05 PM
Prachtig werk, Sven. Ik denk dat er velen zijn die wel wat van jou kunnen leren als het op solderen aankomt!


Gogh is niet veel leren aan hoor, is gewoon doen. Ik heb zelf veel bijgeleerd van de eerder vernoemde video's op de site van DJH. Verder de juiste producten gebruiken (o.a. de juiste tin met de juiste flux) en een instelbare soldeerbout. Toch bedankt voor de loftrompet

Floris

witmetaal solderen vond ik door de lage temperatuur ook best lekker makkelijk werken eigenlijk. Wie daar angst voor heeft: niet nodig dus!

DFS

Afgelopen dagen verder geprutst aan de tender, Ben er zelf niet 100% tevreden over, maar komt wel goed.

(op de foto staan de draaistellen nog niet vast, daarmee dat wa scheef staat  ;) )

Tender fitting HLV29 by Sven De Fruyt, on Flickr

Rangeerduivel

Ik weet uit ervaring dat de tender nu net niet het gemakkelijkste stuk is, en zo te zien valt hij best mee, al heb ik zelf gekozen voor de kolenbak in witmetaal die ook bijgeleverd is.
Zoals je weet kan een glasvezeldstift wonderen doen...

;)

DFS

Citaat van: Rangeerduivel op 11 maart 2021, 10:08:30 AM
Ik weet uit ervaring dat de tender nu net niet het gemakkelijkste stuk is, en zo te zien valt hij best mee, al heb ik zelf gekozen voor de kolenbak in witmetaal die ook bijgeleverd is.
Zoals je weet kan een glasvezeldstift wonderen doen...

;)

Ja, eens we volledig klaar zijn gaan we er nog eens goed over met de glasvezelstift. Ik heb de kolenbak eruit gelaten om plaats te hebben voor de (sound) decoder en power pack.

Ondertussen wat verder geprutst, op de handrelingen na is hij stilaan klaar nu...

Almost done... by Sven De Fruyt, on Flickr

stilaan mij eens klaar maken voor een dag of 3 te werken nu...