Sven's Car (and Locomotive) shop - HLV 24 Ex Nord Belge + start HLV29 Jocadis

Gestart door DFS, 19 november 2016, 08:11:22 AM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Floris


DFS

Bedankt voor de lof en veren! Ben er zelf ook best tevreden over.

Citaat van: Decapod op 29 januari 2021, 13:26:41 PM
Net geweatherd (en toch ook niet te)! 't Is misschien al gezegd, maar is dat een messing kitje? Vanwaar heb je dat eigenlijk?

Voor de decals: kan je die zelf niet printen? Achtergrond in dezelfde kleur als de loc, beetje weatheren?

Dit is een 3D print van shapeway's met een NWSL drive onder. De cyliners komen van een N schaal lokje.

Betreffende de decals, ik ben nog al een moeilijken op dat vlak. Olivier had de moeite gedaan om deze te printen zoals jij beschreven hebt maar het vloekte mij toch te veel. Ik ben nu aan het kijken om genoeg decals / nummers te verzamelen voor komende projectjes zodat ik een "custom print" kan bestellen bij Paul Bellon.

Citaat van: Floris op 29 januari 2021, 15:42:47 PM
oh qua referentieplaatjes van goed gebruikte cockerill:

Prachtige reeks foto's. Wie weet bouw ik later nog 1, maar voorlopig is het goed zo  ;D
https://www.flickr.com/photos/131491887@N02/albums/72157651754352786


Decapod

Citaat van: DFS op 29 januari 2021, 16:26:54 PM
Dit is een 3D print van shapeway's met een NWSL drive onder. De cyliners komen van een N schaal lokje.

Thx. Best te doen, lijkt me, alleen ... hoe heb je de drijfstangetjes van dat N-locje op de wielen bevestigd? Ik ken geen enkele NSWL-drive unit met drijftstangen. Komen die dan van dat N-locje?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Floris

gewoon gat boren pinnetje dr in... althans, zo zou ik t doen. Als de stangen geen kracht hoeven te leveren omdat beide assen via tandwielen zijn aangedreven komt t allemaal niet zo nauw.

Decapod

Citaat van: Floris op 31 januari 2021, 16:11:53 PM
Als de stangen geen kracht hoeven te leveren omdat beide assen via tandwielen zijn aangedreven komt t allemaal niet zo nauw.

Thx, Floris, maar ... moeten die stangetjes (en gaatjes) niet gekwartierd zijn? En hoe bevestig je ze dan netjes aan de wieltjes, zodat ze niet halverwege uit die pinnetjes floepen? Enfin, misschien zit ik weer teveel te denken hoor (oud zeer).
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Floris

ja, boor je ze gekwarteerd, of je verdraait de wielen wat op de assen. Hoeft niet op de halve graad te kloppen als de stangen geen functie voor de aandrijving hebben, beetje speling op de gaten en t hobbelt wel mee. Pinnetje in t wiel fixeren, gewoon, puntje secondelijm, liefst vanaf de achterkant van t wiel, komt t niet tussen t draaipunt.

Decapod

Ha, ok. Tip van de secondelijm, had ik niet aan gedacht, nochtans ook één van Tony Wright. Thx! Ga ik zeker eens proberen, want dat cockerilletje bijt in mijn been.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

DFS

kwa boren zit Floris er knal op. In mijn geval was het drijfwerk van de N schaal lok met een pinnetje vast aan de drijfstang. ge 'klikt' gewoon in het wiel en draait mee. verassend simpel eignelijk... Pas op, als ik alles samentel; Print shapeway's + NWSL + verzending + douane + N schaal donor loc (was €10 in mijn geval) zit ik niet ver van de prijs van de kit van PB messing. Maar bij de kit van PB messing weet ik niet of er plaats is om decoder + condensator weg te werken.

Decapod

#297
Maar wel veel bouwplezier, precies! Dan maakt het eigenlijk niks uit, hè. 't Is jammer dat die dedouaneringskost altijd zo belachelijk hoog is voor zulke zaken. Heb je er een ESU loksound 5 micro in geduwd?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

DFS


DFS

Klein tussendoortje op basis MSM nr 133, 2 stelletjes T wagens.

De ene zal in 2 kleuren groen komen, de andere in effen groen

T wagons "Trottinette" op basis van artikel MSM nr133 by Sven De Fruyt, on Flickr

Groeten

Sven