Sven's Car (and Locomotive) shop - HLV 24 Ex Nord Belge + start HLV29 Jocadis

Gestart door DFS, 19 november 2016, 08:11:22 AM

DFS



En zie ik daar Union Pacific locomtieven...

Willy
[/quote]

Inderdaad, de foto is getrokken op mijn UP Depot baan, https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,21801.0.html


Citaat van: Decapod op 11 oktober 2020, 12:39:50 PM
Citaat van: DFS op 09 oktober 2020, 21:36:51 PM
trouwens, achter de HLE27 staat, een beetje verstopt, mijn volgende projectje...

Een type 1 flesketel van Cockerill?

Zou een Type IV moten worden, het cassis is besteld, hopelijk binnenkort meer nieuws hierover...

Floris


Decapod

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

DFS

De Cockerill moet even wachten (in afwachting van het chassis)

Ondertussen een tussendoortje

M4 ADX - PB trans kit by Sven De Fruyt, on Flickr


bekie

Heb ook nog zoiets in de lade liggen. Alvast proficiat voor die HLV 40. Ziet er toch prachtig uit.
 

DFS

Afgelopen weken tussendoor vooral met de M4 ADX bezig geweest,

Klein foto overzicht:

Hier naast de Oskar M4 ADx van Olivier,
General update by Sven De Fruyt, on Flickr

Ondertussen ook met het interieur bezig geweest

General update by Sven De Fruyt, on Flickr

General update by Sven De Fruyt, on Flickr

De aandachtige kijkers zullen zien dat de witte band wat mislukt is... Geen paniek, die spuiten we later deze week opnieuw...

General update by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot slot, en kleine 'sneak peak' op het volgende projectje, het is buitenlands, maar wordt Belgisch...

General update by Sven De Fruyt, on Flickr

Groeten

Sven

Decapod

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

DFS

De M4 ADx nadert stilaan voltooiing. Enkel nog wat interieur in de conducteurs ruimte, maar hoe was deze eigenlijk ingericht?

Sunday evening update by Sven De Fruyt, on Flickr

Citaat van: Decapod op 09 december 2020, 09:28:32 AM
Benieuwd naar dat laatste projectje!


Daarover later meer, hier toch nog een kleine status update hierover...

Sunday evening update by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot later dan maar weer!

Decapod

Type 24? Petit revolver ex-Nord-Belge?
Ziet er veelbelovend uit!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

DFS

Citaat van: Decapod op 13 december 2020, 20:47:42 PM
Type 24? Petit revolver ex-Nord-Belge?
Ziet er veelbelovend uit!

Correct, well spotted!

Decapod

Dat is een prachtige loc! De vroegere Model Loco-kits worden opnieuw uitgebracht door AMF87 als ik me niet vergis. Die staat zeer hoog op mijn verlanglijstje. Dit ga ik dus met veel plezier volgen!

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

DFS

Citaat van: Decapod op 14 december 2020, 20:13:31 PM
Dat is een prachtige loc! De vroegere Model Loco-kits worden opnieuw uitgebracht door AMF87 als ik me niet vergis. Die staat zeer hoog op mijn verlanglijstje. Dit ga ik dus met veel plezier volgen!

Inderdaad, dit is een AMF87 kit. Ik heb mezelf voorgenomen dat indien deze lukt ik mij misschien aan een 'le beuef' waag...

Decapod

Dan hoop ik dat het lukt, want dat type 48 was een fantastische loc, al was het alleen maar voor het doolhof aan loodgieterij dat er aan de buitenkant op hangt. Ik waag me er nog niet aan: qua solderen ben ik nog een dummy. Eerst eens met een wagonnetje proberen of zo, want een loc van €400 verprutsen ... 't zou jammer zijn.
Bij PB kan je ook een 3D-geprinte kap krijgen voor het type 94 (past op een BR 78), Le Grand Revolver ...  ;)

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

DFS

Kleine korte update,

Ik ben dus eerst met het Chassis begonnen, buiten enkele misinterpretaties van de handleiding is dit nu af buiten het drijfwerk. Ik wacht nog met het drijfwerk omdat ik het chassis gebruik om de passing van de bovenbouw te verifiëren. Dit betekend veel manipuleren en ik wou het risico niet lopen dat ik iets afbreek...

Deze week aan de bovenbouw begonnen, desondanks het mijn eerste kit is waarin ik soldeer in witmetaal is het aardig aan het lukken. Ik moet wel toegeven ik heb al veel bijgeleerd van volgende video

https://www.youtube.com/watch?v=a1DGQsXapFk&feature=emb_logo


De status gisteren avond

HLV 24 by Sven De Fruyt, on Flickr

ps: dit is een vlugge foto zonder deftige verlichting, ik probeer deze avond nog eens wat foto's te nemen met meer licht op een witte achtergrond.

DFS

Rustige kerstavond en kerstdag ochtend, dus de bouw is aardig opgeschoten.

HLV24 by Sven De Fruyt, on Flickr

De keuze om eerst het chassis deels te bouwen en vervolgens de bovenbouw heeft al geloond, de ketel moest namelijk nog wat uitgeruimd worden om de motor te huisvesten. Iets wat ik niet kon nakijken indien ik het chassis nog niet had...